2026-01-07, 15:42
Medlem
Varför i helvete har VARENDA stor bolag numera automatisk röstvägledning och ställer 5-10 frågor innan man får prata med en människa? Hur kan HELA BRANSCHEN av kundtjänst inte förstå att vi ALLA bara rakt av snabbt vill prata med en riktig människa och sedan kopplas vidare i rätt riktning utan massa bla bla uppge det och det?
Citera
2026-01-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Varför i helvete har VARENDA stor bolag numera automatisk röstvägledning och ställer 5-10 frågor innan man får prata med en människa? Hur kan HELA BRANSCHEN av kundtjänst inte förstå att vi ALLA bara rakt av snabbt vill prata med en riktig människa och sedan kopplas vidare i rätt riktning utan massa bla bla uppge det och det?
Vilken kundtjänst har du pratat med? Tänker att det är relevant.
Citera
2026-01-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vilken kundtjänst har du pratat med? Tänker att det är relevant.

Spelar väl ingen roll vart jag ringer? Det är alltid ett helvete? Alla kundtjänst ansvariga chefer som implementerar röststyrningen är ju hjärnskadade av samma skola. Det måste ligga något i deras utbildning? Telia, Postnord
Citera
2026-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Spelar väl ingen roll vart jag ringer? Det är alltid ett helvete? Alla kundtjänst ansvariga chefer som implementerar röststyrningen är ju hjärnskadade av samma skola. Det måste ligga något i deras utbildning? Telia, Postnord
Håller med om att det är stökigt att ringa kundtjänst, så när det behövs brukar jag istället gå in på företagens hemsida. Efter några frågor som de inte kan svara på brukar jag bli kopplad till en riktig människa.

Men visst är det trist och bökigt.
Citera
2026-01-07, 15:49
Medlem
jjujjus avatar
Jag förstår precis vad du menar och jag håller ju med. Jag var så jäävla less på skiten men den finns ju i princip överallt så jag fick istället lära mig komma undan roboten så mycket det går, ska jag klaga över något så trycker jag att jag ska köpa nya tjänster = du kommer fram snabbare och är prioriterad,

Ska jag prata med receptionist och inte vill hålla på och fixa mina ärenden med en telefonsvarare eller ”online” så skippar jag identifiera mig med bank-id, upprepar något roboten inte fattar så att den automatiskt kopplar mig till en riktig människa (detta går även i en kundtjänst-chatt).

Och ringer jag till 1177 så finns det inga knep, det är bara högtalare på och vänta på din tur.
Citera
2026-01-07, 15:54
Medlem
EnCartes avatar
Det är avsiktligt. Det minskar kostnaderna, när folk ger upp, så man kan minska antal anställda inom kundtjänsten. Är man missnöjd, kan man byta till ett annat företag, som har samma system.
Citera
2026-01-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Och ringer jag till 1177 så finns det inga knep, det är bara högtalare på och vänta på din tur.
Man brukar kunna välja att de ska ringa upp.
Citera
2026-01-07, 16:02
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man brukar kunna välja att de ska ringa upp.
Ibland på vissa, men jag kommer bara missa samtalet så jag har den på högtalare och pysslar med annat sålänge
Citera
2026-01-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är avsiktligt. Det minskar kostnaderna, när folk ger upp, så man kan minska antal anställda inom kundtjänsten. Är man missnöjd, kan man byta till ett annat företag, som har samma system.

Precis. Dom är alltså värre än hitler, himler, göbbels, breivik, han som skrev koranen, stalin och mao samtidigt
Citera
2026-01-07, 16:09
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag tycker de låter delvis vara inspirerade av vårdcentraler, så vänta på att dagens platser för samtal tagit slut och TS får återkomma imorgon.

Den automatiska del lär det finnas enstaka firmor som tjänar bra på att sälja och sporadiskt uppdatera.
Citera
2026-01-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag förstår precis vad du menar och jag håller ju med. Jag var så jäävla less på skiten men den finns ju i princip överallt så jag fick istället lära mig komma undan roboten så mycket det går, ska jag klaga över något så trycker jag att jag ska köpa nya tjänster = du kommer fram snabbare och är prioriterad,

Ska jag prata med receptionist och inte vill hålla på och fixa mina ärenden med en telefonsvarare eller ”online” så skippar jag identifiera mig med bank-id, upprepar något roboten inte fattar så att den automatiskt kopplar mig till en riktig människa (detta går även i en kundtjänst-chatt).

På 1177 är knepet, att du väljer alternativet, att knappa in ditt mobilnummer, så blir du uppringd.
Citera
2026-01-07, 16:35
Medlem
Mr.Alfredos avatar
Jag ringde banken idag och fick massa alternativ om vad det gällde och vilken avdelning jag ville komma fram till. Jag hade ingen aning och hamnade fel båda gångerna (samtalet avbröts efter att dom skulle koppla mig vidare så jag fick ringa igen och göra om allt).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in