2026-01-07, 14:20
Medlem
Jag har varit den eviga inceln i hela mitt liv och har försökt hitta en tjej i hela mitt liv i Sverige och det har inte gått något bra. Delvis för jag har utseendet emot mig men också ett uselt självförtroende. Jag har i princip gett upp att hitta någon.

Tills jag en kväll skrollade runt lite på TikTok Live och hittade kanal med en filippinsk tjej och hennes vänner som nästan "livar" varje kväll och i vissa fall hjälper till att para ihop folk. Jag har blivit ganska bra vän med hon som driver kanalen och vi har lärt känna varandra bra och hon hittade en kompis hon gick i universitetet med som är utbildad sjuksköterska och vill flytta ifrån Filippinerna, problemet är att hon nyligen skrivit ett prov för att få jobba i USA som sjuksköterska och hon klarade det. Men det kan ta några år innan hon kan flytta dit. Vi har fått varandras Whatsapp och messar dagligen. Hon verkar vara en fin tjej som är katolik och går i kyrkan på söndagarna. Jag är 39 och hon är tio år yngre.

Min nya vän är väldigt på och tyckte jag ska åka ner och träffa henne. Den här tjejens syster är tydligen på att försöka få ihop oss så fort som möjligt av någon anledning. Jag som är skeptisk till mig och kvinnor sitter ju och letar alla problem med det här. Vad ska hon vilja ha av mig som varken är snygg eller lång? Visst är jag stabil och har ett bra jobb, och att dessa tjejer särskilt tycker om vita män.

Tänk om vi mot all förmodan skulle klicka om jag åkte ner. Hon verkar ju vara väldigt religiös av sig och kanske vill gifta sig fort? Det skulle ju inte jag vilja göra alldeles för fort. Jag har ju lite pengar på banken och skulle vara rädd att bli av med hälften för vi stressar in i något.

Överös mig gärna med åsikter om hur jag ska tänka angående detta. (självklart har ingen frågat efter pengar eller liknande och dessa båda tjejer har jobb och egen inkomst).
Citera
2026-01-07, 14:23
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Snart kommer hon skriva att hennes mamma jättesjuk och fråga om du kan skicka pengar till mediciner.
Citera
2026-01-07, 14:25
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Sorry, men det finns bara en sak såna tjejer vill ha av dig: dina pengar.
Citera
2026-01-07, 14:28
Medlem
Du är 38 år gammal, och måste väl förstå, att det där ska du hålla dig så långt borta ifrån som möjligt.

Varför skulle hon inleda en relation med någon från Sverige, om hon har fått godkännande till USA - där det finns en stor filippinsk koloni.

Att asiatiska tjejer skulle tycka om specifikt västerländska män, är också en bluff.

Alla svenska män och andra västerlänningar känner sig stolta över att bli kallade för "Farang" i Thailand, till exempel. Det är inte det minsta positivt, och betyder rosafärgad gris

Du bör blockera numret direkt, och lägga allt åt sidan.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-01-07 kl. 14:31.
Citera
2026-01-07, 14:30
Medlem
Har hon barn?
verkar mer regel än undantag att filippinskorna som söker utländska män har en kiddo i släptåg.
Vilket kan vara fine om du accepterar att bli styvfarsa
Citera
2026-01-07, 14:40
Medlem
Connykrims avatar
Filiponps är samma
Som thai

De vill ha dina möney bara det.
Citera
2026-01-07, 14:43
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har varit den eviga inceln i hela mitt liv och har försökt hitta en tjej i hela mitt liv i Sverige och det har inte gått något bra. Delvis för jag har utseendet emot mig men också ett uselt självförtroende. Jag har i princip gett upp att hitta någon.

Tills jag en kväll skrollade runt lite på TikTok Live och hittade kanal med en filippinsk tjej och hennes vänner som nästan "livar" varje kväll och i vissa fall hjälper till att para ihop folk. Jag har blivit ganska bra vän med hon som driver kanalen och vi har lärt känna varandra bra och hon hittade en kompis hon gick i universitetet med som är utbildad sjuksköterska och vill flytta ifrån Filippinerna, problemet är att hon nyligen skrivit ett prov för att få jobba i USA som sjuksköterska och hon klarade det. Men det kan ta några år innan hon kan flytta dit. Vi har fått varandras Whatsapp och messar dagligen. Hon verkar vara en fin tjej som är katolik och går i kyrkan på söndagarna. Jag är 39 och hon är tio år yngre.

Min nya vän är väldigt på och tyckte jag ska åka ner och träffa henne. Den här tjejens syster är tydligen på att försöka få ihop oss så fort som möjligt av någon anledning. Jag som är skeptisk till mig och kvinnor sitter ju och letar alla problem med det här. Vad ska hon vilja ha av mig som varken är snygg eller lång? Visst är jag stabil och har ett bra jobb, och att dessa tjejer särskilt tycker om vita män.

Tänk om vi mot all förmodan skulle klicka om jag åkte ner. Hon verkar ju vara väldigt religiös av sig och kanske vill gifta sig fort? Det skulle ju inte jag vilja göra alldeles för fort. Jag har ju lite pengar på banken och skulle vara rädd att bli av med hälften för vi stressar in i något.

Överös mig gärna med åsikter om hur jag ska tänka angående detta. (självklart har ingen frågat efter pengar eller liknande och dessa båda tjejer har jobb och egen inkomst).
Thailändare och kvinnor ifrån Filippinerna är dom största golddiggers man någonsin kan hitta! Dom bryr sig inte om du är ful, sålänge du har pengar och kan hjälpa henne flytta till Sverige så att hon kan få ett bättre liv. För henne är du drömmen till ett nytt liv, sedan om hon stannar med dig efter hon fixat sitt liv in Sweden osv, diii får du ju se.

Ditt liv är redan ensamt och loser så hellre en brud som mjölkar dig på cash?

Sedan om hon börjar gilla dig på riktigt så är ju det bra. Men hellre en asiat än ensam väl? Kul om ni får barn sen om hon inte pissar på dig helt och hållet och hittar en ny svensk kille som har ännu mera pengar… för den risken finns ju.
Senast redigerad av jjujju 2026-01-07 kl. 14:45.
Citera
2026-01-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Alla svenska män och andra västerlänningar känner sig stolta över att bli kallade för "Farang" i Thailand, till exempel. Det är inte det minsta positivt, och betyder rosafärgad gris.
Bara för att du är homosexuell så behöver du inte vara så extremt nedlåtande. Farang är ordet för fransman där nere. Fransmännen hade som bekant styret ett tag, mer påtagligt i Vietnam och Kambodja dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Har hon barn?
Något sånt erkänner hon först när han är där nere på plats.
Citat:
Vad ska hon vilja ha av mig som varken är snygg eller lång? Visst är jag stabil och har ett bra jobb, och att dessa tjejer särskilt tycker om vita män.
Dina pengar såklart, kolla bara på alla andra dekadenta thaitorskar runt om i landet, dom har en gemensam sak, fula som stryk.
Citera
2026-01-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Snart kommer hon skriva att hennes mamma jättesjuk och fråga om du kan skicka pengar till mediciner.
Då skulle jag självklart blockera direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Sorry, men det finns bara en sak såna tjejer vill ha av dig: dina pengar.
Hon har redan pengar. Och enligt min nya "vän" så kommer hon från en bra familj där alla är utbildade med bra jobb. Så skulle hon fråga om pengar skulle hon motsäga sig själv direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du är 38 år gammal, och måste väl förstå, att det där ska du hålla dig så långt borta ifrån som möjligt.

Varför skulle hon inleda en relation med någon från Sverige, om hon har fått godkännande till USA - där det finns en stor filippinsk koloni.
Men det finns ju också dom som träffat sin livslånga kärlek därifrån. Min nya vän är t.ex nyligen gift med en Australiensk man som hon försöker flytta till nu. Denna tjej och jag är inte särskilt mycket på varandra. Det är snarare vår vän som försöker ordentligt att para ihop oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Har hon barn?
verkar mer regel än undantag att filippinskorna som söker utländska män har en kiddo i släptåg.
Vilket kan vara fine om du accepterar att bli styvfarsa
Nej hon har inga barn. Och jag sa det direkt att jag inte dejtar någon med barn. Men ja jag vet 90% av filippinskorna verkar ha barn sedan innan. Men inte denna.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Thailändare och kvinnor ifrån Filippinerna är dom största golddiggers man någonsin kan hitta! Dom bryr sig inte om du är ful, sålänge du har pengar och kan hjälpa henne flytta till Sverige så att hon kan få ett bättre liv. För henne är du drömmen till ett nytt liv, sedan om hon stannar med dig efter hon fixat sitt liv in Sweden osv, diii får du ju se.

Ditt liv är redan ensamt och loser så hellre en brud som mjölkar dig på cash?

Sedan om hon börjar gilla dig på riktigt så är ju det bra. Men hellre en asiat än ensam väl? Kul om ni får barn sen om hon inte pissar på dig helt och hållet och hittar en ny svensk kille som har ännu mera pengar… för den risken finns ju.
Ja hon har ju öppet sagt att hon vill bort ifrån Filippinerna. Och flera av hennes vänner har västerländsk man. Hon har ju även varit öppen med att hon försökt hitta en amerikansk, australiensk eller brittisk man i första hand för då kan hon börja jobba direkt då hon gått sin utbildning på engelska. (hon har inte bett mig komma ner eller något ännu). Vad hennes kompisar berättar vet jag ju inte.

Ja detta är ju en risk. Just därför jag inte vill gifta mig på många år. För träffar hon någon annan vill jag behålla allt jag hade innan vi träffats. Jag har jobbat och slitit ihop varenda krona jag har själv och aldrig fått hjälp.
Senast redigerad av ultrabubb 2026-01-07 kl. 14:49.
Citera
2026-01-07, 15:00
Medlem
Citat:
Då skulle jag självklart blockera direkt.

Hon har redan pengar. Och enligt min nya "vän" så kommer hon från en bra familj där alla är utbildade med bra jobb. Så skulle hon fråga om pengar skulle hon motsäga sig själv direkt.

Men det finns ju också dom som träffat sin livslånga kärlek därifrån. Min nya vän är t.ex nyligen gift med en Australiensk man som hon försöker flytta till nu. Denna tjej och jag är inte särskilt mycket på varandra. Det är snarare vår vän som försöker ordentligt att para ihop oss.

Nej hon har inga barn. Och jag sa det direkt att jag inte dejtar någon med barn. Men ja jag vet 90% av filippinskorna verkar ha barn sedan innan. Men inte denna.

Ja hon har ju öppet sagt att hon vill bort ifrån Filippinerna. Och flera av hennes vänner har västerländsk man. Hon har ju även varit öppen med att hon försökt hitta en amerikansk, australiensk eller brittisk man i första hand för då kan hon börja jobba direkt då hon gått sin utbildning på engelska. (hon har inte bett mig komma ner eller något ännu). Vad hennes kompisar berättar vet jag ju inte.

Ja detta är ju en risk. Just därför jag inte vill gifta mig på många år. För träffar hon någon annan vill jag behålla allt jag hade innan vi träffats. Jag har jobbat och slitit ihop varenda krona jag har själv och aldrig fått hjälp.

Lyssna inte på misantroperna här. Jag är lyckligt gift med en filippinska sedan 2003. Jag tycker du satsar på henne. Ta det lugnt i början, skicka inga pengar innan ni träffat varandra.

De flesta kvinnor där är bra och många är hårt arbetande. Du måste dock räkna med att hon vill hjälpa sin familj i Filippinerna när hon etablerat sig i Sverige. Familj är väldigt viktigt där.
Citera
2026-01-07, 15:11
Medlem
Du lever bara en gång och av din text att döma så verkar du ha alla hästar hemma - det kan bli en win-win situation så varför inte testa att åka ner och träffa henne irl så får du mer livserfarenhet med vidgade vyer och du kan gå på egen känsla. Alternativet att hitta en bitter frånskild svenska som har sitt bagage, ja du vet kanske inte alltid lockar men visst finns det en o annan puma även där.

Så klart att hon vill få det bättre ekonomiskt och ett bättre liv, vem vill inte det - bara du kan avgöra vilka vägar ditt framtida liv kan te sig. Har ingen större erfarenheter av asiatiska damer, men att lära sig nytt genom att våga ibland tycker jag är en sund inställning. Att testa vållar väl ingen större skada, var försiktig, var street-smart och håll dig nykter och var ärlig är mina råd. Lycka till!
Citera
2026-01-07, 15:22
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Jag säger det klart och tydligt: dejta i verkligheten.
Åk dit.

Du får bara konstiga människor om du kör online-dejting. Tänk efter bara att en kärring/gubbe går så långt att hon/han måste lägga ut sig på internet? Det finns tusentals människor och tillfällen irl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in