2026-01-06, 20:21
Medlem
Märkte att min balkongdörr har stått öppen ett tag när jag har varit borta från lägenheten. När jag kom hem var det bara en väldigt liten glipa öppen, men vet inte om det blåst så att den har stått vidöppen innan det eller inte. Har antagligen glömt stänga dörren och dra åt helt när jag städat, bor en bit upp så ingen annan som har öppnat den. Det var inte fukt på golvet eller några missfärgninger, utan endast lite kallt på golvet runtomkring balkongdörren (det är ju vinter nu). Finns det något jag bör göra eller endast vara uppmärksam om jag ser några förändringar vid exempelvis golvet?

Tack på förhand!
Citera
2026-01-06, 20:24
Medlem
Varit borta från lägenheten... I ett par timmar eller ett halvår?
Citera
2026-01-06, 20:32
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iujhasf9uh12uhssdf
Märkte att min balkongdörr har stått öppen ett tag när jag har varit borta från lägenheten. När jag kom hem var det bara en väldigt liten glipa öppen, men vet inte om det blåst så att den har stått vidöppen innan det eller inte. Har antagligen glömt stänga dörren och dra åt helt när jag städat, bor en bit upp så ingen annan som har öppnat den. Det var inte fukt på golvet eller några missfärgninger, utan endast lite kallt på golvet runtomkring balkongdörren (det är ju vinter nu). Finns det något jag bör göra eller endast vara uppmärksam om jag ser några förändringar vid exempelvis golvet?

Tack på förhand!
Stänga balkongdörren omedelbart är mitt tips.
Citera
2026-01-06, 20:35
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Ingen fara, bra att du har vädrat lite.
Citera
2026-01-06, 20:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Ganska många okända parametrar i din fråga, vad undrar du ens? I natt var det 38 grader kallt som mest i landet. Bor du exakt där kan radiatorsystemet frusit. Det finns folk som sover med halvöppet fönster även på vintern, och tycker den värmeförlusten kan tas, eller delas med ovetandes grannar. Vad vet vi om dina förhållanden. Mer än din balkongdörr som glappar här.
Citera
2026-01-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Varit borta från lägenheten... I ett par timmar eller ett halvår?
Över en vecka, tyvärr
Citera
2026-01-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ganska många okända parametrar i din fråga, vad undrar du ens? I natt var det 38 grader kallt som mest i landet. Bor du exakt där kan radiatorsystemet frusit. Det finns folk som sover med halvöppet fönster även på vintern, och tycker den värmeförlusten kan tas, eller delas med ovetandes grannar. Vad vet vi om dina förhållanden. Mer än din balkongdörr som glappar här.

Några minus, inte överdrivet kallt. Undrade mest om det finns någon åtgärd att göra, förutom att stänga dörren såklart. Första tanken var att det möjlitvis kunde bli fuktskadat, men inte jag märkt av än så länge.
Citera
2026-01-06, 20:55
Medlem
Citat:
Över en vecka, tyvärr

Då skulle du märkt på golvet redan nu om det tagit skada.
Citera
2026-01-06, 20:57
Medlem
Loikkaris avatar
Har det inte snöat eller regnat in, är det lugnt. Kolla om grannens katt har smygit in.
Citera
2026-01-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Har det inte snöat eller regnat in, är det lugnt. Kolla om grannens katt har smygit in.

Bor några våningar upp så då har katten fått hoppa högt Inget som bör göras alltså?
Citera
2026-01-06, 21:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Bor några våningar upp så då har katten fått hoppa högt Inget som bör göras alltså?

Det är bara att flytta och det fort!

Du är på tok för orolig, inget, nada har absolut hänt och inget kommer hända!

Ge katten en godis i från mig, jag slår vad om att det är en duktig katt
Citera
2026-01-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är bara att flytta och det fort!

Du är på tok för orolig, inget, nada har absolut hänt och inget kommer hända!

Ge katten en godis i från mig, jag slår vad om att det är en duktig katt

Det var betryggande att höra, ska tänka på dig nästa gång jag ser en katt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in