2026-01-06, 19:13
Medlem
analkings avatar
Ja vetenskapen har ju alltid hävdat att transgender är en psykisk sjukdom och Agnes Wold bekräftar nu att det bara är lobyism som fick WHO att ändra pa detta.

Fragan var
Do you believe identifying as 'transgender' should be classified as mental illness?

Agnes svar It is. Has always been. But the trans lobby made the WHO to put its diagnosis codes under another heading. That does not matter, since it will remain a psychiatric condition, diagnosed by psychiatric doctors. What would it be if not?

Källa

https://x.com/AgnesWold/status/2008559374525243449?s=20

Ja varför har politiken gjort en sjukdom till ett normaltillstand? Vad tjänar man pa detta?
Citera
2026-01-06, 19:29
Medlem
Hopplöst dumma människa. Ja du alltså. Kan du inte läsa?

Könsdysfori är ett psykiatriskt tillstånd - inte en diagnos. Precis som Wold klart och tydligt uttrycker.

F64.0 heter koden för tillståndet, under manualen ICD10

Pantade idiot!
Citera
2026-01-06, 19:33
Medlem
ADHD-diagnoser delas också ut på tveksamma grunder. Och f.ö. tas bort på lika tveksamma grunder.

Fibromyalgi är en psykiatrisk åkomma som behandlas med som antidepressiva läkemedel, KBT och mindfulness, men ändå klassificeras det som en "sjukdom i mjukvävnader".

Det finns många exempel på att lobby-grupper och intressegrupper lyckats påverka medicinen. Tänk bara på de "apatiska flyktingbarnen", ett tillstånd som bara fanns i Sverige.
Citera
2026-01-06, 19:46
Medlem
BewilderedHulders avatar
JAHA, och du tror att det moderna samhället är genialiskt uppbyggt för mänskliga nervsystem? Jag börjar misstänka att det dem kallar psyyykisk sjukdom är det enda sant friska tillståndet ...
Citera
2026-01-06, 20:18
Medlem
Bilderberg78s avatar
Är hon "expert" på ämnet eller bara en tyckoman bland oss alla andra att bry sig om just nu?

Det är som att man ska ge stående ovationer så fort någon sparkar in en öppen dörr på Twitter...
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-01-06 kl. 20:27.
Citera
2026-01-06, 20:26
Medlem
Man behöver inte ens vara expert för att komma fram till den saken.

Räcker med IQ.
Citera
2026-01-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking

Ja varför har politiken gjort en sjukdom till ett normaltillstand? Vad tjänar man pa detta?

De är fullt normal fungerande. Alltså ingen sjukdom.

Förutom att deras uppfattning om sin egen könsidentitet är avvikande. Det är ju en minimal detalj. Och denna identitet präntas in i hjärnan under fosterstadiet.

Däremot får en hel del av dom antagligen depression och ångest av den förvirring som det ovan kan ge upphov till, vilket skapar mental ohälsa hos en del.

Jag har noll problem med om folk väljer att identifiera sig som motsatt kön. Om något så tycker jag synd om dom. Och vill därför vara extra juste mot dom, så jag inte sparkar på någon som redan lider.

Samhället tjänar naturligtvis på att försöka skapa en vänlig kultur där även en liten minoritet som transar, kan slippa stigmatisering och lidande, vilket är gynnsamt för samhället. Att de kan leva och bidra till samhällets nytta, är naturligtvis jättebra.

Det är något sadistiskt och fult i detta hat mot transar, som man ser på visst håll, särskilt hos extrem högern.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2026-01-06 kl. 20:39.
Citera
2026-01-06, 20:34
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Om något så tycker jag synd om dom.

klart man tycker synd om männsikor som är sjuka, viktigast är att de får vård och kan botas från sjukdommen
Citera
2026-01-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
klart man tycker synd om männsikor som är sjuka, viktigast är att de får vård och kan botas från sjukdommen

Det finns ingen vård att ge, och ingen bot, för något som är så att säga format i hjärnan redan innan födseln.

Det samhället kan göra är att behandla symptom som depression hos dom, att informera allmänheten om att detta finns och att dessa individer är mer bräckliga än oss andra, och att vi andra försöker visa omtanke. Trots att det är otroligt svårt för oss andra att förstå.
Citera
2026-01-06, 20:44
Medlem
Citat:

Förutom att deras uppfattning om sin egen könsidentitet är avvikande. Det är ju en minimal detalj. Och denna identitet präntas in i hjärnan under fosterstadiet.

Däremot får en hel del av dom antagligen depression och ångest av den förvirring som det ovan kan ge upphov till, vilket skapar mental ohälsa hos en del.

Jag har noll problem med om folk väljer att identifiera sig som motsatt kön. Om något så tycker jag synd om dom. Och vill därför vara extra juste mot dom, så jag inte sparkar på någon som redan lider.

Samhället tjänar naturligtvis på att försöka skapa en vänlig kultur där även en liten minoritet som transar, kan slippa stigmatisering och lidande, vilket är gynnsamt för samhället. Att de kan leva och bidra till samhällets nytta, är naturligtvis jättebra.

Det är något sadistiskt och fult i detta hat mot transar, som man ser på visst håll, särskilt hos extrem högern.

Det är snarare något som förvirrade tonåringar lär sig. Precis som aneroxia. Det har genom yttre påverkan och felaktig inre tankegångar skapat lite knas i kolat.
Citera
2026-01-06, 20:57
Medlem
laxen69s avatar
Transsexualitet kanske inte är en psykisk sjukdom, men många med psykisk sjukdom är transgender.
Gissningsvis för att man letar efter en lösning på sina psykiska problem, och tror att det beror på att man är född i fel kön.

Många som byter kön brukar efter ett tag komma på att detta inte var problemet, och vill tillbaka till sitt genetiska kön.
Citera
2026-01-06, 21:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

I stort sett alla har flera diagnoser.

Men problemet ligger egentligen i att man anser att alla andra ska anse att de är det kön de anser sig vara. Det är där hatet finns. Att man försöker tvinga alla att anse att de är något de inte är. Att man kallar hon för han och mamma för pappa. Män i kvinnoidrotter och kvinnofängelse. Straffar människor som benämner dem med deras rätta pronomen. Det är inte de själva som är problemet och var egentligen inte det tidigare heller. Problemet uppstod när man skulle tvinga alla andra att bekräfta deras felaktiga självbild.

Det är de äckliga människor som försöker tvinga andra att anse det, till och med med lagar som skapar hatet. Man har satt deras åsikt över sanningen, biologin och verkligheten utifrån ideologiska påhitt om kön. Man måste sluta med det om man vill de här människornas väl. Men wokevänstern skiter förstås i människor. Där är de bara objekt för ideologin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in