Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Det är 2026, det är väl knappast någon som ens lyfter på ögonbrynen om någon kommer ut som homosexuell? Eller är det en naiv storstadssyn jag har? Är det fortfarande svårt och jobbigt att komma ut? Känslan kanske finns bara bland äldre som ännu inte kommit ut.
En tio år sedan eller nåt sånt träffade jag en snubbe som hade skrämt tillbaka sin bästa vän in i garderoben när vännen försökte komma ut och berätta att han eventuellt gillade killar. Snubben hade sagt att det ger du fan i att tycka och så berättade han stolt för mig att han hade sett till att hans vän inte blev gay. Såna jävla praktidioter finns det väl inte nu för tiden?
Förstår att det fortfarande är svårare på mindre orter men det går väl ändå okej att komma ut även om man inte bor i en större stad. Någon här med någon slags erfarenhet, egen eller någon man känner? Nu skrev jag bögar i rubriken men menar alla homosexuella.
Som flera redan varit inne på så är det bland de religiösa som bokstavligt talat
ingenting har ändrats.
Homos som är med i Jehovas vittnen eller Livets ord
måste förneka att de är homo, för alla andra och helst för sig själva också.
Det är också många machomän med dålig kvinnosyn som är bögar men förnekar det så mycket så de kan, eftersom de tror att bög = fjolla.
Finns inte mycket som är bögigare än dessa machomän, besatta av manlighet och kvinnohat, låååångt inne i garderoben.