Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-06, 15:43
Medlem
Det är stopp i toaletten pga stor avföring. Fick för några månader sedan en ny toalett med ovanligt litet avloppshål som orsakar stopp varje gång pga avföring som inte kommer igenom. Hyresvärden har ignorerat mina fel anmälningar och denna går går inte stoppet att få bort. Vad göra? Det är en EXTREMT oseriös hyresvärd.
2026-01-06, 15:48
Medlem
franges avatar
Testa med rensband för att så att säga kapa upp skitkorvarna lite. Och testa att äta mer fibrer istället för att lägga halvkiloskorvar som sätter sig på tvären nästa gång.
2026-01-06, 15:48
Medlem
Spola under tiden du skiter, nästa gång iallafall.
2026-01-06, 15:50
Medlem
Fettsugnings avatar
Ta en hink full med vatten, ställ dig på en pall eller stol eller liknande och töm hinken snabbt i toan. Det brukar alltid fungera. Kan bli lite blött.
2026-01-06, 15:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ta en hink full med vatten, ställ dig på en pall eller stol eller liknande och töm hinken snabbt i toan. Det brukar alltid fungera. Kan bli lite blött.

Tänkte skriva precis detta klassiker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Testa med rensband för att så att säga kapa upp skitkorvarna lite. Och testa att äta mer fibrer istället för att lägga halvkiloskorvar som sätter sig på tvären nästa gång.

Så att jag får ännu större avföring? Min vän har försökt i timmar nu.
Moderator
v50s avatar
Du kan prova att hälla en hel 10 liters hink med vatten i toaletten det kan få det hela att röra på sig häll allt så snabbt som möjligt så du får lite momentum i rörelsen. Annars är det rensband eller liknande som gäller för att finfördela fekalierna så de kan spolas ner.

För att slippa framtida stopp kan det vara bra att äta mer fibrer så du får lösare avföring.
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontoid
Det är stopp i toaletten pga stor avföring. Fick för några månader sedan en ny toalett med ovanligt litet avloppshål som orsakar stopp varje gång pga avföring som inte kommer igenom. Hyresvärden har ignorerat mina fel anmälningar och denna går går inte stoppet att få bort. Vad göra? Det är en EXTREMT oseriös hyresvärd.

Sugpropp/Vaskrensare
2026-01-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning

Min vän har försökt hälla vatten med hink men stoppet ligger längre in.
2026-01-06, 15:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Så att jag får ännu större avföring? Min vän har försökt i timmar nu.
Tvärt om.
2026-01-06, 15:55
Moderator
v50s avatar
Citat:

Rinner vattnet undan eller är det vatten upp till kanten på toalettstolen, alltså komplett stopp i toaletten?

Rensband är förmodligen det som behövs i så fall för att få bort stoppet.
2026-01-06, 15:56
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Rensband gäller då eller kaustiksoda, dosera vasamt.Sen tips spola oftare medans du sitter.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in