Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tycker också att det är märkligt. Det är förstås möjligt att dessa män inte "skaffat" barn med kvinnan, utan att hon antingen har slarvat med preventivmedel eller medvetet lurat dem. Denna typ av kvinna brukar alltid tro, att med den karl hon har träffat nu så ska allting bli annorlunda och bättre, och om hon bara sätter fast honom med "det gemensamma lilla kääääärleksbarnet", så kommer han att stanna hos henne och även ta ekonomiskt och praktisk ansvar för hennes tidigare ungar. Men det skiter sig alltid mycket snabbt igen...
Barn med mer än två män brukar i min erfarenhet även vara förenat med medfödda problem, typ psykiatriska eller neuropsykiatriska diagnoser, eller låg begåvningsgrad. Ofta alltihop på en gång.
Jag instämmer fullständigt. Nu är jag man, och jag är gift sen dryga 15 år och mycket nöjd med det. Vi har inga barn och det är självvalt från vår sida. Nu låter jag nog lite extra hård, men kvinnor med ungar har alltid gått fullständigt bort för mig. Detta för att:
- Jag har aldrig velat vara någon låtsasfarsa, som dessutom knappt har rätt att säga åt eller tillrättavisa ungarna när de håller på med dumheter.
- Ej heller behöva förhålla mig till något oberäkneligt ex som då är far och ofta även oduglig som far men har tusen åsikter om den nye killen.
- Sen så går jag inte på den lätte: Att du behöver inte ta något som helst ekonomiskt ansvar för "mina" barn. Så blir det aldrig. Du tvingas ändå alltid köpa mat till hela familjen, delta och köpa inträde till diverse aktiviteter som Gröna Lund, Liseberg m fl. Dessutom kommer det ändå förväntas att man ska köpa presenter och julklappar. NEJ TACK! Jag har sett kompisar hamna i dessa situationer och det brukar inte sluta väl. Dessutom då en som har flera ungar med lika många fäder, nej, nej, nej.
Om man nu själv har ungar på bygden så må det nog vara annan sak. Kaka söker maka.