2026-01-05, 22:20
Medlem
Hej!
Bor sedan tre år granne med en romsk familj där det är ett jävla stök och familjemedlemmar på besök från när och fjärran hela tiden. De kedjeröker, väsnas, gapar, går på bidrag och har en jävla masa ungar som låter. De har fester som låter som en elefanthjord drar fram och farsan i familjen är bergis kriminell och har halstatueringar och kör svindyra bilar.

Jag hatar dem. Vill hämnas. Hälla surströmming på deras balkong och ta hit 100 vänner som lever rövare.

Varför kan de inte bete sig?
2026-01-05, 22:31
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
De kanske läser din tråd nu, inser du det?
2026-01-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarahCracknell
Hej!
Bor sedan tre år granne med en romsk familj där det är ett jävla stök och familjemedlemmar på besök från när och fjärran hela tiden. De kedjeröker, väsnas, gapar, går på bidrag och har en jävla masa ungar som låter. De har fester som låter som en elefanthjord drar fram och farsan i familjen är bergis kriminell och har halstatueringar och kör svindyra bilar.

Jag hatar dem. Vill hämnas. Hälla surströmming på deras balkong och ta hit 100 vänner som lever rövare.

Bara att gratulera. Ziggisar kan inte bete sig. Enda sätter är att flytta.
2026-01-05, 22:58
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Bara att gratulera. Ziggisar kan inte bete sig. Enda sätter är att flytta.
Varför ska TS flytta när det är ziggisarna som inte sköter sig? 🤔
2026-01-05, 23:06
Medlem
Bättre ringa störningsjouren än att själv begå brott
2026-01-05, 23:10
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Varför ska TS flytta när det är ziggisarna som inte sköter sig? 🤔

Därför att det inte finns några rimliga sätt att bli av med en sådan flock utan att själv bli likadan som de är, och inte ens då är det något självklart, utan det kan urarta till en fejd där du drar det kortaste strået och kan bli allvarligt skadad eller till och med dö.

Jag gissar på att TS har ett i övrigt ordnat liv och inte har varken tid eller möjlighet att sitta i fängelse i flera år heller, med alla ytterligare risker det betyder. När han kommer ut igen har de kanske tagit över hans hus också, eller vandaliserat det grunligt.
2026-01-05, 23:13
Medlem
Citat:
Hej!

fy fan va hemskt , lider med dig. lyssnat på prime crime 4e avsnittet om 4 zigenare som gjort en massa inbrott o skit i södra sverige på främst olika systembolag (11 st) men även butiker och i bostäder , helt otroligt att dom får vara kvar i sverige. "Rättegången om Systembolagsligan" !
Senast redigerad av chunky000 2026-01-05 kl. 23:19.
2026-01-05, 23:46
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Hej!

Bor du i husvagn på en parkering? Skämtar.. såklart jobbigt med sådana vidriga människor.

Om det inte vore allt för uppenbart så ring störningsjouren på dom så fort dom stör. Men det kanske ändå kan läcka ut att det var du, jag vet inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
De kanske läser din tråd nu, inser du det?
Många romer kan väl inte läsa svenska? Och även om dom skulle kunna det så har dom ingen som helst självinsikt eller intelligens så även om TS skrev ut deras namn så skulle dom inte fatta att det var dom själva.
2026-01-06, 00:02
Medlem
Citat:
Hej!

Har du kontaktat hyresvärden eller störningsjouren?
2026-01-06, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Har du kontaktat hyresvärden eller störningsjouren?

Ja, upprepade gånger. De har blivit tillsagda men bryr sig noll.
2026-01-06, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Därför att det inte finns några rimliga sätt att bli av med en sådan flock utan att själv bli likadan som de är, och inte ens då är det något självklart, utan det kan urarta till en fejd där du drar det kortaste strået och kan bli allvarligt skadad eller till och med dö.

Jag gissar på att TS har ett i övrigt ordnat liv och inte har varken tid eller möjlighet att sitta i fängelse i flera år heller, med alla ytterligare risker det betyder. När han kommer ut igen har de kanske tagit över hans hus också, eller vandaliserat det grunligt.

Jag har ingen lust att göra något kriminellt för att de ska bli rimliga, men får lite primitiva tankar ibland.
2026-01-06, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
fy fan va hemskt , lider med dig. lyssnat på prime crime 4e avsnittet om 4 zigenare som gjort en massa inbrott o skit i södra sverige på främst olika systembolag (11 st) men även butiker och i bostäder , helt otroligt att dom får vara kvar i sverige. "Rättegången om Systembolagsligan" !

Jag bodde tidigare i ett område med människor från hela världen och hade då en romsk familj en bit ifrån som ALLTID stökade och hade fester med slagsmål och knivar.

Sen flyttade jag. Till andra sidan stan och ett välbärgat område, och vips, en romsk kaos-familj IGEN!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in