Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-05, 22:13
Medlem
SageNButters avatar
I krigstider eller i allmänt oroliga tider har stater internerat potentiella säkerhetshot. Under andra världskriget internerades japaner och människor av japanskt eller annat asiatiskt ursprung som bosatta i USA, vilket bara är ett i mängden av amerikanska övergrepp. I Storbritannien nöjde man sig med att låsa in fascistledare som Arnold Leese och Oswald Moseley, som bevisligen hade våldskapital och en vilja att störta regeringen. I Sverige låstes såväl kommunister som nazister in.

Om Ryssland skulle öka sin kontroll över Ukraina eller invadera ett baltiskt land så förutsätter jag att en massa rysstroll kommer låsas in för allas vår säkerhet, men hur är det med Trump och Grönland? Om USA agerar för att med krigsmakt eller sanktioner ta över Grönland så är jag för att den svenska regeringen borde internera människor som sympatiserar med Trump. Då menar jag inte tex akademiker som har uttalat sig om rimligheten i olika policys eller ekonomer som sagt att ”Trumponomics” kanske funkar, utan människor som öppet stödjer Trump och som öppet tillkännager att de vill se ett liknande styre här.

Vad tror ni, är det dags att införa en svensk Regulation 18B så att dessa landsförrädare kan tas i förvar?
Citera
2026-01-05, 22:30
Medlem
Nix-registrets avatar
USA förde samma politik före Trump och kommer att föra samma efter honom.

Det djupare problemet är Israel- och Nato-anhängare runtom i Europa. Under efterkrigstiden har det byggts upp en hel förvaltarklass vars enda syfte är att tjäna Europas värsta fiender. Denna måste bytas ut och det är ett jätteprojekt.
Citera
2026-01-05, 22:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SageNButter
I krigstider eller i allmänt oroliga tider har stater internerat potentiella säkerhetshot. Under andra världskriget internerades japaner och människor av japanskt eller annat asiatiskt ursprung som bosatta i USA, vilket bara är ett i mängden av amerikanska övergrepp. I Storbritannien nöjde man sig med att låsa in fascistledare som Arnold Leese och Oswald Moseley, som bevisligen hade våldskapital och en vilja att störta regeringen. I Sverige låstes såväl kommunister som nazister in.

Om Ryssland skulle öka sin kontroll över Ukraina eller invadera ett baltiskt land så förutsätter jag att en massa rysstroll kommer låsas in för allas vår säkerhet, men hur är det med Trump och Grönland? Om USA agerar för att med krigsmakt eller sanktioner ta över Grönland så är jag för att den svenska regeringen borde internera människor som sympatiserar med Trump. Då menar jag inte tex akademiker som har uttalat sig om rimligheten i olika policys eller ekonomer som sagt att ”Trumponomics” kanske funkar, utan människor som öppet stödjer Trump och som öppet tillkännager att de vill se ett liknande styre här.

Vad tror ni, är det dags att införa en svensk Regulation 18B så att dessa landsförrädare kan tas i förvar?

Det är svårt det där.

Trump är emot identitetspolitik och censur. Han är för yttrandefrihet och meritokrati. Detta är anledning nog att känna sympati för honom. Men man kan samtidigt motsätta sig en invasion av Grönland.

Folk stödjer ju inte enbart Trump, utan en massa åsikter han har. Minskad migration är ett annat exempel.
Senast redigerad av AndersPersson99 2026-01-05 kl. 23:02.
Citera
2026-01-06, 08:00
Medlem
Det hjälper inte att internera.
Media kommer helt enkelt intervjua "svenskar" som bor utomlands. Firar dessa att den svenska regeringen blivit störtad och ersatt så räcker det.
Precis som media nu gör med folk från Venezuela som firar utomlands. Då är en invasion okej, tydligen.
Trump kan tillsätta en övergångsregering och så samarbetar denna med att föra ut svenska resurser till USA

Legitimt o vackert.

Vi har ju haft en del demokratiska problem här i Sverige med röstfusk så val kan bli ifrågasatta.
Amerikanarna kommer rädda det svenska folket som älskar allt vad USA står för.

Vi älskar dem så mycket att vi skrev på ett kapitulationsavtal där USA får göra i princip vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in