2026-01-19, 21:25
  #37
Medlem
Shima regerar. Publiken är för korkad för att fatta hälften av skämten
Citera
2026-01-19, 21:31
  #38
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
På vilket sätt är Tariks egyptiska filmer svenska?
Svenska filminstitutet har nog hunnit skicka lite blandade bidrag misstänker jag.

Underhållningsvärdet är lågt, med musiknumren som enda höjdpunkt i denna träskmark.
Oavsett priset så var det värt med musikalnumret från &Julia.
En Max Martin musikal snart på en Cirkus nära dig.
https://www.ochjuliamusikalen.se/


Bra Rörelser fick pris då det var svenska filmen jag var närmst att hinna se före den försvann från närmsta biograf.
Det får bli att känna sig modern och se den på hemmabion när den dyker upp på SVTplay.
Citera
2026-01-19, 21:35
  #39
Medlem
OK dom ska ge varje pris till kvinnor
Citera
2026-01-19, 21:36
  #40
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Jag tycker alla filmmakare och skådespelare är briljanta och alla talen rörande. Förtjänar de respekten de får av mig? Kanske, kanske inte. Tror jag tycker om alla på Guldbaggegalan för att jag för närvarande manifesterar för mig själv att jag verkar inom show-biz fastän jag inte gör det, än. Känner mig som en av dem redan så det tycks för mig som att mina kompisar vinner priser, fast de vet inte om mig.

Jag har sett tre av filmerna. Rätt så bra, faktiskt, flera av de tre jag såg. Skilnaden på film och vanliga tv-program är att film säger något om livet.
Citera
2026-01-19, 21:44
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
På vilket sätt är Tariks egyptiska filmer svenska?
De är dubbade på myienkiäääli
Citera
2026-01-19, 21:47
  #42
Avslutad
Lena Endre i svarta brillor hela kvällen nästan.
Citera
2026-01-19, 21:54
  #43
Medlem
Tråkiga kategorier. De måste göra om Guldbaggem. Varför tar de inte in ett pris för svenska serier? Görs ju knappt några filmer som går på bio längre mrn det görs mängder av svenska serier och bra serier också.
Guldbaggen kommer inte att överleva detta forum.
Citera
2026-01-19, 21:55
  #44
Medlem
Va det inte han som skrek fuck the Oscar i något game award show?
Citera
2026-01-19, 21:59
  #45
Medlem
Riksreptilens avatar
Bra filmen om Siv vann publikpriset och inte Gröna Linjen som skulle ha varit lite väl stockholmsfixerat.

De påminde om att den riktiga Ture Sventon dog i fjol.

Citera
2026-01-19, 22:00
  #46
Avstängd
Varför hedrades inte nyligen bortgångne skådespelaren Hans Wiktorson under minnesstunden? Får han vänta till nästa år då han dött 2026 eller har han gjort för få filmroller?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Wiktorsson
Citera
2026-01-19, 22:01
  #47
Medlem
Sicken jävla brallis han har Fares Fares. Vem är hon?
Citera
2026-01-19, 22:06
  #48
Medlem
Faustik-Funks avatar
Mycket pompa och ståt, men över vad?

Svensk filmindustri har inte producerat ett enda storverk på åratal, eller ens något habilt. Dissonansen mellan lyxen och flärden vi nu ser på röda mattan och frånvaron av prestation på vita duken är dånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in