Citat:
Ursprungligen postat av
jeanpaulsartre
Min hjärna fylldes förr med massa nya intryck och idéer men nu finns det inget mer. Jag kan inte kolla på filmer längre, eller lyssna på musik, eller kolla på serier, tiktok är hjärndött, politik är hjärndött, böcker är man ointresserad av - beror detta på att jag nu går på 20mg antidepp som gör att allt jag tycker är roligt är att stirra upp i taket och vagga som rn liten bebis?
Du har förmodligen kört mycket media/dopamin kickar. Behöver hela tiden öka på de där... de blir en ond spiral... där du upplever mindre av trots mera.. Böcker är nog ointressant eftersom de inte ger dig snabba dopamin kicken.. så egentligen kanske böcker skulle varit intressant men de blir för tungt o segt.
Jag skulle ändå råda dig att förnya din livsstil, de är inte nödvändigtvis lätt.. de måste oftast göra i små steg för de inte ska kännas omöjligt.
Du måste börja träna... måttlig kondition eller gym.. försöka ha stunder med tråkigheter... inte söka hela tiden upplevelser av det du konsumerar..
En del av det är såklart orsakat av antidepressiva.. ibland mycket. Det stänger av dina toppar och dina djupa dalar.
Hitta ny random hobby. Lägg tid där. Men fastna inte för att tänka in för mycket vad de skulle kunna vara. Allt behöver inte vara definitivt.