2026-01-05, 20:46
Medlem
Completoriums avatar
Jag funderar på att arbeta på om det går att arbeta på distans som sjuksköterska från utlandet - jag menar, accepteras det av vårdbolagen?

Var ju ett stort hallabaloo när 1177 låg i Hua Hin (Thailand) och en underleverantör (råkade) läcka vårdtagares uppgifter. Vet inte 1177 finns kvar i Thailand i dag?

Men allra mest tänker jag på alla de som jobbar digitalt på distans för typ KRY eller liknande - kan de jobba från utlandet? Någon som vet? Jag tänker att fördelen är att man kan jobba hemifrån och inte från typ en turistort som Hua Hin.

Min farhåga är att det inte är tillåtet på grund av arbetsmiljö eller liknande. Vet att andra företag haft sådana bestämmelser.
Citera
2026-01-05, 21:47
Medlem
KRY tillåter det inte, då dom har som krav att deras SSK också jobbar fysiskt på någon av mottagningarna en viss del av tiden.

För läkarna går det bra. De är som regel konsulter.
Citera
2026-01-07, 16:04
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
KRY tillåter det inte, då dom har som krav att deras SSK också jobbar fysiskt på någon av mottagningarna en viss del av tiden.

För läkarna går det bra. De är som regel konsulter.

Tack för svar! Vet du om det finns någon annan tjänst där det tillåts total distansarbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in