Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag pratade med en som jag för något år sen arbetade kort ihop med. Han berättade att hans fru hade tjatat om att de skulle sälja bilen och köpa elcyklar till familjen.
Han var avigt inställd till idén då han gillade bilen med följde med till cykelhandlaren. De kikade runt lite och när han snabbt räknat ut att cyklar till han, kärringen och två barn (tonåringar) skulle gå på mellan 120-140 tusen så hade han sagt aldrig i livet och bara lämnat.
Han sa det på ett så roligt sätt att vi som var där bara stod å garvade åt idiotin. Frugan hade fattat vinken och ämnet togs aldrig upp igen.
Det är det. Jag kan lätt se att 1-2 elcyklar för 20k styck kan vara ett bra komplement om du kan lämna bilen flera dagar i veckan för jobbpendling etc.
Men när
en cykel går på +50k så undrar jag lite vem den är tänkt för, och vilka det är som köper. Segmentet verkar vara relativt stort sett till utbudet så jag undrar var efterfrågan finns.
Citat:
Däremot så för den som har stora pengahögar så spelar det väl ingen roll om cykeln kostar 10 eller 100 tusen?
Jag köper att folk med mycket pengar skiter i prislappen, men jag har svårt att se hur efterfrågan skulle vara
så pass stor att var och varannan butik sitter med dussintals modeller för +50k.
Precis som med allt annat måste man bli av med modellerna innan nästa års grejer kommer in, har bara svårt att se hur man får dessa sålda.