Citat:
Ursprungligen postat av
Igelkotten453
Hej
Jag letar efter en läsplatta där man kan översätta mellan svenska och tyska. Behöver inte ha en massa anvancerade funktioner förutom nämnda ordlista och att man kan läsa i mörker och i solljus. Alltså att man kan klicka på ett ord i texten man läser och få det översatt. Och tillgång till internet vore bra. Jag har ingen aning om hur läsplattor fungerar? Jag har förstått att det finns integrerade ordlistor i olika läsplattor. Kan man också på något sätt ladda ner nya ordlistor som kan fungera genom att man kan klicka på orden i texten och få en översättning?
Tacksam för svar.
(Onyx) Boox läsplattor, som är Androidplattor med e-inkskärm, har det i default-läsappen NeoReader. Går att välja mellan Onyx egna översättare, Google Translate eller Bing Translate. Kräver förstås att du har tillgång till Wifi. Tror också Google och Bing har någon maxkvot på hur många ord man kan översätta, så du kan inte hålla på och översätta sida efter sida med dem för då lär du slå i den. Men är det bara enstaka ord eller meningar som du vill kolla upp här och där funkar det.
https://help.boox.com/hc/en-us/articles/10701464167316-Translation-and-Dictionary
Gillar man inte den inbyggda NeoReader kan man ju ladda ner någon annan läsapp från Google Play. Möjligt att det finns bättre appar för att hantera översättningar.
Edit: Är det bara rent lexikon du vill ha för översättning av enskilda ord kanske det går ladda ner någon som funkar offline också.