2026-01-05, 15:07
Medlem
Mohaves avatar
Alltid när Sverige är inblandat så tror och hoppas många att Sverige / en svensk deltagare ska vinna. Detta gör att oddsen på detta blir dåliga hos svenska bettingfirmor. I stället bör man betta på att Sverige förlorar.

Exempel: Det var många som bettade på att Moa Ilar skulle vinna den avslutande klättringsetappen i Tour de Ski. Hon var chanslös.

I junior-VM-finalen i hockey möts Sverige och Tjeckien. Då bör man betta på Tjeckien.
Citera
2026-01-05, 15:19
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Alltid när Sverige är inblandat så tror och hoppas många att Sverige / en svensk deltagare ska vinna. Detta gör att oddsen på detta blir dåliga hos svenska bettingfirmor. I stället bör man betta på att Sverige förlorar.

Exempel: Det var många som bettade på att Moa Ilar skulle vinna den avslutande klättringsetappen i Tour de Ski. Hon var chanslös.

I junior-VM-finalen i hockey möts Sverige och Tjeckien. Då bör man betta på Tjeckien.

Det kanske inte så smart att dela med dig ? Om vinst ska fördelas på fler personer blir det inte lika mycket. Det vore in så smart att berätta att favoriten i ett hästlopp precis har stukat foten men bara du och tränaren känner till det och tipsar om att inte betta på favoriten.

Eller du vet att någon riktig skräll kanske slår in för hästen fått någon dunderspruta eller likande, inte smart. Du vill ju vara ensam eller så få som möjligt dra in jackpotten eller hur?

Därför blir jag förvånad med alla "experter" på trav delar med sig hela öppet. Gamla Agda som inte kan ett smack kan ju kopiera hans tips rätt av.
Citera
2026-01-05, 15:24
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det kanske inte så smart att dela med dig ?
Jag ägnar mig väldigt sällan åt betting själv, så jag bjuder på denna insikt till er som gör det.
Citera
2026-01-05, 15:24
Medlem
Jag vet inte riktigt om man ska ta några råd från nån som spelar utan att öht lägga någon analys av något av lagen ärligt talat.

Hade man spelat efter dig hade man nu haft 6 raka förluster under jvm.
Citera
2026-01-05, 15:28
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^

Hade man spelat efter dig hade man nu haft 6 raka förluster under jvm.
Så kan det förstås bli ibland. Min poäng är att oddsen på att Sverige eller en svensk ska vinna ofta är dåliga hos svenska bettingfirmor. Och att det därför i långa loppet lönar sig att spela emot det. Men det finns förstås matcher där Sverige är så pass mycket bättre att man med största sannolikhet förlorar insatsen.
Citera
2026-01-05, 15:31
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:

Lol, ja jag har alltid tex. bettat mot svenska landslaget i fotboll då oddsen varit rent av komiska ibland. Framför allt hos svenska spel som har rörliga odds där spelarna bara bettar mot varandra och man tar procent på omsättningen.

Men nu följer jag inte ens fotboll.
Citera
2026-01-05, 15:48
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Lol, ja jag har alltid tex. bettat mot svenska landslaget i fotboll då oddsen varit rent av komiska ibland. Framför allt hos svenska spel som har rörliga odds där spelarna bara bettar mot varandra och man tar procent på omsättningen.
Jag kollade oddsen hos Svenska spel för Sverige-Tjeckien i JVM i natt. De är just nu för resultat vid full tid:

Sverige 2.32
Oavgjort 4.20
Tjeckien 2.65

Ni som kan juniorhockey kan bättre bedöma vilket som är det bästa spelet här. Utifrån tidigare erfarenheter tror jag att det är tjeckisk seger man bör spela på.
Citera
2026-01-05, 15:54
Medlem
Citat:
Så kan det förstås bli ibland. Min poäng är att oddsen på att Sverige eller en svensk ska vinna ofta är dåliga hos svenska bettingfirmor. Och att det därför i långa loppet lönar sig att spela emot det. Men det finns förstås matcher där Sverige är så pass mycket bättre att man med största sannolikhet förlorar insatsen.

Svenska bettingsidor tar väl odds mkt från hela världen..

Lika många svenska som bettar på att Sverige ska vinna så är det väl lika många tjecker som bettar på sitt land ?

Eller menar du att det skiljer mkt på svenska bettingsidor och övriga när Sverige spelar ?

Ge exempel isåfall
Citera
2026-01-05, 15:55
Medlem
Citat:

Har du belägg för det egentligen? Hur skiljer sig oddsen mellan svenska och utländska bettingfirmor? Vilka är det för den delen som räknas som svenska? Döljer det sig inte internationella agenter bakom det som ser svenskt ut?
Citera
2026-01-05, 16:02
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Svenska bettingsidor tar väl odds mkt från hela världen..

Lika många svenska som bettar på att Sverige ska vinna så är det väl lika många tjecker som bettar på sitt land ?

Eller menar du att det skiljer mkt på svenska bettingsidor och övriga när Sverige spelar ?

Ge exempel isåfall
Den största tjeckiska bettingsajten verkar vara https://www.tipsport.cz/

De har just nu oddsen inför nattens match:

Sverige 2.40
Oavgjord 4.31
Tjeckien 2.43

Vilket stöder min tes. Så om du vill spela på Tjeckien, gör det i Sverige! Och vill du spela på Sverige, gör det i Tjeckien!
Citera
2026-01-05, 16:04
Medlem
Citat:
Den största tjeckiska bettingsajten verkar vara https://www.tipsport.cz/

De har just nu oddsen inför nattens match:

Sverige 2.40
Oavgjord 4.31
Tjeckien 2.43

Vilket stöder min tes. Så om du vill spela på Tjeckien, gör det i Sverige! Och vill du spela på Sverige, gör det i Tjeckien!

Jo med isåfall väldigt stora belopp..

Att spela 500kr så är ju skillnaden typ en tjuga
Citera
2026-01-05, 16:05
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att jag kan förstå att man inte ska hålla på med betting eftersom du tror att Moa ilar skulle vinna.
Du var nog den enda som drömde om detta. Både Jessie Diggins och Heidi Weng är ju mycket bättre även Ebba Andersson en Moa ilar.
Hur tänkte du när du satte in denna tråden? Däremot kan det gälla så när det gäller hockeymatcher och fotbollsmatcher.
Men att tro att Moa gillar kommer att vinna just klättringen är ju totalt 0 % chans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in