2026-01-05, 16:28
Medlem
Det är svårt att bli "förföljd" av något som ej existerar och har kunnat påvisas existera i alla seriösa tester som genomförts i världshistorien. Detsamma gäller mediums/synskas påstådda förmågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Andersande
Tjenare Flashback!

Som rubriken säger så har jag varit förföljd utav en mörk/osalig ande under 15 års tid. Fick nyligen reda på de från ett Medium som hjälpte med mig anden till ljuset.

Fråga mig vad ni vill.
Senast redigerad av charlie80 2026-01-05 kl. 16:56.
Citera
2026-01-05, 16:46
Medlem
Citat:
Tjenare Flashback!

Som rubriken säger så har jag varit förföljd utav en mörk/osalig ande under 15 års tid. Fick nyligen reda på de från ett Medium som hjälpte med mig anden till ljuset.

Fråga mig vad ni vill.
Bättre att söka psykiatrisk vård än ett falskt medium, har du prövat det?
Citera
2026-01-05, 16:49
Medlem
Redfogs avatar
Citat:
De har jag tyvärr inte frågat eller ens velat fråga.
Varför inte?

Citat:
Anden visste inte ens att han var en ande själv, han trodde att han var vid liv när Mediumet kontaktade honom
Hur kan en ande inte vara medveten om sin situation? Jag tänker att den borde märka att ingen (levande, eller icke-medial) längre svarar på tilltal, eller ens bekräftar deras existens?

Citat:
och ifrågasatte varför han följt mig och terroriserat mig i lite mer än 15 års tid.
Så... vad fick mediumet för svar? Varför hemsökte anden dig alla dessa år?

Citat:
Vad är en ande?
En ande är en individ/person som har dött och dennes själ har fastnat på vår "planet/jord" och inte kommer vidare till ljuset. (Kort fattat)
Citera
2026-01-05, 17:18
Medlem
Citat:
Han trodde att han var vid liv när Mediumet kontaktade honom och ifrågasatte varför han följt mig och terroriserat mig i lite mer än 15 års tid.
På vilket sätt terroriserar den dig? Stoppar ett finger i stjärten på dig när du ska försöka sova?
Citera
2026-01-05, 18:46
Medlem
Citat:
Tjenare Flashback!

Fråga mig vad ni vill.
Varför måste du precisera att anden är mörk? Det är min fråga. Menar du att det är just för att hen är mörkhyad som du är besvärad? Jag känner mig lite kränkt å andens vägnar nu.
Citera
2026-01-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Hur påverkade denna ande ditt liv?

Hade du gått till medium tidigare om du vetat bättre?

Förstört mitt huvud, lider av komplex ptsd och OSDD. Han har byggt upp en identitet i mitt huvud som han har gett mig intensiva VÄLDIGT mörka ideer och tankar om hur jag ska ha ihjäl folk.
Mina upplevelser började när jag var 19 år fyllda och ny ut i arbetslivet. Fick reda på att de var i ande för 2 månader, är 34 idag.

Jag hade gått till ett medium när jag var 19 år fyllda direkt men tyvärr så har jag kastat bort 6 år av mitt liv på psykosenheten när jag var 20-26 år itron om att jag var schizofren alt led av en psykossjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag förstår inte den medningen....Vidare undrar jag vad är en mörk/osalig ande?

Sorry, Mediumet som hjälpte mig med anden till ljuset. Så han släppte taget om mig.
Är ingen expert på ämnet men en mörk/elak/osalig ande är ungefär samma sak. Tänk dig en taskig person som vill dig bara illa.

Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Det är svårt att bli "förföljd" av något som ej existerar och har kunnat påvisas existera i alla seriösa tester som genomförts i världshistorien. Detsamma gäller mediums/synskas påstådda förmågor.

Så sant så, man måste uppleva de själv för att kunna bevisa de. Har faktiskt bevis från både min psykolog-kontakt och mediumet.

Kram.

Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Bättre att söka psykiatrisk vård än ett falskt medium, har du prövat det?

Japp! Jag har gått till psykosenheten från att jag var 20-26 år gammal i tron om att jag led av en psykossjukdom, men dom hittade aldrig något fel på mig. Jag fortsatte ha min upplevelser ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Redfog
Varför inte?

Hur kan en ande inte vara medveten om sin situation? Jag tänker att den borde märka att ingen (levande, eller icke-medial) längre svarar på tilltal, eller ens bekräftar deras existens?

Så... vad fick mediumet för svar? Varför hemsökte anden dig alla dessa år?

Jag är ingen expert men Mediumet forskade i andens tidigare liv och han hade tydligen blivit skjuten i huvudet på 70-talet och de hade tydligen gått så snabbt att han själv inte fattade att han var död. Alltså att han hade blivit en ande.

Anden började följa mig när jag var 19 år fyllda och valde att terrorisera mig på alla möjliga sätt för han tyckte de var en kul grej och såg mig som ett lätt mål. Han skrämde upp mig när jag skulle sova varje natt och ge mig intensiva bilder hur jag ska ta livet av mig och ha ihjälp mina nära o kära...

Citat:
Ursprungligen postat av effezen
Varför måste du precisera att anden är mörk? Det är min fråga. Menar du att det är just för att hen är mörkhyad som du är besvärad? Jag känner mig lite kränkt å andens vägnar nu.

Mörk/elak ande, samma sak. Ursäkta ordvalet, mediumet sa att de var en mörk ande...
Citera
2026-01-05, 19:44
Medlem
Citat:
Förstört mitt huvud, lider av komplex ptsd och OSDD. Han har byggt upp en identitet i mitt huvud som han har gett mig intensiva VÄLDIGT mörka ideer och tankar om hur jag ska ha ihjäl folk.
Mina upplevelser började när jag var 19 år fyllda och ny ut i arbetslivet. Fick reda på att de var i ande för 2 månader, är 34 idag.

Jag hade gått till ett medium när jag var 19 år fyllda direkt men tyvärr så har jag kastat bort 6 år av mitt liv på psykosenheten när jag var 20-26 år itron om att jag var schizofren alt led av en psykossjukdom.

Sorry, Mediumet som hjälpte mig med anden till ljuset. Så han släppte taget om mig.
Är ingen expert på ämnet men en mörk/elak/osalig ande är ungefär samma sak. Tänk dig en taskig person som vill dig bara illa.

Så sant så, man måste uppleva de själv för att kunna bevisa de. Har faktiskt bevis från både min psykolog-kontakt och mediumet.

Kram.

Japp! Jag har gått till psykosenheten från att jag var 20-26 år gammal i tron om att jag led av en psykossjukdom, men dom hittade aldrig något fel på mig. Jag fortsatte ha min upplevelser ändå.

Jag är ingen expert men Mediumet forskade i andens tidigare liv och han hade tydligen blivit skjuten i huvudet på 70-talet och de hade tydligen gått så snabbt att han själv inte fattade att han var död. Alltså att han hade blivit en ande.

Anden började följa mig när jag var 19 år fyllda och valde att terrorisera mig på alla möjliga sätt för han tyckte de var en kul grej och såg mig som ett lätt mål. Han skrämde upp mig när jag skulle sova varje natt och ge mig intensiva bilder hur jag ska ta livet av mig och ha ihjälp mina nära o kära...

Mörk/elak ande, samma sak. Ursäkta ordvalet, mediumet sa att de var en mörk ande...
Ok. Skönt att det löste sig då. Rimligt att man blir elak om man blev skjuten i huvudet på 70-talet.
Citera
2026-01-05, 20:03
Medlem
Citat:

Kram.

Hon du var hos kan ingenting, onda andar är demoner, dom kan få grepp om en på olika sätt har dom svagt grepp kan dom styra tankar o ge tankeimpulser som ocd har dom större grepp om dig kan dom styra dina kännslor också och har dom större grepp än så kan du höra röster, det alldra sista är att dom tar kontroll över din kropp så du kan få krampanfall o olika blackouts.
Demoner är det, och självklart vet din ande som förföljt dig vad den är, andar är oftast mkt smartare än oss och har levt otroligt mycket längre, be till jesus att befria dig och bryta alla band o bojjor.
Citera
2026-01-05, 20:05
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Rolig fråga men asså jag har varit förföljd av en mörk/osalig ande under 15 års tid, jag kan själv INTE se andar eller demoner.
Du kan själv inte se andar men ett medium sa nyss till dig att du har haft en osalig ande med dig under 15 års tid. Vad finns det att fråga om då?
Citera
2026-01-05, 20:17
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:

Kram.

Anden började följa mig när jag var 19 år fyllda och valde att terrorisera mig på alla möjliga sätt för han tyckte de var en kul grej och såg mig som ett lätt mål. Han skrämde upp mig när jag skulle sova varje natt och ge mig intensiva bilder hur jag ska ta livet av mig och ha ihjäl mina nära o kära...

Förstår dig. Onda andar är inget att leka med speciellt de andar som hatar människor, gör onda gärningar och påverkar livet fel sätt. Du har kämpat hårt i många år. Bör vara skönt skriva av sig.
Därför är det viktigt att upplysa människor dessa brutala andar så man får hjälp i tid. Uppsöka mediumet är rätt val.
Citera
2026-01-05, 20:18
Medlem
JoeDoughs avatar
Hur vet man att anden är osalig, det är min fråga.
Citera
2026-01-05, 20:30
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Tjenare Flashback!

Fråga mig vad ni vill.

Hej ts,
Grattis till att du fått lättnad!

1. Har du några planer på kul och intressanta saker att göra och njuta av nu när du har det lugnare?

2. Tycker du att du under de här åren fått någon livsinsikt (eller flera) som du tänker att fler borde ta del av? Vad, isåfall?

Hälsningar
/T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in