Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-05, 09:33
Medlem
Obolenskys avatar
Vilken teknisk finstilt info innebär att en SAMSUNG-lur kan spela upp video på TV-skärm via kabel, USB-C-utgång och HDMi? Klarar SAMSUNG S10-25-serien det?
Citera
2026-01-05, 12:18
Medlem
Det räcker väl med SmartThings Appen?
Citera
2026-01-06, 14:54
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det räcker väl med SmartThings Appen?
Menar du till vilken SAMSUNG-modell som helst förutsatt att den har USB-C utgång?
Citera
2026-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Vilken teknisk finstilt info innebär att en SAMSUNG-lur kan spela upp video på TV-skärm via kabel, USB-C-utgång och HDMi? Klarar SAMSUNG S10-25-serien det?

Varför inte köra trådlöst…?
Någorlunda moderna TV har i många fall inbyggd ”ChromeCast” eller Apple AirPlay.
Citera
2026-01-06, 16:34
Medlem
Citat:
Menar du till vilken SAMSUNG-modell som helst förutsatt att den har USB-C utgång?

Nej alla mobiler har ju USB-C, men HDMI verkar bara toppmodellerna ha. Samsung har en lista med kompatibla enheter:

https://www.samsung.com/ph/support/mobile-devices/how-to-use-a-samsung-usb-c-to-hdmi-adapter/

Citat:
Klarar SAMSUNG S10-25-serien det?

Sidan jag länkade har med S8-S24. "Last Update date : Apr 17. 2024"
Senast redigerad av Hominem 2026-01-06 kl. 16:39.
Citera
2026-01-07, 06:30
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Någorlunda moderna TV har i många fall inbyggd ”ChromeCast” eller Apple AirPlay.

Svärmor är på väg till stugan 30 mil härifrån till en TV-apparat hon knappt hittar På-knappen till, på fjärrkontrollens 50 olika dutt-diton; hur hon skulle kunna ställa in en Chromecast till den är det Nobelpris på - så jag inbillar mig att det enklaste för henne är att ”sladda sig in i” dumburken via en kompatibel lur; då kan jag även guida henne på hemmaplan först!
Citera
2026-01-07, 21:51
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
OK! Jag ger mig! Du har helt rätt.

Visst stämmer det att jag kan använda ett mobilt bredband för att koppla upp/ställa in en ChromeCast? Visst spelar det ingen roll i vilken router/dongle/lur SIM-kortet sitter i när jag ”kalibrerar” ChromeCasten? Visst kan jag sen flytta SIM-kortet till en annan router/dongle/lur utan att det stör de inställningar jag gjort för ChromeCasten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in