2026-01-04, 21:30
Medlem
https://www.dn.se/kultur/niklas-radstrom-jag-maste-fa-saga-det-jag-skams-over-sverige/
Citat:
Det spelar ingen roll vad invandrare gör för att integreras – i dagens Sverige har de ändå inte en chans. Givetvis kan inte gängbrottsligheten bekämpas genom att utvisa fast anställda undersköterskor i Norrlands inland, men ändå låter vi den skändliga politiken dirigeras av mobbare. Det är bisarrt och beklämmande att bevittna, skriver författaren Niklas Rådström.

Ännu en intellektuell som mår illa över Sverige. Varför lämnar de inte landst?
Citera
2026-01-04, 21:38
Medlem
Rådström kör ett sidospår. Ett exempel duger inte.

I grunden handlar hela politiken om vilka som förtjänar att få finnas i Sverige. Då behövs en rak politk för alla. Ingen skall beviljas uppehållstillstånd utan att få sin sak prövad inom t ex 6 månader. In eller ut. De som sköter sig försörjer sig osv. inom t ex en tioårsperiod bör kunna få permanent uppehållstillstånd. Vid minsta brott eller att man inte visar att man kan försörja sig, då är det utvisning som gäller under principen ’skyll dig själv’. Den som får stanna efter 6 månader får signa att man är medveten om detta. Den som är förälder till minderårig ansvarar för sitt barns uppförande/ brottslighet.
Citera
2026-01-04, 21:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Herr Rådström lever ju så långt borta från mångkulturen som är möjligt. Om han älskar invandrare så mycket är mitt tips att flytta till ett invandrartätt område. Det går inte att ta honom seriöst när han är en hycklare av rang. Alla andra ska få leva med mångkulturens konsekvenser, förutom han själv.
Senast redigerad av Libertarismus 2026-01-04 kl. 21:50.
Citera
2026-01-04, 23:03
Medlem
TheGretaResets avatar
Hur många är de fast anställda invandrarna med heltidstjänster i norrlands inland som är undersköterskor?

Kul exempel då rådström antagligen inte känner några invandrare, några undersköterskor eller några norrlänningar.

Hur många sådana här fantasifoster består inte den svenska debatten av: "Är det inte bättre att ett barn växer upp med två kärleksfulla homosexuella än en fader som kör barnen i en köttkvarn?
Citera
2026-01-04, 23:07
Medlem
cebejs avatar
Vad är egentligen hans åsikter? Han skriver: skändliga politiken dirigeras av mobbare
Han blandar politik med mobbare?
Hur och vad menar han?
Citera
2026-01-04, 23:16
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.dn.se/kultur/niklas-radstrom-jag-maste-fa-saga-det-jag-skams-over-sverige/

Precis, ännu en "intellektuell".
Varför lämnar man inte politiken? Hur kan man stå bakom politiken samtidigt som man är elak på politiken?
Men han bara måste ju få säga. Det är så det är. Så många måste ju bara få prata. Helst detta i fina termer och helst detta också i korrekta termer.
Prat, prat, prat.
Bara tomt prat.
Senast redigerad av cebej 2026-01-04 kl. 23:19.
Citera
2026-01-04, 23:20
Moderator
Ancistruss avatar
Aldrig hört talas om honom. Jag googlade och fann: Pär Kristian Niklas Rådström, född 12 april 1953 i Stockholm, är en svensk författare, poet och dramatiker.

Han är säkert en jättebra författare, poet och dramatiker. Men på vilket vis gör det honom kunnig om migrationspolitik, jag har svårt att se kopplingen? Det verkar snarare vara någon som vill utnyttja sitt kändisskap till att försöka påverka något han saknar all form av kunskap om och då åsikten är rätt ger DN honom därför också gladeligen möjlighet till det, vilket de naturligtvis får om de vill. Men personligen finner jag hans åsikter om detta lika ointressanta som en bilmekaniker, kemist, rörmokare eller tandläkare berättar om hur man skriver manus för en teateruppsättning. D.v.s. bara ett allmänt tyckande som ö.h.t. inte är baserar på någon forskning, statistik eller ens personlig erfarenhet, vilket m.a.o. är mindre än de flesta användare som postar inlägg här i I&I.
Citera
2026-01-04, 23:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Herr Rådström lever ju så långt borta från mångkulturen som är möjligt. Om han älskar invandrare så mycket är mitt tips att flytta till ett invandrartätt område. Det går inte att ta honom seriöst när han är en hycklare av rang. Alla andra ska få leva med mångkulturens konsekvenser, förutom han själv.
Jag råkar känna några, samt i andra hand känna till en del s.k. kulturpersonligheter.
Ingen av dem umgås med invandrare (om en sådan inte t ex är en tevekändis). Ingen av dem har någonsin satt sin fot i Rinkeby, Rosengård, Bergsjön eller Tensta. Man umgås bara med varandra och tävlar ängsligt om att ha de absolut mest rätta åsikterna, "allas lika värde" etc.
De lever i en konstlad bubbla.
Citera
2026-01-05, 00:04
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag råkar känna några, samt i andra hand känna till en del s.k. kulturpersonligheter.
Ingen av dem umgås med invandrare (om en sådan inte t ex är en tevekändis). Ingen av dem har någonsin satt sin fot i Rinkeby, Rosengård, Bergsjön eller Tensta. Man umgås bara med varandra och tävlar ängsligt om att ha de absolut mest rätta åsikterna, "allas lika värde" etc.
De lever i en konstlad bubbla.
De här etniskt svenska kulturpersonligheterna stod även bakom och backade upp etniskt svenske Clark Olofsson. Så här har det länge sett ut i detta s. k "Sverige".
Hela detta landet har levt på denna kulturen. Anna Wahlgren, Thorsten Flinck.
Ja, det finns så många helt FANtastiska kulturmänniskor i Sverige och hela landet Sverige ska fortsatt frodas av dessa helt FANtastiska kulturpersonligheterna!
Hela Sverige är en helt FANtastisk kultur!!
Dessa FANtastiska kulturpersonerna ska fortsatt ha en mycket tongivande röst i detta helt FANtastiska Sverige.
Jag måste få säga det- jag skäms över Sveriges kulturpersonligheter.
Citera
2026-01-05, 00:11
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Varför skulle de göra det? Det är landet som har lämnat anständigheten, och behöver komma tillbaka. Klart som fan att man mår illa över det rådande läget.

Rådström är en allmänt vettig människa, även om jag inte är skitsåld på hans romaner. (Han skrev dock en bra vänbok om Slas.)
Citera
2026-01-05, 01:06
Medlem
Q-Trons avatar
Lands- och folkförrädaren Rådströms böcker publiceras av Bonnier. Så förvånande...

Jag skulle vilja se Rådström se t ex Ebba Åkerlunds pappa i ögonen och säga det han egentligen känner: "Din dotters och alla andra (dåtida och framtida) mångkultursoffers död och lidanden, det var värt det för att jag ska få känna mig som en god människa. Din dotter Ebba kördes över med en lastbil av en rasfrämling tillika illegalt invandrad muslim, men ärligt talat så bryr jag mig faktiskt mer om fullständiga främlingar från fjärran länder än vad jag gör om min genetiskt förlängda familj svenskarna, så din dotters död betyder extremt lite för mig. Nu ska jag iväg till ett vårdboende i Sorsele och fika med tre negrer ur personalen. Ingen av dem kan tala svenska så det blir nog ganska tyst kring bordet, men jag älskar verkligen negrer, araber, zigenare, sydasiater, eskimåer och alla andra som inte är svenskar, så det gör inget. Jag kan knappt bärga mig över att få träffa dessa underbara vårdbiträden. Det är ju trots allt såna som dem som ska ta hand om mig sen när jag blir dement om ca fem år. Förhoppningsvis bögvåldtar de mig inte i röven. LOL! Och du, jag skäms över dig, det ska du veta, för att du lät din dotter stå i vägen när Akilov var ute och körde lastbil. Du är en dålig och oansvarig förälder. Hasta la vista, svennehora!"
Citera
2026-01-05, 01:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Lands- och folkförrädaren Rådströms böcker publiceras av Bonnier. Så förvånande...

Hur har han förrått landet, menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in