Citat:
Ursprungligen postat av
flygtslugger
Hej! Jag fick olanzapin utskrivet för snart 4 år sedan mot extrem ångest i samband med svår anorexi, stod då på dosen 2,5mg inför alla måltider. Jag står fortfarande på olanzapin, för svår ångest och emotionell instabilitet..meeen för någon vecka sedan fick min hjärna något ryck och jag vågar numera ej ta olanzapine då jag är rädd för viktuppgång (har fortfarande anorexi). Så min fråga är nu hur mycket skillnad det gör på vikten? Vad kan jag be om för medicin som ej har denna biverkning? Håller på att tappa det😀😆😇
Men för fan, du får den för att kunna äta och må bättre så är du så jävla dum att du inte vågar ta den pga av att du är rädd för att gå upp i vikt när det är exakt det en anorektiker behöver så skit i den och lev resten av livet som ett levande skelett.
För övrigt har den ingen viktökande effekt i sig utan den ökar bara aptiten så du kan omöjligtvis gå upp mer än det du stoppar i dig.
Är du så rädd för att gå upp i vikt har du fått en rejäl släng av anorexia som du borde ta upp med din läkare, eller skit i det, du verkar ju klara dig skitbra utan...