2026-01-04, 16:18
Medlem
Nyss så hade dom gjort Grönland med amerikansk flagga över sig, vilket är oroväckande. Eftersom politikerna är för fega för att ställa USA eller andra superpower på pottan så får vi göra det själva.
Vad slås det hårdast mot jo ekonomin.

Då undrar du säkert vad kan lilla jag göra.

Jo du kan bojkotta på olika sätt.

Jag kommer inte bojkotta några varor om inte Sveriges regering förbjuder det, vilket är okej för mig. Jag stöttar sådant beslut.

Vad jag kommer göra däremot, är att aldrig åka dit.
Hur stor är chansen att jag hade åkt dit, ca 50/50%. Jag har varit där tidigare och det finns saker jag gillar med USA men på senare så tycker jag att det är ett skräpland med enorm otrygghet.

Så vad kommer du göra?
Citera
2026-01-04, 16:20
Avslutad
Hollywood har lärt mig att USA är de goda så det är väl bara att jubla.
Citera
2026-01-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nyss så hade dom gjort Grönland med amerikansk flagga över sig, vilket är oroväckande. Eftersom politikerna är för fega för att ställa USA eller andra superpower på pottan så får vi göra det själva.

Jag kommer inte bojkotta några varor om inte Sveriges regering förbjuder det, vilket är okej för mig. Jag stöttar sådant beslut.

Hur stor är chansen att jag hade åkt dit, ca 50/50%. Jag har varit där tidigare och det finns saker jag gillar med USA men på senare så tycker jag att det är ett skräpland med enorm otrygghet.

Så vad kommer du göra?

Fråga inte mej, jag är svensk.
Fråga Grönländarna !
Citera
2026-01-04, 16:55
Medlem
Citat:

Du har ingen aning om vad du babblar om. Varje gång du använder ditt VISA eller Mastercard så skjuter du dig själv i foten med dina korkade bojkottar idéer...
Citera
2026-01-04, 17:04
Medlem
SkattefriZons avatar
Då sätter vi alla med amerikanskt medborgarskap i fångläger som finns i Europa.

Jag kommer göra allt för att sprida hat mot USA resten av mitt liv om dom gör det.

Norden först, aldrig USA eller EU.
Citera
2026-01-04, 17:13
Medlem
Eurodiscos avatar
Jag kommer inte göra någonting. Förövrigt tror jag Sverige och övriga Europa kommer att svika Danmark och acceptera att Grönland blir Amrikanskt när/om det händer
Citera
2026-01-04, 17:32
Medlem
Citat:

Så vad kommer du göra?

Ja, eller bara heja på när regeringen ger dem DCA avtal och natomedlemskap, alla nötter som tror USA är en allierad kan ju fundera ett varv till.
Citera
2026-01-04, 17:49
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Då sätter vi alla med amerikanskt medborgarskap i fångläger som finns i Europa.

Jag kommer göra allt för att sprida hat mot USA resten av mitt liv om dom gör det.

Norden först, aldrig USA eller EU.
Du är kaxig nu, vänta tills dom spränger hela EU från rymden.
Citera
2026-01-04, 17:53
Medlem
Amsvartners avatar
Jag ska nog ta en bärs till och inse att jag bryr mig noll.
Citera
2026-01-04, 17:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Jag kommer inte göra någonting. Förövrigt tror jag Sverige och övriga Europa kommer att svika Danmark och acceptera att Grönland blir Amrikanskt när/om det händer

Det kommer naturligtvis inte att bli en militär konflikt som Europa inleder mot USA. Men Europa kommer aldrig att acceptera en amerikansk ockupation av Grönland. Man kommer alltid hävda att det är just en ockupation och att USA måste lämna. Det kommer också att drivas överallt, som exempelvis i FN.

När Demokraterna får mer att säga till om så kommer man givetvis att kräva att de tar USA ut ur Grönland. Man ska veta att halva befolkningen i USA skäms ögonen ur sig just nu bara med tanke på vad de har gjort i Venezuela. Hur tror du det skulle vara om USA då ockuperar danska Grönland?

Man undrar hur långt Europeiska grupper har kommit i planerna på att eliminera muppen Trump.

Jag kan ju personligen inte göra så mycket mer än att rösta på de politiker som lovar att hårdast fördöma muppen Trump och kräva att han slutar ockupera Grönland. Blir det väpnad konflikt så åker jag iväg. Dock skulle jag hellre åka iväg för att avsluta massmördaren och diktatorn Putin.
Citera
2026-01-04, 18:02
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco

Detta.

Sedan är det svårt att agera mot USA ekonomiskt. Jag hittar sällan amerikanska varor i butikerna.
Citera
2026-01-04, 18:28
Medlem
dude2ks avatar
Sverige och dess befolkning är fullt beroende av amerikansk tech. Lycka till med bojkott säger jag bara.. tror ärligt talat inte landet skulle klara av 12h ens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in