Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Om USA startar ett krig mot den allierade nation som har stöttat USA längst, då kommer USA att dra sig ur Nato och alla länder kommer att se att USA är allierade med Ryssland och Kina, och agera utifrån det faktum.
Ja alltså här håller jag med som jag skrivit tidigare, att OM det är den vägen de (Trump) mot ALL FÖRMODAN väljer att gå -då är den enda rimliga förklaring den att de lämnar NATO och därmed Europa.
MEN det finns saker som starkt talar emot det.
Men vi får se.
Jag tror inte heller det går igenom, att de (Trump med bihanget) skulle få godkänt på hemmaplan.
Dock är det något han och hans bihang säkerligen försöker runda om de nu är seriösa.
Vi kan inte längre riktigt vara så säkra på att han inte hittar vägar att runda de hinder som tidigare sattes upp för att förhindra "dumma beslut".
(Trump har även hybris så han kanske gör samma misstag som putte gjorde, inte alls omöjligt... att tro man kan komma undan med en "special militäroperation" utan allvarliga konsekvenser som även slår tillbaka jävligt hårt.)
Nåväl.
P.S: till alla som eventuellt tror på en del "skribenters" alla påhopp mot ett "värdelöst" Europa med sina "värdelösa" ledare och hit och dit och fan och hans vodka-drickande moster...
Ni måste förstå att de bara är avundsjuka för att våra ledare INTE startar krig som mördat hundratusentals av våra egna. Våra ledare har inte kraschat vår ekonomi, till skillnad från deras..
SÅ KLART de är deppiga och helst vill få oss att tro vi har värdelösa ledare...
De är skitskraja helt enkelt.
De ser att vår nivå är så mycket högre än deras, att inget blev som de tänkte 2022 utan tvärtom,
så pass att de faktiskt skiter i byxan.
DETTA är det ENDA de kan göra.
Så håll humöret uppe och låt er inte luras!