2026-01-04, 14:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437599

Två män i åldern 25-30 är gripna, misstänkta för våldtäktsförsök mot en kvinna i norra Stockholm.

Larmet kom från en vän till kvinnan.

Kvinnan befann sig i bostaden (oklart vems bostad) när Polisen kom dit.
Citera
2026-01-04, 14:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437599

Två män i åldern 25-30 är gripna, misstänkta för våldtäktsförsök mot en kvinna i norra Stockholm.

Nej, "från en vän till en vän till kvinnan".
Citera
2026-01-04, 14:39
Medlem
Citat:

Jag är försiktig och uttala mig om ursprung på GM då senaste tiden har vi svenskar också haft några avskum som begått sinnessjuka dåd.
Citera
2026-01-04, 14:39
Moderator
Rubrik justerad: datum tillagt.

/Moderator
Citera
2026-01-04, 14:54
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jag är försiktig och uttala mig om ursprung på GM då senaste tiden har vi svenskar också haft några avskum som begått sinnessjuka dåd.
Ändå skyndar du dig in för att prata om ursprung

Inte osannolikt en efterkaka som lett till att en stackare blir överfallen. Tur att hon slapp undan.
Citera
2026-01-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, "från en vän till en vän till kvinnan".

Ah sant. Jag trodde att det var ett typo från Aftonbladet dock.
Citera
2026-01-04, 15:00
Moderator
Citat:
Ah sant. Jag trodde att det var ett typo från Aftonbladet dock.
Oavsett vad som skett eller inte skett känns det aningen "sådär" att två män grips för att "någon hört från någon som känner någon att någon kan ha utsatts för brott", men vi får se...
Citera
2026-01-04, 15:07
Medlem
One2Manys avatar
Gissar på att "Maja" åkt hem till "Ali" och "Muhammed" för att köpa röka, saker har börjat urarta, "Maja" messar "Stina" att saker börjar gå söderut, "Stina" vet inte vad hon ska göra så hon ringer "Martin" för råd, varpå "Martin" ringer snuten. Nåt sånt typ.
Citera
2026-01-04, 15:09
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Gissar på att "Maja" åkt hem till "Ali" och "Muhammed" för att köpa röka, saker har börjat urarta, "Maja" messar "Stina" att saker börjar gå söderut, "Stina" vet inte vad hon ska göra så hon ringer "Martin" för råd, varpå "Martin" ringer snuten. Nåt sånt typ.
Det låter troligt att händelseförloppet är något liknande. Vi får se om de anhålls efter förhör...
Citera
2026-01-04, 15:16
Medlem
Citat:

Jag undrar om du gav en exakt beskrivning och hur det kommer sig egentligen. Det var väldigt väl beskrivet som ett möjligt scenario.
Citera
2026-01-04, 15:21
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Jag undrar om du gav en exakt beskrivning och hur det kommer sig egentligen. Det var väldigt väl beskrivet som ett möjligt scenario.

Jag tog pusselbitarna som presenterats och la ihop dem för att skapa ett troligt scenario
Citera
2026-01-04, 15:25
Medlem
Citat:
Jag tog pusselbitarna som presenterats och la ihop dem för att skapa ett troligt scenario

Man fick uppfattningen om att du har hört det där två miljarder gånger tidigare och naturligtvis så är det si eller så, utifrån ett erfarenhetsbaserat perspektiv från ett närliggande yrke. Du skrev det så pricksäkert, så det var min första tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in