2026-01-04, 14:27
Avslutad
Imponerad och entusiasmerad av det kirurgiska ingreppet i Venezuela frågar jag mig: vilka stater bör Trump styra upp härnäst?

För min del får Trump gärna ta Kuba och Grönland på en gång, och även pressa EU att implementera en sundare kriminalpolitik a la El Salvador och migrations-politik a la MAGA.

Tillsammans bygger vi MAGA/MEGA!!!

Internationella lagar och regler som skrivits av vänsterliberaler kör vi på soptippen, vi skriver nya.

Vad sägs om detta djärva förslag?
Citera
2026-01-04, 14:52
Medlem
Glostrups avatar
Om man vill bygga en ny era av fascism så är det rätt väg. Om USA inte var lett av en sociopatisk marionett styrd av fascistiska ideologer så hade de tvingat Ryssland att dra sig ur Ukraina och byggt ett starkare väst.

Men nu styrs landet av en korrupt narcissist som vill bygga en egen dynasti, och som inte bryr sig om vilket lidande han åsamkar andra.

Förhoppningsvis vaknar den amerikanska kongressen, för Trump håller på att dra världen in in en världsordning som ofelbart kommer att leda till en global katastrof.
Citera
2026-01-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Om man vill bygga en ny era av fascism så är det rätt väg. Om USA inte var lett av en sociopatisk marionett styrd av fascistiska ideologer så hade de tvingat Ryssland att dra sig ur Ukraina och byggt ett starkare väst.

Men nu styrs landet av en korrupt narcissist som vill bygga en egen dynasti, och som inte bryr sig om vilket lidande han åsamkar andra.

Förhoppningsvis vaknar den amerikanska kongressen, för Trump håller på att dra världen in in en världsordning som ofelbart kommer att leda till en global katastrof.
Tvärtom! Men det finnns vissa vänstervridna länder som en gång tillhörde östeuropa.Där får gärna Donald gåi och korrigera.
Citera
2026-01-04, 14:58
Medlem
bema56s avatar
Iran och Nordkorea vore lämpliga kandidater. Sen kan han ta hand om Putin.
Fan vad fint det vore att se Putin, Kim och mullorna i var sin bur iklädda orange overaller på Guantanamo.
Citera
2026-01-04, 14:58
Medlem
Den enda "stat" han har mandat att styra upp är USA. Allt annat bör han hålla sig borta från.
Citera
2026-01-04, 14:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Imponerad och entusiasmerad av det kirurgiska ingreppet i Venezuela frågar jag mig: vilka stater bör Trump styra upp härnäst?

För min del får Trump gärna ta Kuba och Grönland på en gång, och även pressa EU att implementera en sundare kriminalpolitik a la El Salvador och migrations-politik a la MAGA.

Internationella lagar och regler som skrivits av vänsterliberaler kör vi på soptippen, vi skriver nya.

Kuba inget mig emot.

Grönland inte troligt alls. Dels saknas stöd i kongress och senat och dels vill Trump inte bli ovänner med EU, Kanada m.fl. på riktigt. Då störtdyker amerikansk ekonomi. Endast de mest lojala anhängarna på högerkanten hade möjligen gilla det, och självfallet Ryssland.
Citera
2026-01-04, 15:03
Avstängd
dude2ks avatar
Grönland helt klart. Elon får gärna bli president över Europa (den förste) om han vill. Bli av med den här skit EU kaos unionen en gång för alla
Citera
2026-01-04, 15:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Borde? Han vill åt oljan. Följ oljespåret för hans fortsatta anfallskrig.
Citera
2026-01-04, 15:21
Medlem
Kuba, Colombia, Kanada, Grönland...?
Var kommer "fredens president" att slå till härnäst?
https://observer.co.uk/news/international/article/cuba-colombia-canada-greenland-where-will-the-president-of-peace-strike-next
Citera
2026-01-04, 15:50
Medlem
Kanske borde han fängsla Ulf Kristersson och Magdalena Andersson. Sverige har inte likt Venezuela en massa olja han vill åt. Men det kryllar av somalier här, så vill han ha en massa "pensionsräddare" så ligger väl Sverige upplagt som nästa land.
Citera
2026-01-04, 16:16
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Iran.

Det är viktigt att Grönlands resurser tillfaller västerlandet men för detta borde danskt styre kunna räcka.

Kärnvapenländerna Ryssland och Nordkorea definitivt inte.
Citera
2026-01-04, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av machineman

Och vad hindrar då Kina från att ta Taiwan? Om väst börjar skita helt i internationell folkrätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in