Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-03, 20:52
Medlem
Ballcancers avatar
Så vad säger flashback? Vilket är det "nyttigaste" snackset?
Är det popcorn? Mörk choklad? Eller är det russin och frukt som gäller?
Vad äter ni när ni blir riktigt sugna på något salt/sött efter maten.
Citera
2026-01-03, 20:55
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Blåbär.

Sötmandel (men inte för mycket bara).
Citera
2026-01-03, 20:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Så vad säger flashback? Vilket är det "nyttigaste" snackset?
Är det popcorn? Mörk choklad? Eller är det russin och frukt som gäller?
Vad äter ni när ni blir riktigt sugna på något salt/sött efter maten.

Med "nyttiga" snacks antar jag att du syftar på kalorisnålast, eller?

Popcorn är nice. Jag tycker man får en generös mängd förhållande till hur få kalorier det är. Grönsaksstavar med dipp på yoghurt eller kvarg är också bra. Är man sugen på något sött så är det dom kalorisnåla glassarna lohilo etc som gäller, den med daimsmak är riktigt bra.
Citera
2026-01-03, 21:08
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Med "nyttiga" snacks antar jag att du syftar på kalorisnålast, eller?

Popcorn är nice. Jag tycker man får en generös mängd förhållande till hur få kalorier det är. Grönsaksstavar med dipp på yoghurt eller kvarg är också bra. Är man sugen på något sött så är det dom kalorisnåla glassarna lohilo etc som gäller, den med daimsmak är riktigt bra.

Ja man vill ju trots allt känna att man äter något och inte bara tar en nypa luft.
Nu är det ju dags att gå tillbaka till vardagen och behöver tips på vad man kan prova för snacks som är lite bättre.
Popcorn är min go to men börjar tröttna lite.
Citera
2026-01-03, 21:08
Medlem
Sereenas avatar
Nötter (riktiga nötter, inte jordnöt) är ett bra val då dom mättar bra och hjälper till att minska suget.
Naturella mandlar och cashewnötter är effektiva mot sötsug.

Mot saltsug så kör jag med några skivor av nån god lufttorkad salami, eller tex Gustafskorv.

Om det är generellt okynnessnackande/oral fixering så kan det passa med tex gurkstavar/skivor med lite salladskrydda eller liknande.
Citera
2026-01-03, 21:13
Medlem
One2Manys avatar
Det går precis lika bra med selleri
Citera
2026-01-03, 21:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nötter (riktiga nötter, inte jordnöt) är ett bra val då dom mättar bra och hjälper till att minska suget.

Mot saltsug så kör jag med några skivor av nån god lufttorkad salami, eller tex Gustafskorv.

Om det är generellt okynnessnackande/oral fixering så kan det passa med tex gurkstavar/skivor med lite salladskrydda eller liknande.

Salami och nötter är väldigt kaloritäta bägge två. Men det kan ju förvisso ses som nyttigt ur nån synvinkel. Men då får man bara ta en bit och inte ett par nävar som med popcorn. Så det beror väl på vad man eftersträvar.
Citera
2026-01-03, 21:15
Medlem
mikkelbergs avatar
Knäckebröd!
What a banger!!!
Citera
2026-01-03, 21:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Salami och nötter är väldigt kaloritäta bägge två. Men det kan ju förvisso ses som nyttigt ur nån synvinkel. Men då får man bara ta en bit och inte ett par nävar som med popcorn. Så det beror väl på vad man eftersträvar.

Hela syftet är att dom mättar/stoppar suget istället för att man sitter och slömatar tomma kalorier.
Citera
2026-01-03, 21:22
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Hela syftet är att dom mättar/stoppar suget istället för att man sitter och slömatar tomma kalorier.

Nja, för nån som går på diet med säg 800 kalorier i underskott per dag, så lär denne fortfarande vara sugen på något även efter den tagit en liten bit salami.

Men om man inte går på diet så funkar det nog som du säger.
Citera
2026-01-03, 21:25
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:

Salami var ett bra tips! Det har jag inte ätit på länge men det är ju gott!
Citera
2026-01-03, 21:26
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Knäckebröd!
What a banger!!!
Lät ju fruktansvärt tråkigt.
Äter inte bröd längre så det går väl bort oavsett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in