2026-01-03, 15:53
Medlem
Kleiners avatar
Så vadå, gå du runt och låtsas att du inte ser något?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det är klart och naturligt antar jag. Jag är väl inte så uppmärksam på det då jag helt saknar intresse för andras kukar. Därför jag har dålig koll helt enkelt.
Citera
2026-01-03, 16:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Så vadå, gå du runt och låtsas att du inte ser något?

Nä jag låtsas inte. Jag fäster väl inte blicken vid andra mäns snoppar helt enkelt. Men någon gång så har man väl sett. I gymnasiet så bytte vi om inför gympan och då när jag skulle in på toa så var det en i klassen där som "gömt" sig på toan för han skämdes. Han höll på att tejpa kuken runt benet. Det var en märklig syn må jag säga. Det är nog den enda kuken jag kommer ihåg.

När jag kollar porr så kollar jag i princip aldrig när andra män är med i scenen eftersom jag gärna undviker att se anda män fäkta runt med sina lemmar, stånka å stöna. Jag tänder på tjejer. Saknar således helt intresse för nakna män.

Det är synd att det är så, men så är det. Bästa vore väl att man tände på både män och kvinnor för att öka urvalet av sexpartners. Hade jag tänt sexuellt på män så skulle jag nog varit mer som dig och kommit ihåg andra män lemmar. Förmodligen.
Citera
2026-01-03, 16:26
Medlem
Kleiners avatar
Jag vet inte, men det känns som om att du inte är helt ärlig med dig själv. Är du säker på att du är hetero? Det är lite konstigt att lägga så mycket energi på att man minsann inte lägger energi på andras kukar

Nu är jag kvinna och klart att man minns den största och minsta.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä jag låtsas inte. Jag fäster väl inte blicken vid andra mäns snoppar helt enkelt. Men någon gång så har man väl sett. I gymnasiet så bytte vi om inför gympan och då när jag skulle in på toa så var det en i klassen där som "gömt" sig på toan för han skämdes. Han höll på att tejpa kuken runt benet. Det var en märklig syn må jag säga. Det är nog den enda kuken jag kommer ihåg.

När jag kollar porr så kollar jag i princip aldrig när andra män är med i scenen eftersom jag gärna undviker att se anda män fäkta runt med sina lemmar, stånka å stöna. Jag tänder på tjejer. Saknar således helt intresse för nakna män.

Det är synd att det är så, men så är det. Bästa vore väl att man tände på både män och kvinnor för att öka urvalet av sexpartners. Hade jag tänt sexuellt på män så skulle jag nog varit mer som dig och kommit ihåg andra män lemmar. Förmodligen.
Citera
2026-01-03, 18:31
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Man demonstrerar sin makt med penisen.

Vapen är för skoj.
Kuken är för krig.
Kul att du titta in.
Hur då?
Jag tänkte på en målning av Lasse Åberg med en kontakt.

https://share.google/moV3TZEpTF8vEDvJG
Citera
2026-01-03, 18:34
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Filosofin kring penisen är, att den producerar. Vaginan suger till sig när det passar
Vad genererar den? Vad är det för vits med det?
Citera
2026-01-03, 18:42
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Typ så.

Har väl aldrig - vad jag direkt kan komma på - sett någon som man kan kalla alfa med liten kotte, och har heller aldrig sett någon med rejäl kuk som varit hackkyckling.
Märkligt om det var så. Så kan det vara ibland just av den anledningen att stor/liten korrelerar med nåt i högre grad.
Men då kanske du inte sett så mycket.

Synd att det ska vara så viktigt. Och att det kan vara så avgörande. Eller jag vet inte om det är synd. Det bestämmer inte jag.
Citera
2026-01-03, 18:54
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Du verkar ha kukfobi?

Ska vi vara brutal ärliga så är det fittan som är den fulaste kroppsdel.

Nej, kuken är en vackert syn och symboliserar makt.

Det är inte kuken som är problemet men bäraren av den.
Kvinnan och mannen är vackra. Hela kroppen blir ett könsorgan. Om man vill. Djävulen finns i detaljerna. Vi stirrar oas tyvärr dumma på dem.

Nu ville jag prata om penisen/lemmen/Dess jobb.
Om man kanske bortser från själva sexakten.
Vad säger penisen. Metafysiskt.

Ofta vet man inte vad man gör när man använder den. Man blir ett med kvinnan.
Jag tänkte på den här;
https://share.google/moV3TZEpTF8vEDvJG
Citera
2026-01-03, 20:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag vet inte, men det känns som om att du inte är helt ärlig med dig själv. Är du säker på att du är hetero? Det är lite konstigt att lägga så mycket energi på att man minsann inte lägger energi på andras kukar

Nu är jag kvinna och klart att man minns den största och minsta.

Jag är 100% hetero (i alla fall än i livet). Om jag nu inte vore 100% hetero så skulle jag väl ha mycket bättre koll på andras kukar. Tror du inte det? Låter bakvänt det du skriver.
Citera
2026-01-27, 01:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Att man vill nå ut som man. Ha kontakt. Kommunicera. Koppla upp sig. Med sin penis.

Man vill kontakt. /doktor glas. \ Med Hemmet. Friden. Friheten som man känner den. Man vill bli fri. Men det är en sjuhelsikes härva i vägen. En liten fnurra på tråden.

Sen kan man ta till andra medel som droger. När man märker att det krävs lite mer finess.

Hur tänker ni?

(Jag tyckte denna kunde passa här, under Filosofi)

Känns som man började "tänka" med penisen. Utskottet. Petter Niclas.

Det är lite som ska stämma. Allt ska med.

Tänkte bara om vi kunde diskutera lite filosofi kring penis. Utskottet.

Kuken är hjärnans (specifikt prefrontala cortexen) hårda motståndare genom livet. Hjärnan är en drömmare och flytter omkring i rökmoln till ideer, men kuken tvingar den att krascha mot marken med strikta order som går emot den fria viljan. Alla drömmar om att vara en moralisk ängel kraschlandar genom kukens gravitation, liksom att vara en stoisk soldat, eller en sokratisk intellektuell som separerat sig från sin biologiska verklighet. Aptiten vinner alltid, och det är inte magens aptit som är ens värsta tyrann.

Vi valde aldrig kuken, den fanns där i väntan när vi var barn och en dag så hörde vi den tala till oss som Luther hörde Gud genom stormen eller Moses genom den brinnande busken. Zeus talade till oss genom åska och storm och tvingade oss att knäa inför dess makt och sedan dess så blev inget sig likt.

Innan det fanns alltid föraningar om denna hemliga vilja givetvis, i lekar som vi små hade där vi brottades mot varandra i skolgården och begravde varandra i snön. Blodiga lekar som vi trodde handlade om nuet, men bara var en förbereddelse inför mer seriösa lekar efter att vi hade hört rösten tala till oss.

Och någonstans återstår mysteriet som hålls i liv, om några som övervunnit kukens falska löften om paradiset på jorden så att vi möjligen kan se en mer platonisk och evig paradis bortom alla sinnens falska chimär.

Män som lyckats vara perfekta familjefäder i monogama relationer med hårda väggar, trots att de lätt hade kunnat hoppa över staketet.

Sanna intellektuella som funnit något som underhåller dem mer än kuken någonsin kunde.

Spirituella övermänniskor vars följare inte överraskas av en hård kuk mot deras röv när de sätter sig ner för att be eller meditera med den vise gurun.

Konstnärer som varit villiga att fängsla sin kuk i en mörk fängelsehåla för sin att skapa sann skönhet med den euforiska fågelsång som tillslut kommer från den som fängslats i en bur.

Vi vill alla tro på att kuken även kan tjäna oss och inte bara tyranniskt ge oss order, men paradoxen återstår; med vilken vilja ska vi övervinna kuken när det tycks våra roten till vår eviga vilja?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-01-27 kl. 01:22.
Citera
2026-01-27, 08:04
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kuken är hjärnans (specifikt prefrontala cortexen) hårda motståndare genom livet. Hjärnan är en drömmare och flytter omkring i rökmoln till ideer, men kuken tvingar den att krascha mot marken med strikta order som går emot den fria viljan. Alla drömmar om att vara en moralisk ängel kraschlandar genom kukens gravitation, liksom att vara en stoisk soldat, eller en sokratisk intellektuell som separerat sig från sin biologiska verklighet. Aptiten vinner alltid, och det är inte magens aptit som är ens värsta tyrann.

Vi valde aldrig kuken, den fanns där i väntan när vi var barn och en dag så hörde vi den tala till oss som Luther hörde Gud genom stormen eller Moses genom den brinnande busken. Zeus talade till oss genom åska och storm och tvingade oss att knäa inför dess makt och sedan dess så blev inget sig likt.

Innan det fanns alltid föraningar om denna hemliga vilja givetvis, i lekar som vi små hade där vi brottades mot varandra i skolgården och begravde varandra i snön. Blodiga lekar som vi trodde handlade om nuet, men bara var en förbereddelse inför mer seriösa lekar efter att vi hade hört rösten tala till oss.

Och någonstans återstår mysteriet som hålls i liv, om några som övervunnit kukens falska löften om paradiset på jorden så att vi möjligen kan se en mer platonisk och evig paradis bortom alla sinnens falska chimär.

Män som lyckats vara perfekta familjefäder i monogama relationer med hårda väggar, trots att de lätt hade kunnat hoppa över staketet.

Sanna intellektuella som funnit något som underhåller dem mer än kuken någonsin kunde.

Spirituella övermänniskor vars följare inte överraskas av en hård kuk mot deras röv när de sätter sig ner för att be eller meditera med den vise gurun.

Konstnärer som varit villiga att fängsla sin kuk i en mörk fängelsehåla för sin att skapa sann skönhet med den euforiska fågelsång som tillslut kommer från den som fängslats i en bur.

Vi vill alla tro på att kuken även kan tjäna oss och inte bara tyranniskt ge oss order, men paradoxen återstår; med vilken vilja ska vi övervinna kuken när det tycks våra roten till vår eviga vilja?
Tack. Det var något sådant jag var ute efter. Kuken måste bli "ett med naturen" allt ska med. Man söker kontakt.
Citera
2026-01-28, 23:21
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Känns som man har ett "kukhuvud"
Jag vet inte vad som är skillnaden riktigt.
Citera
2026-01-29, 18:18
Medlem
Zoombikrakspyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Sigmund Freud beskrev penisavund som ett utvecklingsstadium i flickors psykosociala utveckling, där flickan upplever sig ”sakna” något när hon inser att hon inte har en penis.
Han såg detta som en viktig vändpunkt som leder till:
- att flickan vänder sig bort från modern
- att hon riktar sin kärlek mot fadern
- att hon utvecklar ”normal femininitet” enligt hans modell

I senare texter kopplade Freud även penisavund till kvinnlig neuros och menade att den kunde kvarstå i vuxen ålder

Att som kvinna känna ett avund för att hon saknar en penis, nej det tror jag inte. Däremot om Freud kom fram till detta hävdar jag i så fall att om Freud själv tänkte i dessa banor beror det på att han själv kände avund. Vad gör kvinnan som mannen inte kan? Hon ger liv, det om något borde väcka avund om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in