2026-01-03, 11:33
Medlem
Fraggelrocks avatar
Att man vill nå ut som man. Ha kontakt. Kommunicera. Koppla upp sig. Med sin penis.

Man vill kontakt. /doktor glas. \ Med Hemmet. Friden. Friheten som man känner den. Man vill bli fri. Men det är en sjuhelsikes härva i vägen. En liten fnurra på tråden.

Sen kan man ta till andra medel som droger. När man märker att det krävs lite mer finess.

Hur tänker ni?

(Jag tyckte denna kunde passa här, under Filosofi)

Känns som man började "tänka" med penisen. Utskottet. Petter Niclas.

Det är lite som ska stämma. Allt ska med.

Tänkte bara om vi kunde diskutera lite filosofi kring penis. Utskottet.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-03 kl. 11:36.
Citera
2026-01-03, 11:37
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Man demonstrerar sin makt med penisen.

Vapen är för skoj.
Kuken är för krig.
Citera
2026-01-03, 11:44
Medlem
Filosofin kring penisen är, att den producerar. Vaginan suger till sig när det passar
Citera
2026-01-03, 11:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Man demonstrerar sin makt med penisen.

Vapen är för skoj.
Kuken är för krig.

Typ så.

Har väl aldrig - vad jag direkt kan komma på - sett någon som man kan kalla alfa med liten kotte, och har heller aldrig sett någon med rejäl kuk som varit hackkyckling.
Citera
2026-01-03, 12:09
Avslutad
Sigmund Freud beskrev penisavund som ett utvecklingsstadium i flickors psykosociala utveckling, där flickan upplever sig ”sakna” något när hon inser att hon inte har en penis.
Han såg detta som en viktig vändpunkt som leder till:
- att flickan vänder sig bort från modern
- att hon riktar sin kärlek mot fadern
- att hon utvecklar ”normal femininitet” enligt hans modell

I senare texter kopplade Freud även penisavund till kvinnlig neuros och menade att den kunde kvarstå i vuxen ålder
Citera
2026-01-03, 13:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Sigmund Freud beskrev penisavund som ett utvecklingsstadium i flickors psykosociala utveckling, där flickan upplever sig ”sakna” något när hon inser att hon inte har en penis.
Han såg detta som en viktig vändpunkt som leder till:
- att flickan vänder sig bort från modern
- att hon riktar sin kärlek mot fadern
- att hon utvecklar ”normal femininitet” enligt hans modell

I senare texter kopplade Freud även penisavund till kvinnlig neuros och menade att den kunde kvarstå i vuxen ålder

Låter långsökt. Har man inte kommit fram till att den karln varit rätt off på många punkter? Nej, vässar inte - nyfiken fråga
Citera
2026-01-03, 13:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Typ så.

Har väl aldrig - vad jag direkt kan komma på - sett någon som man kan kalla alfa med liten kotte, och har heller aldrig sett någon med rejäl kuk som varit hackkyckling.

Har du sån koll på kukstorleken på de runtom dig i samhället? Inte dåligt minsann.
Citera
2026-01-03, 13:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
En uråldrig hednisk makt och fruktsamhetssymbol som fortfarande används. Flaggstången, till exempel, är en Frejs enorma erigerade fallos penentrerande själva himmelen med ockupationstyget fladdrande i vinden.
Citera
2026-01-03, 13:55
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har du sån koll på kukstorleken på de runtom dig i samhället? Inte dåligt minsann.

Tja, jag har duschat, bastat eller badat naken med väldigt många snubbar, så som arbetskamrater, tränings- eller idrottspolare och naturligtvis bekantskapskretsen. Kommer ju naturligtvis inte ihåg hur alla var bestyckade, men de största och de minsta kommer jag allt ihåg.
Citera
2026-01-03, 14:26
Medlem
Dess viktigaste funktion är att befrukta kvinnan. Och för att urinera.
Det är mannens fulaste kroppsdel, även om han tror det motsatta. Det är därför dickpics är ett stort skämt. Har i alla tider ställt till med elände genom våldtäkter som har skadat många kvinnor både fysiskt och psykiskt. Och satt oönskade barn till världen.

Bortsett från de förstnämnda funktionerna en mycket ful kroppsdel som filosofiskt inte symboliserar någonting alls.
Citera
2026-01-03, 15:25
Medlem
Kleiners avatar
Du verkar ha kukfobi?

Ska vi vara brutal ärliga så är det fittan som är den fulaste kroppsdel.

Nej, kuken är en vackert syn och symboliserar makt.

Det är inte kuken som är problemet men bäraren av den.

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Dess viktigaste funktion är att befrukta kvinnan. Och för att urinera.
Det är mannens fulaste kroppsdel, även om han tror det motsatta. Det är därför dickpics är ett stort skämt. Har i alla tider ställt till med elände genom våldtäkter som har skadat många kvinnor både fysiskt och psykiskt. Och satt oönskade barn till världen.

Bortsett från de förstnämnda funktionerna en mycket ful kroppsdel som filosofiskt inte symboliserar någonting alls.
Senast redigerad av Kleiner 2026-01-03 kl. 15:50.
Citera
2026-01-03, 15:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, jag har duschat, bastat eller badat naken med väldigt många snubbar, så som arbetskamrater, tränings- eller idrottspolare och naturligtvis bekantskapskretsen. Kommer ju naturligtvis inte ihåg hur alla var bestyckade, men de största och de minsta kommer jag allt ihåg.

Jo det är klart och naturligt antar jag. Jag är väl inte så uppmärksam på det då jag helt saknar intresse för andras kukar. Därför jag har dålig koll helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in