Citat:
Ursprungligen postat av
Ufc123
Laddade ner det före. Innan jag märkte att det hade förnyats av sig själv. Har dock inte startat det eller något, vet inte ens om jag laddat ner utan jag såg spelet från mobilen och från där "laddade jag ner" det är säkert ett spel man kan spela utan premium också. Inte värt hur som helst bara för man gjorde det där misstaget att man glömde att avsluta abonnemanget. Drygt att jag ändrade abonnemanget en eller två månader innan det tog slut och förnyades med dyraste alternativet...
Då tycker jag att du ska ringa dem och säga som det är – det var inte meningen att förnya prenumerationen av PS+ Premium utan detta skedde automatiskt och av misstag. Du har inte använt tjänsten sedan den oönskade förnyelsen och kontaktade dem omgående efter att ha upptäckt misstaget efter helgerna.
Jag tror inte du kan "kräva din rätt" och hävda att Sony
måste låta dig ångra förnyelsen. Det är i grunden ditt misstag. Att det fungerar som det gör framgick säkert av informationen du fick då du tecknade dig för PS+ Premium, även om du inte läste den så noga. Framställ det istället som att Sony har möjlighet att behålla dig som kund genom att inte utnyttja ditt ärliga misstag. Om din avsikt var att fortsätta med PS+ Essential (eller Extra) kan du ju nämna detta för att visa att det finns något positivt i vågskålen även för Sony.
Jag har ett svagt minne av folk som berättat om när Sony gjort avsteg från sin officiella policy när det gäller oönskade köp, men att de då klargjort att det är en engångsföreteelse och att man inte ska räkna med det i framtiden. Så vissa möjligheter kan nog finnas. Det kan inte vara en helt ovanlig situation, så det är möjligt att de har en mer generös inofficiell policy som kundtjänst kan tillämpa där det verkar lämpligt.