2026-01-02, 23:02
Medlem
Så jag ville testa "PS Plus Premium" en månad eller så för kolla "stream games in cloud" dvs några PS3 spel och ville kolla deras katalog med klassiska spel. Mitt PS Plus skulle gå ut i december/january som det brukar göra. Det kostade lite extra för att byta till Premium från vanliga inte så farligt. Men nu glömde jag att avbryta mitt PS Plus för tänkte inte spela lika mycket eller använda "extra funktionerna". Det förnyades för någon dag sedan jag har inte varit inne på PS4 och spelat online. Jag laddade ner RDR1 från mobil appen..

Det blev dubbelt så dyrt som vanligt PS Plus pga jag hade Premium, vilket inte är värt. Men dem kan ju fan inte automatiskt förnya saker.

Man vet ju inte när ens PS Plus tar slut det står aldrig eller varnar när det är nära.
Senast redigerad av Ufc123 2026-01-02 kl. 23:05.
Citera
2026-01-02, 23:07
Medlem
Kostade typ 1620 kr. Jag sa att jag skulle säga upp mitt medlemskap där men glömde och trodde jag hade mer tid. Man behöver ju själv söka upp för hitta när det förnyas osv. När jag gjorde det nu från datorn så stod det att det hade förnyats 31 December
Senast redigerad av Ufc123 2026-01-02 kl. 23:10.
Citera
2026-01-02, 23:14
Medlem
HBTKuks avatar
Du har med största sannolikhet gått med på avtalet när du skrev upp dig. Tror inte du ser de pemgarna igen.
Citera
2026-01-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du har med största sannolikhet gått med på avtalet när du skrev upp dig. Tror inte du ser de pemgarna igen.

Herre man gjorde väl det men dem förnyar ju av sig själv om man inte avbryter. Jag hade redan PS Plus men ville testa uppgradera det för testa. Slutade med att det förnyades med dyraste abonnemanget.
Citera
2026-01-02, 23:21
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Herre man gjorde väl det men dem förnyar ju av sig själv om man inte avbryter. Jag hade redan PS Plus men ville testa uppgradera det för testa. Slutade med att det förnyades med dyraste abonnemanget.
Det är fult av dem, men vanligt förfarande hos prenumerations- och abonnemangstjänster.

Beklagar, men du får nog gå vidare med livet och se det som en läropeng. Har de kontor i Sverige kan du alltid gå förbi och sparka sönder en kruka eller skicka salami i kuvert till dem.
Citera
2026-01-02, 23:37
Medlem
Connykrims avatar
Kontakta support och be om att få betala endast 1 mån ist för 1 år ditt mo
Citera
2026-01-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Kontakta support och be om att få betala endast 1 mån ist för 1 år ditt mo

Jag gjorde det men chatten var bara för kanada/usa. Hittade svenska men de har ingen chatt utan man får ringa under typ vardagar. Får väl göra det.
Citera
2026-01-03, 02:35
Medlem
Det är ju helt jävla ovärt att betala så mycket mer bara för "premium" fan att man inte visste exakt datum det skulle förnyas. Och att man inte "orkade" leta upp vart man ser det osv... Jaha ska man försöka göra pengarna värda? har hellre vanlig PS PLUS. Fan ville testa streama i clouds. Går inte heller att spela in PS3 och PS2 spel där som man annars kan göra. Samt ville kolla deras PS2 katalog vilket var kasst..

Inte nog med det tyvärr glömde bort det tillslut, testade det 1-2 månader innan det gick bort och förnyades av sig själv. Tänkte knappt spela mycket jag spelar inte så mycket nu har jag ett helt år på mig.
Citera
2026-01-03, 05:41
Medlem
Citat:
Så jag ville testa "PS Plus Premium" en månad eller så för kolla "stream games in cloud" dvs några PS3 spel och ville kolla deras katalog med klassiska spel. Mitt PS Plus skulle gå ut i december/january som det brukar göra. Det kostade lite extra för att byta till Premium från vanliga inte så farligt. Men nu glömde jag att avbryta mitt PS Plus för tänkte inte spela lika mycket eller använda "extra funktionerna". Det förnyades för någon dag sedan jag har inte varit inne på PS4 och spelat online. Jag laddade ner RDR1 från mobil appen..
Laddade du ner RDR1 före eller efter den oönskade förnyelsen? Om man vill ångra köp av en tjänst är det ofta lättare om man inte börjat använda den på något sätt. Även om du inte har ångerrätt enligt avtal eller lag kan de i praktiken ha en lite generösare policy.
Citera
2026-01-03, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Laddade du ner RDR1 före eller efter den oönskade förnyelsen? Om man vill ångra köp av en tjänst är det ofta lättare om man inte börjat använda den på något sätt. Även om du inte har ångerrätt enligt avtal eller lag kan de i praktiken ha en lite generösare policy.

Laddade ner det före. Innan jag märkte att det hade förnyats av sig själv. Har dock inte startat det eller något, vet inte ens om jag laddat ner utan jag såg spelet från mobilen och från där "laddade jag ner" det är säkert ett spel man kan spela utan premium också. Inte värt hur som helst bara för man gjorde det där misstaget att man glömde att avsluta abonnemanget. Drygt att jag ändrade abonnemanget en eller två månader innan det tog slut och förnyades med dyraste alternativet...
Citera
2026-01-03, 14:55
Medlem
Citat:
Laddade ner det före. Innan jag märkte att det hade förnyats av sig själv. Har dock inte startat det eller något, vet inte ens om jag laddat ner utan jag såg spelet från mobilen och från där "laddade jag ner" det är säkert ett spel man kan spela utan premium också. Inte värt hur som helst bara för man gjorde det där misstaget att man glömde att avsluta abonnemanget. Drygt att jag ändrade abonnemanget en eller två månader innan det tog slut och förnyades med dyraste alternativet...
Då tycker jag att du ska ringa dem och säga som det är – det var inte meningen att förnya prenumerationen av PS+ Premium utan detta skedde automatiskt och av misstag. Du har inte använt tjänsten sedan den oönskade förnyelsen och kontaktade dem omgående efter att ha upptäckt misstaget efter helgerna.

Jag tror inte du kan "kräva din rätt" och hävda att Sony måste låta dig ångra förnyelsen. Det är i grunden ditt misstag. Att det fungerar som det gör framgick säkert av informationen du fick då du tecknade dig för PS+ Premium, även om du inte läste den så noga. Framställ det istället som att Sony har möjlighet att behålla dig som kund genom att inte utnyttja ditt ärliga misstag. Om din avsikt var att fortsätta med PS+ Essential (eller Extra) kan du ju nämna detta för att visa att det finns något positivt i vågskålen även för Sony.

Jag har ett svagt minne av folk som berättat om när Sony gjort avsteg från sin officiella policy när det gäller oönskade köp, men att de då klargjort att det är en engångsföreteelse och att man inte ska räkna med det i framtiden. Så vissa möjligheter kan nog finnas. Det kan inte vara en helt ovanlig situation, så det är möjligt att de har en mer generös inofficiell policy som kundtjänst kan tillämpa där det verkar lämpligt.
Citera
2026-01-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Jag har ett svagt minne av folk som berättat om när Sony gjort avsteg från sin officiella policy när det gäller oönskade köp, men att de då klargjort att det är en engångsföreteelse och att man inte ska räkna med det i framtiden. Så vissa möjligheter kan nog finnas. Det kan inte vara en helt ovanlig situation, så det är möjligt att de har en mer generös inofficiell policy som kundtjänst kan tillämpa där det verkar lämpligt.
Hittade denna Reddit-tråd där folk delar sina erfarenheter av detta:

https://www.reddit.com/r/PlayStationPlus/comments/1adbm49/playstation_plus_refund_for_unwanted_auto_renewal/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in