Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så sa jag inte. Gå tillbaka och läs vad jag skrev.

Mäklaren växlar om det du betalar med till EUR, och tillbaka, så vad som händer med SEK-kursen eller USD-kursen medans du har din aktie i Nokia spelar ingen roll.

Nu måste vi sansa oss lite här. Gå tillbaka till mitt exempel med de 3 köpen av Nokia i 3 olika valutor. Anser du att resultatet blir detsamma eller inte efter vad jag beskrev? Försök svara klart och tydligt, samma eller inte samma?

(FB) Investera 8000-10000 kr i månaden på global index?

Om du säger samma betyder det att noteringsvalutan för en aktie saknar betydelse för avkastningen.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nu måste vi sansa oss lite här. Gå tillbaka till mitt exempel med de 3 köpen av Nokia i 3 olika valutor. Anser du att resultatet blir detsamma eller inte efter vad jag beskrev? Försök svara klart och tydligt, samma eller inte samma?

(FB) Investera 8000-10000 kr i månaden på global index?
Jag har svarat på den frågan, och det är helt normalt att du får precis samma resultat förutom eventuella växlingsavgifter. Jag har berättat varför det är så i det fallet, men inte i fallet med dina globala indexfonder.

Om du klickar på pilen i det jag citerat så kan du följa tråden bakåt och se vad både du och jag har skrivit.

Nu klickar jag bort prenumerationsmarkeringen för den här tråden. Snälla, citera inte mig igen. Orkar inte med mer infantila inlägg från dig. Det finns inte en chans i världen att du är på riktigt.
Senast redigerad av Stiffinger Igår kl. 17:05.
Citera
Igår, 17:05
Medlem
Citat:
Jag har svarat på den frågan, och det är helt normalt att du får precis samma resultat förutom eventuella växlingsavgifter. Jag har berättat varför det är så i det fallet, men inte i fallet med dina globala indexfonder.

Om du klickar på pilen i det jag citerat så kan du följa tråden bakåt och se vad både du och jag har skrivit.

Märker du inte att du säger emot dig själv hela tiden?

Du säger att noteringsvalutan för Nokia saknar betydelse för avkastningen trots att valutorna gått olika.

Men i andra inlägg säger du att noteringsvalutan påverkar resultatet.

Du kan inte bestämma dig!
Citera
Igår, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Märker du inte att du säger emot dig själv hela tiden?

Du säger att noteringsvalutan för Nokia saknar betydelse för avkastningen trots att valutorna gått olika.

Men i andra inlägg säger du att noteringsvalutan påverkar resultatet.

Du kan inte bestämma dig!
Beklagar verkligen att du inte förstår vad jag skriver. Kanske du ska avvakta med att handla med värdepapper tills du förstår lite bättre. Om nu den dagen kan komma.
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Citat:
Beklagar verkligen att du inte förstår vad jag skriver. Kanske du ska avvakta med att handla med värdepapper tills du förstår lite bättre. Om nu den dagen kan komma.

Jag har till skillnad från dig gjort FIRE.

Jag anar av ditt senaste inlägg menar att noteringsvalutan saknar betydelse för en aktie som Nokia men att det har betydelse för en indexfond.

Om det är vad du menar klan vi göra samma exempel av köp av en indexfond som följer SP500. Den ena indexfonden är noterad i EUR och den andra i USD.

Tror du det blir någon skillnad om du hade köpt dessa för 100,000 SEK som du växlat till EUR respektive USD, och sedan sålt 1 år senare och växlat tillbaka till SEK?

Jag kan berätta för dig att resultatet även då blir exakt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in