2026-01-04, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zoc
Sov en natt på flyktingförläggning för 10-12 år sen...
Jobbade borta och sov i regel på vandrarhem som chefen bokade åt oss, den här gången missade visst receptionen på nämnda stället berätta att 9/10 av rummen var uthyrda som flyktingförläggning.
Det var härj natten igenom, folk som skrek på varandra och bråkade i korridoren.
Vi höll oss på vårt rum och bytte boende omgående dagen efter!

Läste lite artiklar om stället och polisen var visst där på nästan daglig basis, knivbråk och mordförsök veckorna innan var bland rubrikerna.

Herregud vad hemskt att läsa hur kan man bete sig som djur på det viset?

Tänk på att politikerna har sagt ett detta inte drabbar någon oskyldig nästa gång du ska rösta.
Det betyder att om du skulle råka ut för något är det ditt fel ändå!
Citera
2026-01-04, 21:21
Medlem
psaks avatar
Jag min vildhjärna kommer att tänka på en dag på stranden med konfirmandgruppen för 100 år sedan när flera av dem gett sig f på att kasta övriga deltagare i vattnet från bryggan. Jag satte mig i en bil där ett par redan hade barrikaderat sig.
(Ja, jag må ha levt ett rätt skyddat liv jämfört med många här)
Citera
2026-01-04, 23:07
Medlem
Skyggedanss avatar
Hade träffat en mexikansk-irländsk amerikanska med gigantiska tuttar. Hon bodde i en förort till SF Bay Area och tog med mig på en fest med sina vänner. De var white trash men jag tyckte bara det var kul. Plötsligt är det någon som dansar med fel tjej på festen och det blir gruff. Tjejen i fråga ringer sin pojkvän som är påväg till festen med sina pistoler. När en snubbe påpekar till värden att X är påväg hit med vapen så säger han nonchalant "So what? We have guns here too." Då kände min stortuttade tjej och jag att det var dags att dra.
Citera
2026-01-05, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Finns sådant idag, aktivklubbmedlemmar, typ fascister som springer runt och misshandlar folk som inte är kritvita. Vedervärdigt.
Är nog mer gängkriminella och Afa som gör sånt men visst gör fascister det också. Oavsett vilket så är det helt sjukt.
Citera
2026-01-05, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Den senaste olyckan på nattklubban på skidorten fick mig undra om folk brukar undvika ställen eller områden som uppleves för osäkra, farliga att visstas på. Då menar jag att ni gick dit men vända pga dålig säkerhet?

Vad fick er att lämna stället? och har det någon gång hänt en olycka där ni var pga det ni tänkte på. Det behöver inte vara i anslutning när ni lämnade utan kan vara flera år efter ni var där.

Utgångar som var täckta? Mycket levande ljus, för mycket folk och få ingångar skulle göra en katastrof dödlig.

Ex Hissingibranden så var det bara en in/utgång, den andra var täckt med bröte. Det var en extrem dödsfälle.

Behöver inte vara just diskotekbränder utan i andra farliga sammanhang där olyckor och katastrofer kan inträffa pga dålig säkerhet.

Uppsala, centrum/city. Runt jul. Faller isblock och istappar från taken ständigt.
Citera
2026-01-05, 23:49
Medlem
Som novis fjällvandrare valde jag att en gång slå upp tältet på en hög fjälltopp. Vaknade mitt i natten av ett jävla oväsen, kikar ut och får se mörka åskmoln sväva en halvmeter ovanför tältet. Väntade ut det värsta ovädret och flydde sedan.
Citera
2026-01-09, 21:05
Medlem
Sommaren 25 lämnade vi Bryssel, Paris och Rom efter ett dygn. Runt turistställena fullt med gatugäng från söder om Medelhavet plus zigenare från Rumänien och Bulgarien. Dessa gjorde sitt bästa för att lura eller stjäla pengar och telefon. De kunde bli riktigt aggressiva. Polis fanns på plats men kollade bara på och var inte intresserad av att avhysa dem. Det upplevdes av oss som otrygga platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in