2026-01-01, 23:34
Moderator
Pontiac-Garages avatar
På verkligen alla gym jag kört på (Sats, Fitness 24/7, Actic, m.fl.) så är det standard att det spelas väldigt mesig musik som är väldigt svår att träna till.

Vanligen nån mainstream svensk och amerikansk pop, hade passat bra i en miljö där man vill ta det någorlunda lugnt och strosa, typ en klädbutik eller strandbar. Men inte om man går och tränar och behöver adrenalin.

De som sätter ihop sådana där musiklistor, tränar de inte själva? För i så fall borde de väl ha lite koll på vilken sorts musik som man "tänder till" på?
Citera
2026-01-01, 23:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De vill väl locka tjejer…
Citera
2026-01-01, 23:45
Medlem
sommarlovs avatar
Varför spelar de musik alls?
Ett gym ska väl vara fyllt med skrammel från vikterna, och grymtningar från anabolstinna män!
Citera
2026-01-01, 23:49
Medlem
NegernsDofts avatar
Brukar vara nån fjortis klubbmusik i min erfarenhet
Citera
2026-01-01, 23:50
Medlem
Där jag går fick jag som svar att gymmet i sig inte sätter ihop spellistan själva utan något annat företag eller dylikt. Minns inte om det var att det kunde skapa problem gällande rättigheter om man spelade via Spotify t.ex (vilket vad jag vet inte är tillåtet att spela upp för flera människor såsom ett gym utan några specifika villkor / avtal).

Så det lutar väl åt girighet snarare, tjäna in pengar och bör gälla de flesta gym. Jo, värdelös musik är det allt.
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-01-01 kl. 23:54.
Citera
2026-01-01, 23:53
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
På verkligen alla gym jag kört på (Sats, Fitness 24/7, Actic, m.fl.) så är det standard att det spelas väldigt mesig musik som är väldigt svår att träna till.

Vanligen nån mainstream svensk och amerikansk pop, hade passat bra i en miljö där man vill ta det någorlunda lugnt och strosa, typ en klädbutik eller strandbar. Men inte om man går och tränar och behöver adrenalin.

De som sätter ihop sådana där musiklistor, tränar de inte själva? För i så fall borde de väl ha lite koll på vilken sorts musik som man "tänder till" på?
Ja, det är väldigt märkligt. De kanske förutsätter att var och en har sin egen låtlista i öronen och därför inte lägger någon energi/pengar på det.
Senast redigerad av FuckSweden 2026-01-01 kl. 23:55.
Citera
2026-01-01, 23:56
Medlem
PatrickEkwalls avatar
För att det så klart är jäkligt subjektivt. Kan du ge exempel på några låtar som du anser hade passat? Och nej, nämn inte Sabaton för Guds skull.

Vill man "tända till" lite extra gör man bäst i att använda egna lurar.
Citera
2026-01-01, 23:59
Medlem
Fraggelrocks avatar
Det ska inte behövas nån speciell musik.
Citera
2026-01-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
För att det så klart är jäkligt subjektivt. Kan du ge exempel på några låtar som du anser hade passat? Och nej, nämn inte Sabaton för Guds skull.

Vill man "tända till" lite extra gör man bäst i att använda egna lurar.

Fast minns inte att det var så här fjollig musik som idag, vad jag kommer ihåg kördes mycket bandit rock musik (utan reklam) förr. Detta var ett tag sedan dock, men då var det ändå rätt ofta melodisk death metal och dylikt (inte längre vad jag vet, på banditrock alltså), eller mer skrikig musik utan att dra in en massa subgenre.

Är iof inte ts men typ sån här musik gäller för mig:

Mors Principium Est - Of Death (youtube)
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-01-02 kl. 00:12.
Citera
2026-01-02, 00:52
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Brukar vara nån fjortis klubbmusik i min erfarenhet

Fast McDonalds är ännu värre ofta. Vem fan lyssnar på sån jävla skit

Och vem fan vill pressa Järnskrot när de lyssnar på musik för 12 åriga tjejer.
Citera
2026-01-02, 08:11
Medlem
Det värsta är väl att det är så högt - oavsett musik. Jag har med mig egna hörlurar men hör inte ens min egna musik för musiken i gymmet stör ut.
Citera
2026-01-02, 08:14
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har själv frågat på gym varför de spelar sån där trams som man blir dåsig av. Man får bara nonsens svar och jag tror inte de bryr sig så mycket. Det är sällan idag som det arbetar folk som förstår träning på gym.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför spelar de musik alls?
Ett gym ska väl vara fyllt med skrammel från vikterna, och grymtningar från anabolstinna män!

Lite go house och techno som skapar lite känsla av pump är aldrig fel att höra på ett gym.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in