2026-01-01, 16:56
Medlem
Jag gissar att priset kommer att ligga på 112k den 31 december 2026. Vad blir din gissning? (Motivera)

Tror det blir en makrokonsolidering under året som slutar där någonstans. Detta utesluter inte att vi kan få ett nytt ATH under 2026.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-01-01 kl. 17:26.
Citera
2026-01-02, 08:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag gissar att priset kommer att ligga på 112k den 31 december 2026. Vad blir din gissning? (Motivera)

Tror det blir en makrokonsolidering under året som slutar där någonstans. Detta utesluter inte att vi kan få ett nytt ATH under 2026.

150k -ish.
Citera
2026-01-02, 14:42
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
150k -ish.

Brukar Wall Street, Stockholmsbörsen, kryptovalutor etc. gå upp när det nya året börjar?
I så fall: Varför?

Är det för att december och månaderna före december många lägger pengar på att konsumera t.ex julklappar, istället för att investera?

Om Ukrainakriget tar slut så tror jag Bitcoin och mycket annat kommer gå ATH. Kan också vara så att Bitcoin, koppar, silver och guld går ner i värde efter krigets slut eftersom efterfrågan på alternativa betalningsmedel går ner.
Citera
2026-01-02, 15:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Brukar Wall Street, Stockholmsbörsen, kryptovalutor etc. gå upp när det nya året börjar?
I så fall: Varför?

Är det för att december och månaderna före december många lägger pengar på att konsumera t.ex julklappar, istället för att investera?

Om Ukrainakriget tar slut så tror jag Bitcoin och mycket annat kommer gå ATH. Kan också vara så att Bitcoin, koppar, silver och guld går ner i värde efter krigets slut eftersom efterfrågan på alternativa betalningsmedel går ner.
Man kan kolla på historik för att få en känsla av hur det sett ut förut, men tycker ibland att folk tittar för mycket på historik för att försöka förklara framtiden.
Hur det sett ut tidigare december tror jag har ganska liten påverkan hur det kan tänkas se ut härnäst.

Många har äntligen köpt in på resonemanget att 4 års cykeln kanske är död. Om så är fallet så är det svårare än någonsin att gissa framtiden baserat på hur det sett ut förut.
Citera
2026-01-02, 18:45
Medlem
EgoistNs avatar
En uppgång på 50% efter ett dåligt år är rimligt, således drar jag till med en gissning på $135 000
Citera
2026-01-03, 00:52
Medlem
EgoistNs avatar
Är det för mycket begärt att få en gissning från belackarna i forumet?

Vore kul om Hasse, Kebab och Pålisen drog till med en siffra..

Jag kommer bara mobba er lite ifall ni gissar fel.. 😊
Citera
2026-01-03, 23:46
Medlem
EgoistNs avatar
Provocerad?
Jag hade ofärgat lego som liten..
Citera
2026-01-03, 23:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag blev rät hårt knullad denna gång som många andra.

Vad jag förstått av analyser beror btc priset bland annat på att vanligt folk inte anlänt och investerat, det har inte varit nån vidare hype varken priset eller i media.

Jag ser två scenarion:
1. Vi nådde toppen och nu väntar 2 tråkiga år fram till halveringen, vi kanske går ner mot 60k i sommar eller nåt och sen ligger vi mellan 60k-100k jävligt länge.

2. Vi går ner mot 60k nån gång detta år men så börjar vi klättra och vintern 2026/2027 blir en otrolig bullmarket som slutar med en typisk hype-krash.

nr 1 är mer troligt och jag gissar vi ligger nånstans just under 100k i december 2026.

Ja, det är tråkigt att man blev så knullad denna gång, men jag har fortfarande inte sålt mina altcoins för jag tänker fan inte sälja med 3-5x i förlust, då hoppas jag hällre på att dom går upp inom 2-3 år.
Kommer spara fiat som fan nu i ca 1.5 år och sen in med det mesta i btc.
Citera
2026-01-04, 03:47
Medlem
84k är mitt tips.
Tror vi går in i en typisk bearmarket som varar flera månader sen vänder det.
Kanske får vi se en repris på denna cykel så att vi sakta går uppåt i slutet av 2026.
Citera
2026-01-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag blev rät hårt knullad denna gång som många andra.

Vad jag förstått av analyser beror btc priset bland annat på att vanligt folk inte anlänt och investerat, det har inte varit nån vidare hype varken priset eller i media.

Jag ser två scenarion:
1. Vi nådde toppen och nu väntar 2 tråkiga år fram till halveringen, vi kanske går ner mot 60k i sommar eller nåt och sen ligger vi mellan 60k-100k jävligt länge.

2. Vi går ner mot 60k nån gång detta år men så börjar vi klättra och vintern 2026/2027 blir en otrolig bullmarket som slutar med en typisk hype-krash.

nr 1 är mer troligt och jag gissar vi ligger nånstans just under 100k i december 2026.

Ja, det är tråkigt att man blev så knullad denna gång, men jag har fortfarande inte sålt mina altcoins för jag tänker fan inte sälja med 3-5x i förlust, då hoppas jag hällre på att dom går upp inom 2-3 år.
Kommer spara fiat som fan nu i ca 1.5 år och sen in med det mesta i btc.

Om du ger oss en gissning på ett jämnt tusental så är du med i gissningstävlingen.

Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-01-04 kl. 10:51.
Citera
2026-01-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
84k är mitt tips.
Tror vi går in i en typisk bearmarket som varar flera månader sen vänder det.
Kanske får vi se en repris på denna cykel så att vi sakta går uppåt i slutet av 2026.

Noterat.

Låt se om du lyckas lika bra denna gång.
Citera
2026-01-04, 11:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Om du ger oss en gissning på ett jämnt tusental så är du med i gissningstävlingen.

säger 95k USD då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in