Säkert en fånig fråga, men jag är så otroligt dålig på tvspel så det är inte klokt..
Sonen fick ett Playstation 5 i julklapp, och då förde han över alla spel från sitt Playstation 4, användare och allt trillade över och spelen uppgraderades till Playstation 5 versioner (tror jag)
Men då när han fick det så satt jag med honom och kollade/spelade lite, han spelar bland annat ett jakt-spel som är otroligt snyggt och väldigt kul samtidigt som det är lugnande, väldigt passande för en gubbe som mig som inte spelat på säkert 15 år.
Men i de här spelet (faktiskt 2 spel, Hunting simulator, och Hunter - The call of the wild) så kan man bara ha 1 save slot, så jag kan inte spela på en egen "gubbe" lixom, och jag vill inte sabba något på dom slots som grabben har..
Jag frågade grabben om det inte gick att göra en till användare på själva konsolen, för att kunna få en extra save slot? Alltså att jag har en egen användare och då kan starta ett eget spel?
Grabben sa att det kanske går men då måste man skaffa ett till mailkonto och krångla och att det kanske inte går ändå?
Hoppas någon förstår vad jag menar, och ursäkta att jag är så oteknisk..