Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 21:04
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Om de känner sig som kvinnor då.?
Det är svårare för nån som är född som kvinna (men känner sig manlig tror jag att gå in till männens.

Jobbigt.

Du är inte en gris för att du målar dig rosa och går runt och grymtar för att du "känner" dig som en gris.
Citera
2026-01-01, 23:47
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Du är inte en gris för att du målar dig rosa och går runt och grymtar för att du "känner" dig som en gris.
Vad är man då? Hur vet man det.? Det finns kvinnor som passar bättre på männens. Skiter väl i om de inte har kuk mellan benen.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-01 kl. 23:50.
Citera
2026-01-01, 23:54
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Vad är man då? Hur vet man det.? Det finns kvinnor som passar bättre på männens. Skiter väl i om de inte har kuk mellan benen.

Förvirrad förmodligen. Finns folk som vuxit upp bland djur och identifierar sig som ett djur. De blir sällan vanliga samhällsmedborgare och måste vara på mentalsjukhus.
Citera
2026-01-01, 23:57
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad känner du är en överdriven påklistrad mansroll? Vad trivs du inte med? I realiteten har ju vuxna män och kvinnor egentligen samma krav på sig.
Jag tänkte på Mikael Persbrandt. Jag trivs inte med att folk härmar något mansideal.
Vad är det för krav?
Citera
2026-01-02, 00:00
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Förvirrad förmodligen. Finns folk som vuxit upp bland djur och identifierar sig som ett djur. De blir sällan vanliga samhällsmedborgare och måste vara på mentalsjukhus.
Allt handlar inte om sex knulla in och ut.
Livet är mer än så.
Citera
2026-01-02, 00:07
Medlem
Citat:
Jag tänkte på Mikael Persbrandt. Jag trivs inte med att folk härmar något mansideal.
Vad är det för krav?

Krav - oavsett om vi är kvinnor eller män så har alla vuxna samma krav på sig. När vi är vuxna ansvarar vi för att ta hand om oss själva, våra barn och att vi kan försörja oss själva. Sen är häldten av oss födda med kvinnligt kön och hälften ned manligt kön.

Nej, jag har svårt att förstå varför man tror att man känner sig som en kvinna när msn är född man och vice versa.
Citera
2026-01-02, 00:27
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Krav - oavsett om vi är kvinnor eller män så har alla vuxna samma krav på sig. När vi är vuxna ansvarar vi för att ta hand om oss själva, våra barn och att vi kan försörja oss själva. Sen är häldten av oss födda med kvinnligt kön och hälften ned manligt kön.

Nej, jag har svårt att förstå varför man tror att man känner sig som en kvinna när msn är född man och vice versa.
Man kanske känner sig mer obekväm bland kvinnor. Man behöver inte säga bu eller bä om könet. Man vet att man inte har penis men känner sig mer bekväm bland karlar. Jag kan tänka mig det. Man känner sig inte som en sexuell varelse.

Jag tror det finns såna som vet att de är kvinnor men skiter i det och skulle trivas bättre med män. Fine by me.

Sen män har jag lite svårare att förstå det kan gå åt andra hållet. Men det kan bli jävligt skevt. Det vet vi.

De beundrar och är avundsjuka på det kvinnor har. Deras power. Pussy power. Sex magi.
Kvinnor är överlägsna män. Många män är ynkliga. I djurriket är många honor som monster i jämförelse med hanen och käkar gärna upp hanen när hon fått det hon vill.
Det finns olika slags kvinnor och "män" monstrositeter.
Har du sett "låt den rätte komma in"? Svenska.
Undrar vad som hände med vampyrflickan eller vad hen är. Som varit pojke.

Vi blev skapade till man och kvinna. Det tror jag. Men det har blivit lite mixed up I det andliga. Nyandligheten.

För många är inte sex så viktigt faktiskt.

Bibeln beskriver i Galaterbrevet 3:28 en andlig jämlikhet där det "inte längre är jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna", eftersom alla är "ett i Kristus Jesus",

Guds barn genom tron
26Alla är ni genom tron Guds barn i Kristus Jesus. 27Om ni är döpta in i Kristus har ni ju iklätt er Kristus. 28Därför är ingen längre jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. 29Men om ni tillhör Kristus, då är ni också Abrahams avkomlingar och arvtagare enligt löftet.

Måste försöka förstå dem och hjälpa dem som är sjuka och förvirrade. Tycker inte man ska ta hormoner eller operera sig.

Det är inte att leka med. Synden.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-02 kl. 00:34.
Citera
2026-01-02, 11:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Om de känner sig som kvinnor då.?
Det är svårare för nån som är född som kvinna (men känner sig manlig tror jag att gå in till männens.

Jobbigt.

En man kan aldrig känna sig som en kvinna. Hur känner man sig som något man inte är. Han har aldrig varit kvinna och vet således inte hur det är att vara kvinna. Jag kan inte känna mig som en katt eftersom jag inte vet hur det är att vara en katt. Jag kan klä mig i kattkläder och lapa mjölk ur en skål men det gör mig inte till en katt.
Citera
2026-01-02, 12:23
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
En man kan aldrig känna sig som en kvinna. Hur känner man sig som något man inte är. Han har aldrig varit kvinna och vet således inte hur det är att vara kvinna. Jag kan inte känna mig som en katt eftersom jag inte vet hur det är att vara en katt. Jag kan klä mig i kattkläder och lapa mjölk ur en skål men det gör mig inte till en katt.
Jag förstår inte vad du menar.
Jag säger inte att hon känner sig som en man eller han som en kvinna. Eller att de säger att de är "män" eller "kvinnor"
Men att de känner sig längre bort från andra kvinnor eller män. När vi pratar om omklädningsrum och kvinnokulturer. Det står i Bibeln att vi är ett i Kristus Jesus. De här människorna söker friheten men de vill göra det på sitt eget sätt. (Det enda de känner till) Med förbehåll. Det har varit svårt för mig med. Svårt att bli fri från lögner. Lögnens fader är den här världens furste. Och många är lurade i hans våld. Fälla. Man har målat in sig. Det är hemskt.

De är blinda. Och kan tänka sig att göra såna gränsöverskridande saker. Det är rätt häftigt faktiskt. Jesus letar efter de här människorna och vill att de ska komma hem.
Han vill inte att vi ska synda vara sjuka eller må dåligt. Gud ser till hjärtat. Det här är tillfälligt vi är i dessa kroppar tror jag. Störst av allt är kärleken.

Vi får hitta på något till dem som inte passar in på vanliga ställen. Tycker jag.
Det finns inget tredje kön men vi kan ha ett rum för dem som inte identifierar sig som man eller kvinna utan bara människa. Kanske?
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-02 kl. 12:27.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in