Polis på plats vill inte kommentera varför platsen spärrats av, bara att avspärrningen satts upp under eftermiddagen.
De vill inte heller kommentera om det finns någon hotbild eller om det begåtts något brott mot en person.
Företagare i närliggande byggnader vid avspärrningen säger att det är första gången på tio år som det spärrats av på torget. Boende har frågat polis om vad som hänt men bara fått till svar att de inte ska vara oroliga men att de ska hålla sig borta från avspärrningarna.
Polisen har satt ut såna där gula små skyltar på trappen på framsidan av Pinchos och på kullerstenen.
Grovt våldsbrott? Avlossat skott?
Grannar vet jag har hört en hög smäll i huset, kvällen, eller natten till idag, nyårsafton.
Edit:
Är det någon som byggt egna smällare?
"Torg avspärrat i Västerås – misstänkt farligt föremål"
Polisen har satt ut såna där gula små skyltar på trappen på framsidan av Pinchos och på kullerstenen.
Grannar vet jag har hört en hög smäll i huset, kvällen, eller natten till idag, nyårsafton.
Edit:
Edit: