2025-12-31, 10:37
Medlem
Mitt virusskydd har gått ut. Jag använder internet ganska begränsat och besöker främst Facebook, Instagram, YouTube och Flashback. Ibland går jag även in på nyhetssajter som Aftonbladet och Expressen.

Jag försöker vara ekonomisk och vill inte lägga pengar på något som egentligen inte behövs. Jag använder annonsblockerare för att undvika vilseledande annonser och klickar inte på okända länkar.

Är jag tillräckligt skyddad som det är, eller bör jag ändå skaffa ett virusskydd?
Citera
2025-12-31, 10:39
Medlem
Connykrims avatar
Idag krävs inget virusskydd sålänge man inte är ett mongo som sitter på kazaa/limewire och laddar ner ”xxx fuck” filer etc.
Citera
2025-12-31, 10:42
Medlem
kinky_Ms avatar
Windows inbyggda skydd slår McAfee.
Citera
2025-12-31, 10:43
Medlem
kraftfoders avatar
Har du win11, så är du bra skydd.
https://www.youtube.com/watch?v=bKgf5PaBzyg
Citera
2025-12-31, 10:59
Medlem
Kalaskula544s avatar
McAfee är viruset!

Kör du med Windows så är Windows Defender GOAT, ignorera dessa ignoranta MEMEs om det.
Citera
2025-12-31, 11:10
Medlem
AlfaQhards avatar
Fixa en adblock istället så silar du bort 90% av alla försök till virus
Citera
2025-12-31, 11:22
Medlem
Antivirus måste man ha, däremot fungerar inbygda Windows Defender tillräklgt bra.
Speciellt i kombinaton med Adblocker och Noscript addins och liknande till webbläsare.

Just McAfee är dock rikgig jäkla skräp, sämre antivirus får man leta efter.
Se till att avinstallera innan det är för sent.
McAfee gör sina installations/avinstallationsprogram kopplade mot internet och är beroende av resurser på internet för att fungera.
När det gått något år efter det inte uppdaterats så går det inte att avinstallera heller då resurserna som ska finnas online inte längre gör det och däremt går det inte längre att avinstallera heller.
inte ens med deras eget cleanup vektyg.
Citera
2025-12-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Mitt virusskydd har gått ut. Jag använder internet ganska begränsat och besöker främst Facebook, Instagram, YouTube och Flashback. Ibland går jag även in på nyhetssajter som Aftonbladet och Expressen.

Jag försöker vara ekonomisk och vill inte lägga pengar på något som egentligen inte behövs. Jag använder annonsblockerare för att undvika vilseledande annonser och klickar inte på okända länkar.

Är jag tillräckligt skyddad som det är, eller bör jag ändå skaffa ett virusskydd?

Windows har idag inbyggt skydd, nått annat virusskydd behövs därför inte.

Men det gäller fortfarande att använda sunt förnuft, tex, ladda inte ner och kör filer om från okända avsändare.
Citera
2025-12-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Windows räcker bra!
Citera
2025-12-31, 12:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Tanken på att någon betalat för McAfee känns svindlande. Det är ju ett virus i sig.
Citera
2025-12-31, 12:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Finns väl inga virus mera? Det är ju 20-25år sen som dom existerade. Idag är det väl bara spyware och då duger windows egna skit lika bra.
Citera
2025-12-31, 12:59
Medlem
Använd *Revo Uninstaller* för att ta bort virus programmet McAfee
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem