2025-12-30, 23:50
Medlem
Jag är pyroman sedan barnsben och har satt fyr på många byggnader genom mitt liv. Jag har en riktig fascination för eld och det finns inte något som är bättre än att sitta framför en stor brasa. Ibland har jag till och med gått tillbaka till brottsplatsen för att beskåda mitt mästerverk. Givetvis är det dumt, men jag kan liksom inte stå emot suget av att se hur det brinner.

Det står att pyromani är en psykisk störning, så hur botar man den?
Citera
2025-12-30, 23:52
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Vad är det som gör att fascinationen för elden går över till att du måste ge upphov till den?
Citera
2025-12-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Vad är det som gör att fascinationen för elden går över till att du måste ge upphov till den?

Jag vet inte. Jag älskar bara att tända eld och ibland får tvångstankar att jag måste göra det.
Citera
2025-12-30, 23:59
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Jag vet inte. Jag älskar bara att tända eld och ibland får tvångstankar att jag måste göra det.
Du kanske vet, men det är lite obekvämt?

Spekulerar. Ofta är det det enklaste svaret vi behöver vända upp och ner på allt för att hitta till
Citera
2025-12-31, 00:46
Medlem
sommarlovs avatar
Du måste först prata med någon du litar på.
Sedan måste du kontrollera dig, du förstör andras egendom, det är ett brott.
Citera
2025-12-31, 01:29
Medlem
Citat:
Jag är pyroman sedan barnsben och har satt fyr på många byggnader genom mitt liv. Jag har en riktig fascination för eld och det finns inte något som är bättre än att sitta framför en stor brasa. Ibland har jag till och med gått tillbaka till brottsplatsen för att beskåda mitt mästerverk. Givetvis är det dumt, men jag kan liksom inte stå emot suget av att se hur det brinner.

Det vet jag inte men du får en kick av att elda eller? Många brandmän är pyromaner fast det talas det väldigt lite om.
Citera
2025-12-31, 07:37
Medlem
Nu bara tänker jag, men jag tror man kan lära sig leva med det. Jag tänker att det kanske kan liknas med andra tvångstankar. Ring 1177 eller ta någon sån onlinepsykolog så kan de säkert ge dig bättre svar.
Citera
2025-12-31, 11:04
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:

Om vi vänder på det. Varför skulle du inte göra det. Det vore lika sjukt eller ännu sjukare.

Eller? Så som du ser på världen. Du bara skyndar på det oundvikliga att elden kommer förtära dig och allt.

Så det är det bästa du mäktar med att göra i detta nu.
Det klokaste. Jag förstår.

https://music.youtube.com/watch?v=ipiL8TTYbaI&si=M115hMyICSquPUi5
Gott nytt år.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-12-31 kl. 11:34.
Citera
2026-01-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Det vet jag inte men du får en kick av att elda eller? Många brandmän är pyromaner fast det talas det väldigt lite om.

Ja, det kan inte vara så ovanligt egentligen.
Citera
2026-01-13, 08:49
Medlem
Det är inte konstigt att du eldar upp dig för detta ämne men har det fått konsekvenser, har du bränt dina broar genom pyromani? Du verkar verkligen brinna för att elda och blir eld och lågor när det tar fyr, men är det värt priset? Du vill bli botad men glöden har kanske redan svalnat hos dig när det gäller att elda?.
Och dessutom... gör du det nykter eller är full eller påtånd under dina eldfängda sessioner?

Har du egentligen tagit kol på ditt brinnande begär eller ligger gnistan ännu och pyr? Eller är du verkligen pyroman eller är det bara konstiga griller (eller snarare grill) du har? Hur ska du kunna lägga på ett kol för att sluta om du ännu tänder på idéen, typ att den har bränt sig fast? Du måste kanske släcka den inre glöden?

Kom ihåg uttrycket "bränt barn skyr elden" men du har kanske blivit utbränd på jobbet?
Senast redigerad av Snobird 2026-01-13 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in