2025-12-30, 16:50
Medlem
Denna text har i flera år stått på en kyrka här i Sundsvall. Jag blev nyfiken på vad de kristna själva skulle fråga gud.

Jag har lite svårt att tänka mig att kristna skulle ha så särskilt mycket fantasi eller vara så nyfikna på livet att de skulle vilja veta något. Jag tänker mig att de mer bara accepterar utan att ifrågasätta. Men jag kan ju ha fel.

Så, ni som är kristna, vad skulle ni fråga honom?
Citera
2025-12-30, 17:00
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Finns Satan?
Kommer jag hämna i helvetet?
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-12-30 kl. 17:10.
Citera
2025-12-30, 17:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag skulle fråga om det finns det minsta fel med att lyssna till Jesus och själv försöka förstå vad han menar? Och samma sak med att föra fram fragment ur hans undervisning? Utan att bry sig om vad världens och kyrkornas auktoriteter har för åsikter?
Citera
2025-12-30, 17:17
Medlem
kalkryggars avatar
Jag frågar varför han agerar som han gör med allt lidande han skapat. Han framstår som extremt ond mot oskyldiga som inte gjort något illa.

Sen ber jag honom fara åt helvete.
Citera
2025-12-30, 17:17
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Denna text har i flera år stått på en kyrka här i Sundsvall. Jag blev nyfiken på vad de kristna själva skulle fråga gud.

Jag har lite svårt att tänka mig att kristna skulle ha så särskilt mycket fantasi eller vara så nyfikna på livet att de skulle vilja veta något. Jag tänker mig att de mer bara accepterar utan att ifrågasätta. Men jag kan ju ha fel.

Så, ni som är kristna, vad skulle ni fråga honom?
”Är jag förlåten?”
Citera
2025-12-30, 18:31
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Finns Satan?
Kommer jag hämna i helvetet?
Det kan jag svara på, du är redan i helvetet, det är definitionen av livet.
Citera
2025-12-30, 18:36
Medlem
Jag hade frågat vad som fanns före big bang och om det finns många universum eller om det "bara" är vårt som existerar och så hade jag frågat efter det absolut exakta antalet stjärnor så vi slipper gissa antalet.

Sedan hade jag frågat varför vi blir straffade med att leva samma liv om och om igen.
Citera
2025-12-30, 18:50
Medlem
kinky_Ms avatar
Varför är universum så stort och växande om det mest bara är tomrum.
Citera
2025-12-30, 19:19
Medlem
proconsuls avatar
Varför skapa en varelse så dåligt konstruerad som en mämnniska? Så utelämnad till bakterier, virus och andra patogener?
Vi ska vara skapelsens krona, ändå har vi sämre luktsinne än en hund, sämre hörsel än en katt och sämre syn än en rovfågel.
Varför växer inte avhuggna kroppsdelar tillbaka som på en salamander? Tekniken finns ju redan så varför inte utnyttja den?

Varför går urinröret genomprostatan? Varför hänger testiklarna utanför kroppen? Det finns många sätt människan skulle kunnat göras bättre på. Du hade obegränsade möjligheter och detta är vad du lyckats prestera? Jävla klåpare.
Citera
2025-12-30, 19:26
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det kan jag svara på, du är redan i helvetet, det är definitionen av livet.
Nej, det håller inte jag med om.
Livet är både helvete och himmelriket.

När du särar på benen så öppnas himmelriket.
Glass är litet av himmelriket också.

Resten är ett helvete.
Citera
2025-12-30, 19:29
Medlem
zombie-nations avatar
Nu är jag inte kristen men jag skulle fråga honom om han kan göra allt, kan han även begå självmord eller går det bara inte?
Citera
2025-12-30, 19:33
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför skapa en varelse så dåligt konstruerad som en mämnniska? Så utelämnad till bakterier, virus och andra patogener?
Vi ska vara skapelsens krona, ändå har vi sämre luktsinne än en hund, sämre hörsel än en katt och sämre syn än en rovfågel.
Varför växer inte avhuggna kroppsdelar tillbaka som på en salamander? Tekniken finns ju redan så varför inte utnyttja den?

Varför går urinröret genomprostatan? Varför hänger testiklarna utanför kroppen? Det finns många sätt människan skulle kunnat göras bättre på. Du hade obegränsade möjligheter och detta är vad du lyckats prestera? Jävla klåpare.
Bra frågor, men jag har ett par bättre.

Varför använder vi penis både till att skapa människor och pissa?

Och varför blir vi så attraherade av bakdelen som man bajsar med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in