2025-12-28, 01:12
Medlem
Hej!
När jag var, i övre tonåren under början av 2010-talet så brukade jag röka ganska så frekvent. Under en kväll så kunde man avnjuta 5-6 gåsar samtidigt som jag drack och må kanon hela natten!
De senaste åren har jag bara rökt ett par- tre gånger. Och varje gång har det varit samma sak. Jag blir helt tokhög, yr och vill bara sova. Känns som att man ska dras in i ett svart hål 😂
Tror ni det beror på att min tolerans minskat pga ålder/sporaditet, eller har varorna blivit mer potenta? Mådde ju som en kung första gången när jag var 16 bast, men det kanske var för att man rökte skitgrejer (blandat med tobak) som man inte blev helt jävla borta.
Citera
2025-12-28, 02:05
Medlem
Säkert dig, ta mindre bloss! Lägg i mindre så blire nog bra
Citera
2025-12-28, 02:16
Medlem
Ja det blir starkare så rök mindre när det var lagligt i början av 1980 var det inte särskilt starkt idag är det nog 10 -15 gånger starkare.
Citera
2025-12-28, 08:46
Avslutad
Jag har inte svaret på din fråga, färsking, men anpassa hur feta gåsar du rullar så blir det bra 👍🏻

Nu ska jag spekulera för mig själv varför du eventuellt blivit mindre tolerant.
Citera
2025-12-28, 13:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Jag har inte svaret på din fråga, färsking, men anpassa hur feta gåsar du rullar så blir det bra 👍🏻

Nu ska jag spekulera för mig själv varför du eventuellt blivit mindre tolerant.

Det är gräset som blivit starkare. Mycket starkare faktiskt.. Men det hade du vetat om du inte var en färsking
Citera
2025-12-28, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det är gräset som blivit starkare. Mycket starkare faktiskt.. Men det hade du vetat om du inte var en färsking
Touché! Har dock en jävligt skral teori om att man är mer öppen för effekten som ung , också.
Citera
2025-12-30, 01:40
Medlem
Tack för svaren! Jag är ganska säker på att jag skapade en av forumets tråkigaste trådar i år.
Skyller på whiskyn.
Nya tag nästa år.
Citera
2025-12-30, 13:16
Bannlyst
Man tål alltid mer i början.Ju mer skada du utsätter kroppen för större risk att du förstör hela ditt system helt.Lika bra sluta nu innan det är för sent. Det kan fucka up ens hjärna riktigt bror. Tror jag har bestående men sen tiden jag höll på.
Citera
2025-12-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Man tål alltid mer i början.Ju mer skada du utsätter kroppen för större risk att du förstör hela ditt system helt.Lika bra sluta nu innan det är för sent. Det kan fucka up ens hjärna riktigt bror. Tror jag har bestående men sen tiden jag höll på.
Hur kan röka fucka upp ens hjärna? Tror du rökte syntet lol
Citera
2025-12-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Ja det blir starkare så rök mindre när det var lagligt i början av 1980 var det inte särskilt starkt idag är det nog 10 -15 gånger starkare.

Det kriminaliserades 1968

10-15 ggr starkare är nog omöjligt.
Citera
2025-12-31, 22:11
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap

Var det stort när skunk kom? Eller vilken hybrid som var en bit deal när det började komma. Då gick styrkan upp mycket när det kom massa indoor kultiverade sorter. Densiteten.
Det kan kännas att det är såpass mycket starkare om man jämför effekten. Jämfört med dåtidens bushweed.
Jag vet inte men det skulle vara något speciellt med typ skunk och white widow dom där.
Folk tyckte det blev för trippigt och skevt. Det var inte längre samma sak som på oskyldiga flower power hippie tiden. Kanske samhället förändrades. Då förändrades ruset. Folk fick noja påverkade av världsläget. Nåt kollektivt. Det kan smitta av sig..

Med tanke på Vietnam, kalla kriget. Fasor. Farhågor. Såna saker med klimatet. Djävulen ger Ågren.
Första gången jag tänker så.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-12-31 kl. 22:13.
Citera
2025-12-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap

Fast du fick ha 1 gr för eget bruk långt in på 1980!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis_och_hampa_i_Sverige
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in