Citat:
Ursprungligen postat av
Bitlateral
Jag har ofta bott i anslutning till extremborrare - några av dem har till och med ersatts av andra som borrat vidare i samma lägenhet.
Man undrar vad alla dessa personer behöver så många hål till.
Jag tänker ofta att det hade gjort min tillvaro som granne mycket lättare om de kunnat sätta upp en lapp i porten i förväg, så att vi grannar som studerar/arbetar hemifrån kan planera om våra onlinemöten och telefonsamtal i tid. En del av oss har ingen annanstans att ta vägen utan en hel del planering.
Det hade gjort mycket för mitt tålamod personligen faktiskt.
Visst behöver saker göras, men kan det planeras innan och bara liksom.. utföras en gång och sedan är det gjort?
Kanske är det deras hemmajobb, eller ngn extremhobby, extremsport?
Rena provokationer??
Kanske borrar de upp ett konstverk på väggarna - massor med djupa hål för t ex en mosaik av små men tunga bitar av granit och bly som kräver ngn superskruv, eller dioder kanske med djup inbäddning i bärande väggar.
Ser det framför mig och hur de gjort fel och måste borra om allt gång på gång.
Kanske vill de irritera oss andra till döds. En gång höll jag verkligen på att bli tokig.. Då hade det borrats så att jag trodde man var på väg in genom min vardagsrumsvägg på ett tiotal ställen.
När det äntligen tystnade ersattes det efter ngn dag av ett bilande av badrumsgolv hos en annan granne. Det var ju brådskande underhåll av lägenheten, troligtvis ngt försäkringsärende man inte riktigt kunde sura över. Det var nog värre för de som bodde där.
Men det är så här det är att bo i lägenhet..
Mina egna grannar klagar på att jag går med hälarna i golvet mer än framfötterna.
Jag har aldrig innan funderat över hur jag går här hemma eller annanstans.
Undrade om de inte hör det där andra?? Det där borrandet?? Eller kan de o-höra just det på något sätt?
Men ok.. jag försöker smyga fram som en ninja här hemma, så att de inte skall plågas av mina häldunsar. Just mina hälar verkar speciellt klampiga. Värre än allt borrande.. *skäms*.
Man vill ju inte skapa osämja…
Problemet med män som hälklampar är att det kan höras till fler lägenheter och inte endast de under. Jag förstår inte riktigt ens hur man kan få fram så mycket ljud av att bara gå i sin bostad.
Gällande borrande grannar så är problemet att de har klena borrar. Tråden var dock riktigt rolig
Jag skulle nyligen sätta upp några hyllor och grannarna bankade ganska snabbt av irritation sannolikt pga att betongen inte är kul med dåliga borrar. Grejen är att min borr klarar av dem så det var lite lustigt att grannarna omedelbart böev irriterade på det när jag förövrigt inte är tystlåten och kan förstå om man klagar om mam blir störd. Men man kan inte tycka att jag är extrem för de sekunder som krävs för att borra ett hål och slå in en plugg

Ja såklart, de var fler hål än ett men de tröttnade efter första. 🙃