Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 21:49
Medlem
Längddysfori (googla! Det här är inget jag hittar på) är i princip samma sak som könsdysfori. Skillnaden ligger i att de förstnämnda är olyckliga över sin kroppslängd medan de senare är olyckliga över sitt biologiska kön.

Vad kan vi göra för att hjälpa de som drabbas? Medicinska åtgärder? Införa ”juridisk kroppslängd”? Bidrag till inlägg i skor och höga frisyrer? Finns det någon organisation som tar sig an dessa?
Citera
2025-12-27, 22:00
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Längddysfori (googla! Det här är inget jag hittar på) är i princip samma sak som könsdysfori. Skillnaden ligger i att de förstnämnda är olyckliga över sin kroppslängd medan de senare är olyckliga över sitt biologiska kön.

Vad kan vi göra för att hjälpa de som drabbas? Medicinska åtgärder? Införa ”juridisk kroppslängd”? Bidrag till inlägg i skor och höga frisyrer? Finns det någon organisation som tar sig an dessa?
Okej, jag Googlar. Om det inte är något du har hittat på, varför är alla 10 träffarna på Google automat-översatta poster på Reddit?

Ordet har alltså aldrig ens skrivits på internet. Bara genom en automatisk översättning hos Reddit existerar det.

Förefaller också uteslutande användas av trans-folket. Där tjejer som gör om sig till män (ftm) sedan är sura för att dom fortfarande är 1.55.
Citera
2025-12-27, 22:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Bottnar väl i att det går troll rörande mannens längd, inte minst på dejtingappar. Köper att kvinnoväsen vill ha en man längre än dem själva men denna "minst-6-feet-hysteri", även om de själva knappt når upp till tröskeln, kan jag tycka är att kräva för mycket.
Citera
2025-12-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Okej, jag Googlar. Om det inte är något du har hittat på, varför är alla 10 träffarna på Google automat-översatta poster på Reddit?

Ordet har alltså aldrig ens skrivits på internet. Bara genom en automatisk översättning hos Reddit existerar det.

Förefaller också uteslutande användas av trans-folket. Där tjejer som gör om sig till män (ftm) sedan är sura för att dom fortfarande är 1.55.
Sök på height dysphoria
Citera
2025-12-28, 02:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Sök på height dysphoria
Jag hittar ett papper på PubMed, ett. Det konstaterar:

Citat:
In our opinion, additional work is required to establish “height dysphoria” as a true pathology in order to ethically justify stature lengthening as a legitimate form of treatment. Further discussion is needed to address the ethics of stature lengthening as an enhancement.
Lee RC, Aulisio M, Liu RW. Exploring the Ethics of Stature Lengthening as Treatment for Height Dysphoria. Strategies Trauma Limb Reconstr 2020;15(3):163–168.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8121106/

Forskarna slår fast att det behövs mer forskning innan man kan kalla det patologiskt. Givet dagens kunskap är det bäst att förstå det som en psykosocial åkomma – symtomen är verkliga för individen, men det finns ingen biologisk sjukdomsmekanism som kan bekräftas. Således bör man i dagsläget inte dra allt för stora växlar på om någon kallar sig för "längddysforisk".
Citera
2025-12-28, 02:50
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Jag tycker att vi ska gå all-in med knäppskalligheterna och skriva 1,95 i passet för någon som är 1,62. För varför inte? Kan män få byta om i flickornas omklädningsrum för att de känner sig "födda i fel kropp" så kan vi låta folk på 1,50 åka vuxenkarusell ifall de känner sig som 1,80. Ifall de ramlar ur så är det bara inbillning och vertikalfobi. Kör på, säger jag.
Citera
2025-12-28, 05:18
Medlem
barbabushs avatar
Världen blir bättre när korta män försvinner ur genpoolen. De har alltid ställt till en jävla oreda... Vi kan inte ha defekta napoleons som infekterar samhället och ska hävda sig pga. sina komplex från högstadie-tiden. Det är inte rimligt!
Korta män är verkligen vedervärdiga.
Citera
2025-12-28, 05:23
Medlem
barbabushs avatar
Nu har vi krig i Europa pga. två korta män... Sydamerika är fullständigt kaos, blodtörstiga karteller fulla av korta män med indian-DNA.
Man ser verkligen ondskan i korta mäns ögon ibland, när man är ute bland folk. Hatiska ögon som bara vill se världen brinna.

Kristersson är äcklig också.
Citera
2025-12-28, 08:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Längddysfori (googla! Det här är inget jag hittar på)

Du vet om att det finns saker på internet som är typ helt påhittade?
Citera
2025-12-28, 12:27
Medlem
Om en man kan stå med kuken i näven och ändå vara övertygad om att han är en kvinna, ja då är det fullt rimligt att folk som är 1.65 långa kan tro att de är 1.95.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in