Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 02:31
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta kommer ALDRIG vara horäckelmördarens försvar - det är dina, påhittade skäl, som du önskar denne skall åberopa - jag kan inte se det på annat vis. Hur faan kan du få jobba inom rättsväsendet - du är helt rabiat och galen!

1. Ja, helt klart möjligt.

2. Skämtar du? Vad med hammaren, DNA, handsken och buntbanden och alla andra bevis? Skulle My fallit på hammaren, månne? Kanske flera gånger?

3. Hmm, ja - My överföll missfostret med en hammare och han lyckades övermanna My och tyvärr slog han ihjäl henne och beslutade sig för att stycka kroppen för att han kände att hans "nödvärn" kanske haltade en smula...

4. Förklara då uppsåtet om det inte varit att döda - varför då tillfoga offret skador/döden, troligtvis med en hammare och inte med enkom sina händer, eller dylikt? Använder man en hammare så är man ute efter mer än att skada, lite sådär lindrigt! Vad faan, är du en idiot, eller? Vad skulle "uppsåtet" vara om inte för att döda, menar du? Bortser du HELT från DNA och andra bevis?

Detta är vad vi har för företrädare (Haaaaag) inom vårt rättssystem - känner ni inte er alla trygga?!

Eftersom att Haaaaag har helt rätt i sina analyser och åsikter så känner jag mig iaf helt trygg med att hen jobbar inom rättsväsendet.
Citera
2025-12-31, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Man kanske kan få tag på domen för vräkningen? För man blir ju inte bara vräkt hurusom, något måste ha hänt innan.

• Kontakta Kronofogden och fråga om det finns ett avhysningsärende
• Kontakta tingsrätten i den ort där huset låg och fråga om det finns en dom rörande avhysning

Man behöver oftast:
• Namn på någon av parterna
• Ungefärligt årtal
2025-12-31, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Precis, något måste ha gjort de säkra på att hon var död. Spontan tanke, kan det varit så att polisen tagit sig in i GM:s telefon på distans (hemliga tvångsmedel eller vad fan som helst) och sett en massa nytagna foton på en mördad alt. styckad BO? Garanterat finns såna bilder. Som sagt, de visste på något sätt att BO var död. Den enda anledningen jag ser till varför polisen skulle sitta och trycka i en buske hade varit bevisprovokation.

Huvudet tror jag, den gången du och jag kan säga att någon är död
Citera
2025-12-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Har det framgått i tråden hur hon mördandes?
Hur tror ni hon dog?

Gissar att hon dog av hammarslag men har inga belägg ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Huvudet tror jag, den gången du och jag kan säga att någon är död

Åh fyfan, ni tänker så ni. Det är mycket möjligt, polisen har ju alla möjliga resurser nuförtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CutTheCord
Massa olika teorier om hur polisen kom mördaren på spåren här. Vet inte om det redan avhandlats, men ingen som tänkt på det att Mys familj och vänner började leta efter My och fann tillbehör från My vid platsen för försvinnandet där det även hittades buntband och en hammare. Troligtvis för att mördaren slagit henne med en hammare när hon klev av tåget och slängt in henne i bilen och rivstartat därifrån.

Sedan har polisen analyserat DNA från hammaren (tog flera timmar) där mördarens DNA givetvis fanns eftersom han suttit i fängelset. De satte span på honom därefter. Idioten åker och jobbar och efter avslutat arbetspass åker han ut i skogen med styckade delar och det märker polisen som genast griper honom.

Du är absolut sist på den bollen, det har redan stått i tidningarna hur polisens arbete gått till.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Eftersom att Haaaaag har helt rätt i sina analyser och åsikter så känner jag mig iaf helt trygg med att hen jobbar inom rättsväsendet.

Tja, alla har rätt till sina skruvade åsikter, men kan du vara så snäll att bemöta mina invändningar till Haaaaags punkter, är du snäll, eller är du enkom en JA-sägare, utan egna synpunkter...?
Citera
2025-12-31, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Man kanske kan få tag på domen för vräkningen? För man blir ju inte bara vräkt hurusom, något måste ha hänt innan.
Ägaren kanske hade andra planer för huset, behöver ju inte ha varit hyresgästerna som var skälet.
Antar folk som bodde grannar, säker också vet.
Den lilla flickan som han förökte röva bort-var hon slumpvis vald eller om hon utsågs av något speciellt skäl, är också en fråga som inte fått svar.
Wilmas/Hampus el vad han kallar sig, har uppenbart ett märkligt sätt att tänka.
Som nu -han erkänner gravfridsbrottet men nekar till det uppenbara..
Citera
2025-12-31, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Åh fyfan, ni tänker så ni. Det är mycket möjligt, polisen har ju alla möjliga resurser nuförtiden.

Men jag tror den ända gången någon som inte är läkare kan säga att en person är död är just när huvudet är avlägsnat från kroppen
Citera
2025-12-31, 02:39
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Är det ingen som uppmärksammat att en kriminalvårdare (när han satt inne i kristianstad uttalade hot) mot en med namnet c*c*l*a
E I

Offrets mamma har samma namn.

Jag rös i min hud när jag läste detta. Om någon kan länka till mig så laddar jag upp bild.

haha vafan. Han vände sitt hat mot kriminalchefen sen. Finns väl ett tusentals cecilia i sverige. Hur fan får du gåshud av det där?
Citera
2025-12-31, 02:40
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Men jag tror den ända gången någon som inte är läkare kan säga att en person är död är just när huvudet är avlägsnat från kroppen

*Enda

Vad svamlar du om?
Citera
2025-12-31, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Im nu uppgifterna om att den här styckmördaren är transsexuell stämmer, verkar det ju finnas fler paralleller till Kristoffer från Boden. Båda misstänks ha haft en medhjälpare och båda var intresserade av paintball. Vad är det med paintball och styckmördande könsbytare?
Kände dom varandra? Långsökt men att båda är transor och gillar paintball låter ju skumt. Kan ju också vara så att Robin läst på om Kristoffer och imiterade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in