2025-12-31, 02:24
Medlem
flytandelyckas avatar
Måste sett helt fruktansvärt ut hemma hos MGM när polisen kom in dit med tanke på att det verkade som galningen blivit avbruten och hade fler kroppsdelar kvar hemma.
Citera
2025-12-31, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Staten kommer ge han en helt ny identitet och nytt boende i sådana fall tills vi får läsa om nästa våldsbrott…
Och du röstar väl på SD?

Sluta fantisera

Denna snubben är fortfarande juridisk man. Han kommer inte hamna på en anstalt för kvinnor
Citera
2025-12-31, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tyvärr har du fel gällande begravningskostnader. Har dödsboet inga medel så kan man ansöka hos sin kommun. Men det täcker högst billigaste kista, kremering och i bästa fall en gravsten på en gravplats som anhöriga får ta ansvar för att vårda, eller själva betala för att få hjälp att sköta om.
Det är inte många tiotusen-lappar som beviljas och det räcker inte långt.
Det är många flera kostnader som tillkommer.
Begravningsbyrån vill naturligtvis ha betalt för t ex transporter av kroppen från bårhus till där ceremonin ska hållas, för att göra kroppen fin och värdig… osv, osv.
Och det ska tilläggas att anhöriga tas för givet att de ska hand om allt, som bouppteckning, ta hand om avlidnes tillhörigheter, tömma bostad, säga upp alla avtal som mobilabonnemang, bredband, tv, försäkringar, hyreskontrakt eller sälja en bostadsrätt eller ett hus. Exempel på vad som behöver göras.
Om inte detta görs så dräller räkningarna in och dödsboets eventuella tillgångar dräneras.
Det är inte ett försvar från min sida, gällande insamlingen! Det var fint till en gräns, men den är överskriden med råge, enligt mig.

Hoppla! Jag är beredd på skitstormen som jag anar kommer.
Nej du har rätt, jag kommenterade utan att tänka till. Det praktiska måste tyvärr göras. Fruktansvärt i en sån svår situation. Då kan bidraget bidra till den delen. Men det är så ofattbart hemskt. Önskar det fanns ett sätt att gå tillbaka i tid och ändra onda händelseförlopp. I andra länder hade han fått livstid eller avrättas för det första brotten. Ofattbart att detta fick hända pga av dåligt rättssystem.
Citera
2025-12-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tror du har rätt. Ser man till tidslinjen bör de har börjat spana på honom på hans jobb. Och de geolokaliserade det med hans mobil om jag fattat rätt.
Ja så måste det varit.
Citera
2025-12-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Men hallå, typ avhandlat sjutioelva tusen gånger redan

Varför citerar du mig?
Bifogade endast denna artikel:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-ska-inte-vara-livsfarligt-att-vara-kvinna-i-sverige
Senast redigerad av Riley.B 2025-12-31 kl. 02:33.
Citera
2025-12-31, 02:28
Medlem
Citat:
Tror du har rätt. Ser man till tidslinjen bör de har börjat spana på honom på hans jobb. Och de geolokaliserade det med hans mobil om jag fattat rätt.
Vart jobbade han?
Citera
2025-12-31, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag tror snarare att något gjorde att polisen var ganska säkra på att hon var död. Det kan också ha att göra med hur GM betedde sig. Åker en GM och jobbar i en eller två dagar om offret fortfarande lever där hemma eller någon annanstans? Förmodligen inte. Dessutom brukar oftast mordet ske tidigt efter kidnappning.
Precis, något måste ha gjort de säkra på att hon var död. Spontan tanke, kan det varit så att polisen tagit sig in i GM:s telefon på distans (hemliga tvångsmedel eller vad fan som helst) och sett en massa nytagna foton på en mördad alt. styckad BO? Garanterat finns såna bilder. Som sagt, de visste på något sätt att BO var död. Den enda anledningen jag ser till varför polisen skulle sitta och trycka i en buske hade varit bevisprovokation.
Citera
2025-12-31, 02:29
Medlem
Livremmens avatar
Citat:

Honungen har varit på jakt...troligtvis inte första gången. Å när man är på jakt behövs det jaktstugor, så stugan var hans jaktstuga!

Om denna bögtransa överlever fängelset eller lyckats ducka rättpsyk. Så kommer jag stå och vänta utanför grindarna den dag då transan släpps fri...........å jag kommer intr behöva några buntband eller hammare!
Citera
2025-12-31, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nej du har rätt, jag kommenterade utan att tänka till. Det praktiska måste tyvärr göras. Fruktansvärt i en sån svår situation. Då kan bidraget bidra till den delen. Men det är så ofattbart hemskt. Önskar det fanns ett sätt att gå tillbaka i tid och ändra onda händelseförlopp. I andra länder hade han fått livstid eller avrättas för det första brotten. Ofattbart att detta fick hända pga av dåligt rättssystem.

Detta skrev chatgpt som svar när jag frågade om hur chansen e att han döms.. genuint livrädd mvh kvinna.

Men svensk domstol ställer en separat fråga:

Kan vi utesluta alla andra rimliga förklaringar till hur döden inträffade?

Om rätten ens teoretiskt – accepterar ett scenario som:

"hon dog av X"

"han fick panik och styckade kroppen"

→ då får de inte döma för mord, hur sjukt det än känns.

Detta är inte för att skydda gärningsmän – utan för att systemet är besatt av att inte döma fel person för mord. Problemet är att det ibland leder till absurda utfall
Citera
2025-12-31, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forvirradindivid
Nej, det var inget som stack ut.
Du skrev i ett annat inlägg, sommargäster inte hittar nu, att han enbart fick C,B och A sista året på Teknikprogrammet. Vet du att det var så, eller är det något som han enbart påstår? Han verkar ju rätt verklighetsfrånvänd och påstår att han skött sin anställning ”exemplariskt” vilket är lite av motsatsen av hur det egentligen var.

Jag har svårt att tänka mig att han därefter skulle utbilda sig till långtradarchaufför, alltså inget fel med yrket, men det brukar inte vara de med de svårare utbildningarna och högre begången som väljer en sån väg. Han hade ju planer på att bli pilot.

Jag har barn i den här ålder, och samtliga (som jag känner till) som gått Teknikprogrammet har studerat vidare.

Har du inte något mer att säga om honom. Man blir ju inte riktigt klok på den här figuren.
Citera
2025-12-31, 02:31
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta kommer ALDRIG vara horäckelmördarens försvar - det är dina, påhittade skäl, som du önskar denne skall åberopa - jag kan inte se det på annat vis. Hur faan kan du få jobba inom rättsväsendet - du är helt rabiat och galen!

1. Ja, helt klart möjligt.

2. Skämtar du? Vad med hammaren, DNA, handsken och buntbanden och alla andra bevis? Skulle My fallit på hammaren, månne? Kanske flera gånger?

3. Hmm, ja - My överföll missfostret med en hammare och han lyckades övermanna My och tyvärr slog han ihjäl henne och beslutade sig för att stycka kroppen för att han kände att hans "nödvärn" kanske haltade en smula...

4. Förklara då uppsåtet om det inte varit att döda - varför då tillfoga offret skador/döden, troligtvis med en hammare och inte med enkom sina händer, eller dylikt? Använder man en hammare så är man ute efter mer än att skada, lite sådär lindrigt! Vad faan, är du en idiot, eller? Vad skulle "uppsåtet" vara om inte för att döda, menar du? Bortser du HELT från DNA och andra bevis?

Detta är vad vi har för företrädare (Haaaaag) inom vårt rättssystem - känner ni inte er alla trygga?!

Eftersom att Haaaaag har helt rätt i sina analyser och åsikter så känner jag mig iaf helt trygg med att hen jobbar inom rättsväsendet.
Citera
2025-12-31, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Man kanske kan få tag på domen för vräkningen? För man blir ju inte bara vräkt hurusom, något måste ha hänt innan.

• Kontakta Kronofogden och fråga om det finns ett avhysningsärende
• Kontakta tingsrätten i den ort där huset låg och fråga om det finns en dom rörande avhysning

Man behöver oftast:
• Namn på någon av parterna
• Ungefärligt årtal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in