Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master77
🤣 Sluta överdriv. Rönninge är inte vad det en gång var.

Säkert inte, men att måla upp Rönninge som ett utsatt område är överdrivet om något. Mångmiljonsvillor med en främst vit medelklass. Kvinnor känner sig ofta otrygga oavsett stadsdel och förort, men Rönninge har ingen hög kriminalitet till skillnad från de platser som ofta klassas som utsatta, t.ex. många områden i Botkyrka.
Citera
2025-12-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, precis. Verkar ju öppet labil, och eftertraktar unga smala kvinnor/flickor. Han har åtminstone bott i Rönninge/Salem, och eftersökte mer magmys senast 2023 när man googlar.

Vad Micke ger uttryck för när han sitter och runkar hemma i sin lägenhet är inget som riskerar att hända ute i verkligheten. Mikael är en över 40 år gammal utvecklingsstörd man som aldrig har visat några våldsamma tendenser. Vi kunde sommaren 2024 se att när Micke träffar vuxna kvinnor i verkligheten är han harig och rädd. En vuxen kvinna har mest troligt mer testosteron och är mer kapabel till våld än Micke. Att han skulle vara ute och söka och våldföra sig på kvinnor mitt i natten är så otroligt att man inte ens behöver ha med honom i beräkningen.
Citera
2025-12-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Hade hon varit kriminell, ja. Nu är det en oskyldig brud, så hon måste ha hoppat in i en bil självmant
Nej, inte om vi har att göra med en våldsam GM som överföll henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad bor hon i förhållande till stationen? Försöker förstå hur hon skulle gått efter stationen.
känner du till Google maps?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De jag sagt från start, polisen verkar ej fattat detta samt SAR, De letar i fel område. GM sitter o njuter just nu hur dumma vissa här inne är samt räddningsteamet. Nädu denna insats är urusel hittills, för långsamt.

Ojdå, Mr Expert som har full insikt i insatsen hittills och verkar veta exakt vart sökningen har gjort hittills.

Du kanske ska dit och leda allt?
Citera
Medlem
Citat:
Hade hon varit kriminell, ja. Nu är det en oskyldig brud, så hon måste ha hoppat in i en bil självmant
Skitsnack, de var en annan tjej inatt som blev intvingad i en bil. De räcker med våld eller ett tillhygge så sätter man sig nog ofrivilligt i en bil
Citera
2025-12-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad bor hon i förhållande till stationen? Försöker förstå hur hon skulle gått efter stationen.

Troliga vägar enligt Google Maps, men som lokal invånare där har man säkert andra genvägar etc att gå.

https://imgur.com/a/dW7ls90
Citera
2025-12-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ojdå, Mr Expert som har full insikt i insatsen hittills och verkar veta exakt vart sökningen har gjort hittills.

Du kanske ska dit och leda allt?
Hmm, vart ska jag dit å leta om? Hon blev bortförd i bil då är hon väl förfan inte kvar i rönninge? Iofs inte helt omöjligt att en lokal dåre kan spärrat in henne i sin lya o har henne som sexslav nån vecka eller två. Blir jobbigt i längden dock
Citera
2025-12-27, 15:53
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag hittar inte på något, jag spekulerar som alla andra här inne. Men man har ju varit med om del. Och går man på Modus operandi när de kommer till liknande fall, så brukar de vara så. Annars hade hon legat i ett buskage i närområdet

Varför skulle hon inte kunna ligga dumpad i skog eller vatten? Vafan snackar du om?
Citera
2025-12-27, 15:53
Medlem
ICKs avatar
Hur ser aktiviteten ut i rönninge idag?
Citera
2025-12-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför skulle hon inte kunna ligga dumpad i skog eller vatten? Vafan snackar du om?

Det kan hon mkt väl göra, men inte i närområdet iaf
Citera
2025-12-27, 15:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är märkligt att ingen har hört henne skrika om hon hade blivit kidnappad med våld. Det finns en del bostäder runt Rönninge C. Isåfall är det någon som har erbjudit henne skjuts.

Jag är inte helt på det klara med var hennes tillhörigheter hittats, hur det är med närheten till hus. Men jag ser också att det kan vara så att hon skrek, och att någon eller några faktiskt hörde det, och kontaktat polisen om det. Att hon eventuellt skrikit och att det hörts är alltså inte något som behöver nått medierna eller tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in