Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 11:16
Medlem
grungewhores avatar
Det här med psykisk ohälsa verkar vara en trådsanning mer än fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag tror inte att de skulle kalla till pressträff om de hade något som styrker suicid. Det skulle man väl snarare försöka tysta ner?

Sant! Vi får se vad de säger på
Pressträffen.
Citera
Avstängd
Man kan aldrig utesluta självmord men de som framkommit motbevisar de starkt, har hoppat in flertal nu som tror på självmord... att de inte lagt ut bild kan vara strategiskt med att de vet att brott har begåtts men vill inte ge GM försprång
Citera
2025-12-28, 11:17
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det är en möjlighet, du har säkert helt rätt? Precis som det är lika möjligt att vännerna i så fall, även hade koll redan när hon gick från stationen? Särskilt en av dom som visste att alla hade koll genom appar på varann, och därför kanske hennes telefon dessutom stängdes av väldigt fort?
Ja.
Jag är ingen SC användare själv men mina ungdomar är det & som jag förstår är det vanligt att ha koll på varandra, se så man kommer hem safe osv.

Bara vänner man valt att dela plats med ser kartan så en random gärningsman kan inte se denna info.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Huset ligger 600 meter från vatten och det skulle vara en lång omväg för henne att gå ner till vattnet och vända om. Nära stationen finns en sjö 100 meter från vägen. men den har villatomter utmed hela strandkanten på den sidan.

Det är svårt att säga, jag har ändå fastnat på att några av hennes ägodelar hittats i ett dike en bit in i ett område med växtlighet (om jag förstått det rätt).

okej tack för klarhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadhurva
Hittade första bilden systern delat. Där skriver hon ”min syster är försvunnen. Hon sågs senast igår kväll 00:00 vid rönninge station med dessa kläder: hör av dig om du har sett henne.”

Om detta var det senaste dem visste innan övervakningskamerans bilder kom fram. Har hon bara varit på stationen? Åkt fram och tillbaka?
Alltså har hon inte ens varit på nån fest, förmidligen åkt till södertälje för att stämma träff med någon och sen hem till rönninge igen? Kan någon från södertälje följt efter henne?
Citera
2025-12-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det här med psykisk ohälsa verkar vara en trådsanning mer än fakta.

Hon var sjuk i anorexi 2014-2018 (har hon själv skrivit på sin Instagram).
Citera
2025-12-28, 11:19
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de skulle kalla till pressträff om de hade något som styrker suicid. Det skulle man väl snarare försöka tysta ner?
Det har jag med svårt att tänka mig.
Det ena är att de hittat henne och att det nu gått över till en mordutredning. Alternativt så har de inte funnit henne, men att de misstänker mord. Den som lever får se vad som kommer ut nu om 10 min
Citera
Medlem
Klingar inte denna video lite märkligt från D*niz R*ge?

https://youtu.be/Ckwa0G4brqc?si=wS-PTlYY1trT4DX2

Har han erbjudit BO sällskap hem som hon vägrat, varav han blir vansinnig? ”Hur kan du som kvinna inte vilja ha min hjälp hem och sällskap till ytterdörren?”.
Citera
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Polisen har försökt att hålla låg profil från start.
Men när dårar i media och Flashback vägrar ge sig så måste man till slut säga något.
Om sisådär 10 min
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraKlara80
Tycker det lutar mot att inget brott har begåtts. Om vi ska gå på vad som är mest troligt så har nog tyvärr tjejen tagit livet av sig. Det är jul, hon har avslutat sina studier, kanske har hon inte klarat sina poäng, mobil hittad vid bryggan med avskedsbrev? ❤️
Ja detta med examen var jag inne på tidigare men fick inget svar om någon visste om hon hade tagit ut examen eller inte. Det är en känslig tid och särskilt om man då inte lyckats med examen när "alla" andra har klarat det.

Men jag tror inte på självmord. Varför skulle hon ha flyttat till Malmö om hon inte var klar med Lund på riktigt? Var kommer förresten uppgiften om Malmö ifrån?
Citera
2025-12-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag ber verkligen om ursäkt för det här kan tyckas osmakligt, och irrelevant men en fråga har gnagt inom mig dom senaste dagarna. Har hon magrutor, dvs en sexpack? Eller rentav en tolvpack?

Ni som vet, ni vet. Ni som inte vet, det bor nämligen en vinterkalsongdåre i Rönninge vars fantasier kretsar kring att slå tjejers och kvinnornas magar "röda och blåa" och skulle han få möjligheten att försiktigt sticka en kniv bara ynka 2-3cm in i magrutorna så kommer "det vita rulla ut". Med andra ord, han ejakulerar/får orgasm av blotta tanken att knivhugga en fitness/fotbollstjej.

Ber återigen om ursäkt ifall någon tar illa vid sig men jag tycker det är en högst relevant fråga när en ung kvinna försvinner i Salem, Kommun-munken är inte att lita på.

Mycket relevant med tanke på området. Tvivlar inte ett ögonblick på att han har viljan. Men förmåga? Han verkar tafatt. Även om han skulle lyckas med ett överfall, vore det inte mest troligt att han skulle åka dit direkt? Han verkar absolut manipulativ och planerande men helt verklighetsfrånvänd. När hans listiga och vidriga planer i så fall skulle möta verkligheten blev det väl pannkaka direkt?

Ändå, om polisen letar brett så skadar det säkert inte att kolla upp honom den aktuella tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in