2026-01-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fick också veta det tidigare idag men känner att en ren strypning (kanske med hjälp av buntband) är bra mycket bättre än en Kim Wall död som jag tänkte på först. När du blir strypt så slocknar du relativt snabbt då hjärnan stänger ner, lidandet är inte speciellt stort (om man jämför med tex tortyr/blodförlust/dränkning/knivhugg/
hängning).
Ok, ja, jag har noll koll. Tänkte först att gan slagit henne medvetslös. Så hon slapp möta hans blick ich registrera vad som händer.
Om man nu ens kan jämföra..
Citera
2026-01-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jo dessvärre sökte han på övergrepp där barn och djur var med. Fanns i FUP:en.

Jag befarar att äcklet skadat djur, han är ju helt klart sadist som njuter av att både bevittna och begå vidriga övergrepp. Och djurplågeri kommer sådana här psykopater tyvärr ofta undan med. Han är en liten ynklig jävul som bara känner makt och kontroll när han får göra illa någon som är svagare än honom. Att samhället skyddade honom efter kidnappningen och med vetskap om hans preferenser, istället för brottsoffret, är oförlåtligt. Tjänstemannaansvar borde införas och de som är ansvariga borde stås till svars.
Citera
2026-01-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangnickball
Jag blev lättad att det inte var värre
Ok. Jag "hoppades att hon skulle bli medvetslös snabbt, dvs gnm slag mot huvudet. Men har inte riktigt tänkt igenom scenariot. Det bär en emot. Men givetvis. När du säger det så, det kan ju vara ännu värre.
Citera
2026-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ja det kan vara så. Jag gissar bara förstås men det vi vet idag är att personer som attraheras av barn också kan bli upphetsade av att se ut som de barn de vill förgripa sig på, även kallat "autopedophilia".

Här finns länk till forskning i ämnet och citat ur artikeln följer nedan:

https://www.jstor.org/stable/26170172

"The most salient dimension of men's sexual orientation is gender: attraction to males versus females. A second dimension is sexual maturity: attraction to children versus adults.

A less appreciated dimension is location: attraction to other individuals versus the sexual fantasy of being one of those individuals.

Men sexually aroused by the idea or fantasy of being the kinds of individuals to whom they are sexually attracted have an erotic-target identity inversion (ETII).

We conducted an online survey to investigate the prevalence and phenomenology of ETIIs among 475 men sexually attracted to children. Autopedophilia, or sexual arousal by the idea of being a child, was common. Furthermore, autopedophilic men tended to be sexually aroused by imagining themselves as the kinds of children (with respect to gender and age) to whom they are sexually attracted."

Auto pedofili kan nog stämma på honom. Frågan är om han valde My i st f ett barn? Eller var det han som såg sig själv som barn och tände på detta oavsett brottsoffer.
Citera
2026-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej det blir väldigt OffTopic och direkt onödigt..
Det går väll inte diagnosticera på distans som distansläkarna på videokamera ?
Tänker på pennywise killen som tråden handlar om..

Blev han oförrättad och visar det med dansanta ben "Jimmylegs", Restless Legs Syndrome (RLS) ?
Pennywise, The Dancing Clown | IT

Hahaha det var väl det jag visste, bara erkänn du har fel, för jag vet att du har det. Autism och psykopati är två helt olika diagnoser. Men alla kan mörda givetvis det vet vi men sluta likställa dessa två diagnoser, alla med diagnoser och alla utan diagnoser kan mörda.
Och vad beträffar Robin har jag själv tänkt tanken tidigare att han har någon npf, men har tänkt om och insett att de barnsliga sidorna jag trodde tydde på just npf, är mer troligt en ”katt och råtta lek” med polisen?
Citera
2026-01-10, 16:10
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja han ser ju ut som ett barn på de bilder som släppts. Dessutom hade han väl hela förarhytten i lastbilen full med mjukdjur. Och uppgifter om att han betedde sig flamsigt och barnsligt, vilket inte verkar finnas från de som minns honom som något yngre/innan kvinnoidentiteten.

Finns samma typ av störning när det gäller nekrofili tro? Eller är det så ovanligt att det inte ens finns underlag för forskning på det? Men det kan ju som sagt förklara att han vill identifiera sig med någon som blivit styckmördad, för att han går igång på det och därför "är" han V/Wilma.

Jag tror att det kommer finnas mycket vidrigt i hans dator från senaste tiden, och det verkar också som att han har mycket gemensamt med det danska monstret Madsen.

Intressant. Kände inte till det med gosedjur i förarhytten. Tack! Kan mycket väl hänga samman. När jag sett bilder på honom som "kvinna" har jag tänkt att han snarare ser ut just som ett litet barn i exempelvis prepubertal ålder eller max 12-13 år. Ingen vuxen kvinna har exempelvis sådana hårspännen såsom han använde och inte på det sättet heller. Han tycks även använt något som liknande som små bröst. Vill man se ut som en kvinna väljer man inte den utstyrseln, tänker jag...

Oklart om det du undrar kring nekrofili. Ska undersöka forskningsfronten.

Ja helvete...Det Madsen gjorde mot Kim är bland det absolut värsta jag läst. Men det kan höra ihop med min fobi mot ubåtar också och att vara fast under vatten. Bli torterad till döds uppepå det där verkligen ingen kan hjälpa en...nej fy.
Citera
2026-01-10, 16:11
Medlem
Citat:
De har inte gjort en NP-utredning men läkaren ansåg inte att det fanns tillräckligt många hållpunkter för autism för att göra en sådan vid den rättspsykiatriska undersökningen. Det betyder förstås inte att han inte har exempelvis autism. Han kan ha maskat så väl att de missat.

Dessutom är ju frågan om de över huvud taget skulle ha kunnat genomföra intervjuer med föräldrarna, som är de som är en viktig bit vid just NP-utredning, då en har demens och båda hade alkoholproblem under GM:s uppväxt om jag förstått rätt?

Om det ska göra en NP-utredning nu, är ju fadern död och mamman har givetvis fortfarande demens. Blir en klen familjeintervju om hans uppväxt...

Det har funnits uppgifter i tråden att den äldre brodern har autism, så vet inte om det stämmer? Men utifall att det skulle stämma, så borde väl både skolan föräldrar och broderns läkare märkt detta mycket väl och hjälpt honom?
Citera
2026-01-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet vi inte exakt hur kommunikationen sett ut under kvällen strax före mordet, men det fanns ju snap til kompis (ser glad ut, allt som vanligt)med kompis strax innan (01:20, sista snap 01:23. Avstigning 01:26 (enl SvD) avstigningen vid Rönninge station. Detta kan förstås innebära att anhöriga och kompisar är helt övertygade över att något skett på väg hem från stationen, vilket gör att de själva får ta tag i sökandet vilket leder till att hamaren, hörlurr mm hittas.

Jag kan föreställa mig att om anhöriga inte gjort detta fynd (som också hittades faktiskt hela 500m ?? från platsen för bortförandeplatsen? Eller blandar jag ihop korten nu?), då kanske polisen varit sen på bollen, och inte helt osannolikt att de plockats bort av Robin eller på annt sätt inte kunnat kopplas ihop med Robin då snö mm kom senare.

Är Robin en opportunist i den här situationen vid överfallet? Han drivs av en berusning av att lyckats få fatt på henne, och struntar i att ta med sig ev tillhyggen, har han slängt iväg dom i farten, eller har själva brottet skett på en större area, där han kommit ikapp henne på något sätt i flykten?

Robi verkar ju i den rättspykiatriska utredningen, vara ganska obehymrad över sin framtid, alltför obekymrad kan man misstänka. Den oro som borde infinna sig, inte bara över sitt registrerade brott, utan även över hur han i framtiden ska kunna avhålla sig från brott verkar helt saknas?

En grav personlighetsstörning? Den gör honom orädd, riskbenägen och "slarvig"?

Det har ju hänt tidigare att eftersök påbörjats alltför sent; spår har förstörts av väder och vind, eller att gm har kunnat få tid på sig att indanröja bevsining.

Helt otroligt tur att polisen nu är redan väldigt tidigt ute i en utredning, där de förstår att ett brott skett, och inte bara ett möjligt frivilligt försvinnande av olika skäl.

Tänker ibland också på att om detta mord skett tio år efter det första bortförandet av 10- åringen, då hade Robins DNA sorterats ut från DNA registret. Hemska tanke. Där vill man inte vara...

Det känns som att det finns flera faktorer här som med viss vilja kan kallas för "tur". Mycket, mycket tråkigt (understatement) att mordet inte förhindrades. Värsta tänkbara utgång för M*y och hennes nära. Och för hela samhället, som misslyckats skydda en ung människa från detta sinnesjuka brott som är som tagen från en horrormovie.

Jag tror hennes familj hade en dålig magkänsla när de visste att hon tagit tåget men inte kom hem. De gjorde precis som jag själv också skulle gjort om det var mitt barn-gått ut och letat tills polisen var på banan.

Du har nog helt rätt i att om inte tillhörigheter och hammaren mm hittats som snabbt ledde till VA via DNA hade det klart varit annat bevisläge (var det kanske 500 m från stationen sakerna hittades?)

Möjligen om det finns övervakningsfilmer får man i annat fall träff. Kanske på hela överfallet eller bilen och föraren.

Det är nog som vanligt att GM planerar och låses fast i viss del av händelsen men förutser inte allt. Kan tänka M gjort motstånd och det blev tumult varefter GM tappar fokuset på sakerna.

Det tyder många gånger på en förövare i tidigt stadium som ännu inte finslipat sina färdigheter.

Hur många likartade personer finns det egentligen? Ingen är säker i dagens samhälle från att utsättas för likartade brott när det inte finns någon tvingande förbättringsmöjlighet när de lämnar fängelset. Här finns en stor lucka.

Håller med dig att det inte finns någon anledning att eliminera bort tidigare brottslingars DNA från databaserna för att 10 år gått. Det borde vara på livstid mtp på återfallsgraden.

Det hela verkar i grund och botten vara ekonomi för staten. De verkar kallt räkna med att viss procent brottsoffer stryker med varje år av ”galningar”.
Faktum är att det finns luckor i samhällskontraktet, anser jag i vart fall, för dessa personer att tvångsinfinna sig på uppföljning efter avtjänat fängelsestraff eller inte komma ut alls i det fria när de har så pass hög återfallsrisk som i detta fallet. De går omkring i samhället som tickande bomber. Samhället har inte misslyckats. Staten har inte ens försökt. Det är viss skillnad.

Att sen medborgare som försöker varna oss andra för dessa förövare i närområdet blir straffade är ett anmärkningsvärt drag.

Frågan kvarstår om hon var utsedd eller det var tillfälligheternas spel?

I kidnappningsdomen framgår att han på den dagen körde ca 50 mil och tankade 3 olika gånger..
Lutar nog mot att M befann sig på fel plats vid fel tidpunkt. Han var på jakt och tog förmodligen första bästa offer han kunde hitta.
Senast redigerad av viperstyle 2026-01-10 kl. 16:39.
Citera
2026-01-10, 16:18
Medlem
rubbergirls avatar
Expressen pratar med en släkting
Citat:
Men hon upplevde tidigt att allt inte stod rätt till i familjen. Hon upprördes över att han fick titta på grova våldsfilmer redan i tioårsåldern. Det fanns också en obehaglig jargong där man skämtade om mord och döda människor.

– Det var galet. Gränslöst.
Sade han hej då typ:
Citat:
Enligt vad hon har hört träffade han andra släktingar en vecka före jul. Han ska då inte ha sett dem på fyra år.

– Han uppträdde då fullständigt normalt.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/
Citera
2026-01-10, 16:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det har funnits uppgifter i tråden att den äldre brodern har autism, så vet inte om det stämmer? Men utifall att det skulle stämma, så borde väl både skolan föräldrar och broderns läkare märkt detta mycket väl och hjälpt honom?

Ja autism är ju dessutom ofta ärftligt. Jag tycker också någon borde lagt märke till det. Men tyvärr missas det ju..Många får sin diagnos sent i livet.
Citera
2026-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En tanke som slog mig. Detta är ovanligt men vill ändå lufta det. Nu när pappan och farmorn är död, samt mamman på demensboende (som mer eller mindre är ute ur matchen), så kan Robin ha känt att han inte har någon (som han bryr sig om) att svara upp gentemot. Det finns heller ingen som han behöver skydda.

Nu tror jag iof mer på att alla dessa tre personer tidigare fungerat som en struktur som fått Robins vardag att gå ihop, och när alla dessa försvunnit har han förlorat sig själv in i fördärvet.

Hade tänkt likadant om han var tonåring men han är vuxen, 26 år och har ju faktiskt eget ansvar för sina känslor och handlingar?
Citera
2026-01-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu svarade jag på en fråga om logiken bakom skyddade personuppgifter och inte om några utredningar.

Så du svarar på fel resonemang eller fel inlägg.

Din logik är fel eller du förstår inte det heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in