Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hur många timmar hade han på sig innan span sattes in?

Kan en del av kroppen redan legat i skogen?

Men att han inte han gräva för att han ska jobba? Därför polisen väntade?

Om polisen sätter span lägger de kamera inne idag och ljud upptagning ? Och sedan ligger utanför och spanar ?

Postat av GrevenFB
Tidslinje
Uppdaterad: 260109
Tider
Tid från försvinnandet till att polisen hade MGM:s namn: 32 timmar
Tid från polisen hade MGM:s namn till att han greps: 11-12 timmar
Tid polisen hade span på MGM från det att man hade hans namn: 10 timmar
Tid från försvinnandet till att MGM greps: 44 timmar
(Cirka-tider. Ej bekräftade).

Okänd tid: Vilma tittade på brottsdokumentärer innan han åkte hemifrån. Han hade också sökt på hur man kommer undan med mord. (EXP)
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Citera
Igår, 20:19
Medlem
larkascendings avatar
Jämför man bilden på honom i nian och den aktuella häktningsbilden ser det knappt ut som samma person? Öronen är visserligen utstående även som barn men det ena ser direkt intryckt ut som vuxen. Det gör det inte som barn. Även huvudet ser ”intryckt” ut på den senaste bilden. Skallen ser ut som en sådan där myskpumpa eller vad de kallas. Kan ju iofs vara polisongerna som ger det intrycket men han hade inte ett sådant brett pannparti som barn. Ögonen ser också rundare ut som vuxen.

https://imgur.com/a/robin-s-bb-hjert-vilma-andersson-J7QkZOz

https://www.photo-pick.com/online/zL9Oh8V9.link
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Hur skulle det skyddet se ut?

Farliga individer kan givetvis inte vara lösa ute i samhället. De måste hållas inlåsta för att skydda andra, det är ju självklart.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Var inte Elin Krantz liknande? Ung kille som gameade med fönstret öppet och hörde panikartade kvinnoskrik. Gjorde noll och intet...
Det kommer jag inte ihåg men mycket möjligt i och med att det var i Länsmansgården.
Där kryllar det av lägenheter.

Man får hoppas att människor börjar reagera, men har ju inte hänt hittills...
Citera
Igår, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det har framkommit här i tråden från användare som är bosatt därute att mamman var "bibeltokig" och stod utanför Coop i Stenhamra och försökte värva medlemmar till JV. Vet inget om övriga familjen drogs med in i det.

Mamman religiösa psykos finns beskriven på fler ställen.

OK, jag har inte läst alla inlägg de senaste dagarna. Tack för uppgiften.
Det jag läst var att hon drack mycket och lade ut sexskämt på sin facebooksida.
Vet du under vilken tid hon var såpass bibeltokkg? VAr det när GM var liten, eller var det den senaste tiden?
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Farliga individer kan givetvis inte vara lösa ute i samhället. De måste hållas inlåsta för att skydda andra, det är ju självklart.

Har du läst läkarnas insändare?
Citera
Medlem
Citat:
Jag förstår din tanke men vid brott gentemot 10-åringen fastställde rättspsykiatrisk undersökning att han har haft och har en god förmåga att tänka i flera led.

Ofan, missat det. Kan du länka?
Citera
Igår, 20:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
68% av de runt hundra personer som dödas i våldsbrott i Sverige varje år är män.
Det är alltså dubbelt som många dödade män som kvinnor.

Varför ska vi just lyft fram och fokusera på den betydligt mindre gruppen?
Som inte ens numerärt utgör ett hälften så stort problem?

Just det här brottet i Rönninge innehåller en uppsjö av ”köns-röra” där vi inte ens vet om det rör sig om ett sexualrelaterat brott eller om MGM begått det som en kvinnlig eller manlig gärningsman och därför kanske haft olika incitament. Eller ens vilka sjuka tankar som rört sig i hans huvud.
MGM hade diagnosen pedofili och hade själv uppgett att det tidigare kidnappningsförsöket mot den 10-åriga flickan lika gärna kunde riktats mot en pojke.

Kidnappa inte det här mordet eller mordet i Boden nyligen, för att låtsas att problemet med dödligt våld riktat mot just kvinnor är vårt största problem.
När egentligen allt dödligt våld är ett problem oavsett vem det riktas mot.

Utan att beröra inlägget du svarar, på, tänker jag ändå att som kvinna/tjej, handlar olika övergrepp av okända personer (som i det här fallet, som vi pratar om) i stort sett om övergrepp av män.

Som kvinna, finns detta hot ständigt med dig. Du är rädd när du går ensam från krogen, från gymmet, i joggingspåret, från jobbet till parkeringsplatsen. Du är orolig över din dotter när hon gör samma saker.

Det krymper vår värld ( ja även männsens, då de är bröder, fäder osv) och att det händer behöver lyftas. Har egna hemska upplevelser, sådant som inte ska behöva ske.

Det behöver lyftas, oavsett om det är "bara" några få barn som råkare illa ut, eller om det är "bara" några få överafallsmord/våldtäkter som sker per år.

Robin har tagit ett kvinnonamn, men beter sig som en man på det vis att det i princip inte finns mord liknande detta gjort av en kvinna.

Ann Heberleins artikel förmådde jag inte läsa. Redan i början dök felaktigheter upp, som visar att hon drar hårda växlar utan att ha på fötterna. Har sett det förut. Där håller jag dock med dig.
Citera
Igår, 20:23
Medlem
H24s avatar
Citat:
Hur skulle det skyddet se ut?

Flera lager.

- Upprustad psykiatri.
- Återinförande av mentalsjukhusen.
- Lättare att döma till rättspsykiatrisk vård.
- Skärpta straff generellt och äkta livstid av amerikansk modell.
- Säkerhetsstraff som sista utväg för individer med hög återfallsrisk i den mest allvarliga typen av brottslighet.

"Vilma" hade man kunnat stoppa via punkten om skärpta straff generellt. Han hade fått 10 år för kidnappningsförsöket 2019 och suttit inne julen 2025, och My hade gått hem ostört. Det är ren fysik.
Citera
Igår, 20:24
Medlem
Citat:
Har du läst läkarnas insändare?

Nej, vad är det för insändare? Jag anser att människor som bevisligen är farliga för andra ska låsas in, om så hade gjorts i detta fall efter kidnappningen så skulle My levt idag.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Postat av GrevenFB
Tidslinje
Uppdaterad: 260109
Tider
Tid från försvinnandet till att polisen hade MGM:s namn: 32 timmar
Tid från polisen hade MGM:s namn till att han greps: 11-12 timmar
Tid polisen hade span på MGM från det att man hade hans namn: 10 timmar
Tid från försvinnandet till att MGM greps: 44 timmar
(Cirka-tider. Ej bekräftade).

Okänd tid: Vilma tittade på brottsdokumentärer innan han åkte hemifrån. Han hade också sökt på hur man kommer undan med mord. (EXP)
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Så vad hinner han göra på 32 timmar ? Hur många av timmarna är han på jobbet, kan han kört ut en del innan jobb?

Är det på natten till fredagen 26, lördagen 27 och sedan span lördag eftermiddag?

Då hade han hela natten och sen jobb och sedan en hel eftermiddag?

Så 32 timmar minus jobb 8-16?

Vad är troligt att han gör natten och innan jobbet och vad han gör efter jobbet?
Senast redigerad av Omduvaemin Igår kl. 20:29.
Citera
Igår, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att beröra inlägget du svarar, på, tänker jag ändå att som kvinna/tjej, handlar olika övergrepp av okända personer (som i det här fallet, som vi pratar om) i stort sett om övergrepp av män.

Som kvinna, finns detta hot ständigt med dig. Du är rädd när du går ensam från krogen, från gymmet, i joggingspåret, från jobbet till parkeringsplatsen. Du är orolig över din dotter när hon gör samma saker.

Det krymper vår värld ( ja även männsens, då de är bröder, fäder osv) och att det händer behöver lyftas. Har egna hemska upplevelser, sådant som inte ska behöva ske.

Det behöver lyftas, oavsett om det är "bara" några få barn som råkare illa ut, eller om det är "bara" några få överafallsmord/våldtäkter som sker per år.

Robin har tagit ett kvinnonamn, men beter sig som en man på det vis att det i princip inte finns mord liknande detta gjort av en kvinna.

Ann Heberleins artikel förmådde jag inte läsa. Redan i början dök felaktigheter upp, som visar att hon drar hårda växlar utan att ha på fötterna. Har sett det förut. Där håller jag dock med dig.

Jag har en son och en dotter. Jag är mer orolig för att sonen ska råka illa ut än dottern. Det baserar jag enbart på hur stor risk det förefaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in