Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:01
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaaarkoooooo888
Det tråkiga är att detta brott säkert inspirerat andra idioter som sitter hemma i det tysta och planerar sina kommande händelser. På samma sätt han blivit inspirerad av tidigare liknande brottslingar.
Var är Anna som försvann i Uddevalla?
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Herregud, det blir bara värre och värre ju mer som kommer fram. Jag höll på att spy när notisen från Expressen kom upp om vad de hittat i hans telefon och i bostaden. Det kommer ta lång tid innan man kan ”släppa” detta fall. Det svenska rättssamhället bär indirekt skulden för detta bestialiska mord och det lidande som familjen nu tvingas gå igenom.
Citera
Igår, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Jag tror den initiala husisen genomfördes av en eller två patruller och riktade sig främst mot att se om BO fanns vid liv i stugan.
Just eftersom den var hemlig så var man troligtvis inte intresserad av annat än att se om BO fanns där eller ej. Å andra sidan kan de mycket väl ha uppdagat ett ostädat badrum med såpass många spår att man redan där förstod att hon inte ligger skadad någonstans. Om så är fallet förstår jag i allra högsta grad beslutet att inte göra någon insats innan man vet var kroppen finns.

Men om de bara var där i syfte att se om BO var där, och därför inte genomsökte huset noggrannare så finns det inget som säger att patruller som inte genomförde husis samtidigt följde upp spår och sökte med hund i skogarna närmre brottsplatsen.

Att låsa sig vid att bara kommentera på det som framkommit istället för att tänka att saker som inte framkommit mycket väl kan ha skett utan vår vetskap är lite väl fyrkantigt va? Outside the box som man säger...

Jag har enormt svårt att tro att man vid den första genomsökningen av huset kan ha sett spår som avslöjade att hon var avliden? Då skulle man väl aldrig låta honom gå in i huset igen, eftersom han då skulle kunna förstöra ytterligare bevis?

Och om man såg spår av något fysiskt våld, då borde man väl verkligen gjot en närmare husrannsakan och kollat varje skrymsle, inklusive kyl/frys.
Citera
Igår, 19:04
Medlem

Nu framgår inte om MGM har några avvärjningsskador, men av mugg-shot bilderna syns inget sådant.

Jag håller inte med dig om det. På vänster sida av Robins ansikte tycker jag mig se två rivsår plus en rodnad över ögat.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Vet inte om jag missförstår dig, men självklart var dom väl oroliga för det? Men vad tänkte du att dom skulle göra? Knacka på och be honom snällt säga vart hon befinner sig?

Hade GM haft henne vid liv och dom avslöjar sig/griper honom så skulle ju han ALDRIG berätta vart hon är..!

Det finns såå många anledningar till att poliser behöver spana och ha is i magen. Han var ju dessutom på jobb större delen av dagen väl?

OM dom inte var säkra på att hon redan var död hade principen rädda liv först gällt först.

Då hade polisen gripit eller anhåller den misstänkte så fort det finns lagstöd, vilket det fanns.
Man hade använt förhör, konfrontation, lögner och tagit hans dator och telefon i beslag för att finna ledtrådar.

Ja, han var på jobbet till ca 15:00 om jag minns rätt.
Citera
Igår, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Kan inte minnas att jag har sett baksidan av Robins stuga på någon bild som gör det 100% säkert att det är just baksidan (alltså vänster sida om man tittar på dörren som leder in från altanen)

Kan du länka bild på alla fyra sidor?

Självklart:

Södra samt östra fasaden:
https://ibb.co/cKx8MDyt

Norra fasaden: https://www.google.com/maps/@59.2408777,17.618415,3a,42.4y,212.2h,98.62t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAB-LKgit4HxYwx2hDL3dKA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpi xels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D-8.620000000000005%26panoid %3DAB-LKgit4HxYwx2hDL3dKA%26yaw%3D212.2!7i16384!8i8192?e ntry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDEwNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Västra fasaden, den du efterfrågar:
https://i.imgur.com/Z4lOMFw.jpeg
Citera
Igår, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Förmodligen gjorde han som sist: övermannande henne och fick in henne i bilen först (denna gången kom han ihåg att låsa dörrarna), och ströp henne sedan inne i bilen. Att få in henne i huset var säkert besvärligt men som sagt han transporterar varor hela dagarna, kanske hade fått tag på en pirra eller något som kunde hjälpa honom att frakta upp kroppen till huset. Adrenaliet hjälpte nog till en del också. Det var mitt i natten, detta är inte en storstad, folk sover runt kl 02-03.

Jag tänker att han kan dragit påse över huvudet på henne också för att lättare kunna manövrera henne på brottsplatsen, just för att inte göra samma sak som senast(låta offret se möjligheter som finns/kunna beskriva honom/hitta möjlighet att ta sig ut/vara mer hjälplös)
Får man en påse på huvudet kanske man till och med snällt lyder GM och hoppar in i bilen trots att man är rädd, kanske därför han inte har så stora märken heller osv för att hon helt enkelt inte kunde försvara sig så lätt om hon inte ser något. Han kan ju använt pepparspray osv också faktiskt för att förenkla själva tagandet av henne också.

Tror också att han ströp henne vid bilen iaf. Han var nog väldigt rädd för att hon också skulle lyckas fly, och att köra med en levande person i baksätet även om hon nu skulle haft handfängsel hade varit riskabelt.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
En sak som stör mig lite är huruvida han genomförde detta huvudsakligen för att själv få uppleva sex med nån död/satt i vanmakt/blabla eller om han huvudsakligen gjorde det för att skapa content åt Darkweb så att han skulle kunna stiga i rank och få tillgång till ännu mer av övriga användares material (för då måste man bidra själv, det är reglerna).

Det som talar för det är ju att My inte tillhörde hans presumtiva favoritåldersgrupp (dvs flickor på typ 3 år) och att han verkar ha varit helt besatt av Darkweb och nätverk där (han försäger sig - som har påtalats här i tråden - efter första kidnappningsförsöket genom att säga att han inte medverkar i nätverk på Darkweb innan förhörsledaren ens närmat sig ämnet Darkweb på en sån initierad nivå).

Olustigt i sånt fall.

Jag tror att själva styckningen, skändningen och hanteringen av kroppen (vad det än innebär, ja kanske rent av nekrofili) var höjdpunkten och den drivande faktorn.

För honom räcker det inte att mörda en människa, det är inte tillräckligt makabert för hans sjuka hjärna. Styckningen lär ha varit halva nöjet för honom, och vad han mer gjort med henne vågar man knappt tänka på.

Han ville ha en död kropp till sitt förfogande. Mordet i sig var mest en nödvändighet för att förverkliga fantasierna, även om jag inte tvivlar på att psykfallet fann nöje även i det.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Jag håller inte med dig om det. På vänster sida av Robins ansikte tycker jag mig se två rivsår plus en rodnad över ögat.

Jag tycker också att det ser ut som avvärjningsskador, reagerade på det igår när jag såg bilderna första gången. Någon typ av rodnad (små sår med torkat blod?).
Citera
Igår, 19:07
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Det kan också vara så att hela överfallet finns på film.

En strategiskt placerad övervakningskamera är riktad mot just den del av trottoaren där Vilma Andersson ska ha blockerat vägen för den 25-åriga kvinnan.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/vittne-kan-ha-hort-vilma-anderssons-overfall-i-ronninge/

Fanns inga spår av kvinnan i bostaden så badrummet var nog redan rengjort.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/vittne-kan-ha-hort-vilma-anderssons-overfall-i-ronninge/
Citat:
Vittne kan ha hört Vilma Anderssons överfall i Rönninge
Publicerad 9 jan 2026 kl 18.51
Uppdaterad kl 18.57
Vilma Andersson, 26, misstänks har överfallit, mördat och styckat den slumpmässigt utvalda 25-åriga kvinnan i Rönninge.

Fler och fler pusselbitar kring styckmordet faller nu på plats.

Det finns vittnen som både kan ha sett och hört delar av händelseförloppet – som dessutom kan finnas inspelat på film.
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Expressen påstår att det sitter en kamera på pumphuset som kan ha fångat händelseförloppet. Till detta påstående har Expressen bifogat följande bild:

https://static.bonniernews.se/images/c2/0a/c20a0b7c8b324da29c044cdc0155d396/annan/1920@90.jpg

Vilken idiot som helst kan väl se att det är ett skymningsrelä och inte en kamera??

Den som tvivlar kan googla på modellen Luna Time 129.
Senast redigerad av xyzaao Igår kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in