2026-01-08, 20:17
Medlem
rubbergirls avatar
Polis gör hemlig husrannsakan när Robin är på jobbet.
Gravfridsbrottet sträcker sig till 2025-12-27 10:55
De hittade inga likdelar vid första husis.
Ev. är BO styckad i badkar som inte finns i ngn av stugorna.

Blir bara rörigare ju mer som läcker.
Citera
2026-01-08, 20:19
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Klockslaget var åklagarens i häktningsframställan. Tingsrätten utelämnade det i häktningsprotokollet så det är datumen utan begränsning i klockslag som gäller.
Citera
2026-01-08, 20:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Klockslaget var åklagarens i häktningsframställan. Tingsrätten utelämnade det i häktningsprotokollet så det är datumen utan begränsning i klockslag som gäller.
Tack för klargörandet! Jag som trodde jag höll mig uppdaterad i tråden
Citera
2026-01-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Jag har följt den här tråden sedan dag ett då jag är uppvuxen i närheten av rönninge (Tullinge) och är kökschef på en restaurang i Södermalm.
Kände att jag ville dela med mig av mina personliga erfarenheter med honom.

Robin var en av mina leverantörer och den leverantör jag stötte på mest, närmare sagt tre gånger i veckan oftast. Jag hade ingen aning om hans tidigare brott och såg bara en blyg, rädd och uppenbarligen utsatt människa som var vilsen (trans?).

Jag är en väldigt pratglad människa och brukar alltid snacka och skämta lite extra med mina säljare och leverantörer. Robin var den enda som till början inte svarade alls.

Jag tyckte synd om honom och tog mig i uppgift att börja prata mer med honom, då jag misstänkte att han kanske inte hade så mycket vänner eller ett socialt liv överhuvudtaget.

Han var en väldigt blyg och tyst människa i början, sa knappt hej när han lämnade av leveransen. Efter en månad så började han prata allt mer och efter ca 5-6 månader så började han komma med ett stort leende, som om han var glad över att se mig, och brukade hålla konversationer så pass långa att jag behövde avbryta för att jobba.
Vid ett tillfälle så sa en servis till en annan att hjälpa ”honom” med leveransen varpå han vart rosenrasande och svarade väldigt arg ”henne, hjälpa henne” och det är egentligen den enda gången jag såg honom bli arg, efter det så pratade han aldrig med den servisen igen. Jag var den enda på restaurangen Robin pratade med enligt andra kollegor.

Sista gången jag såg honom var mellan den 18e-21a december, oklart vilket datum exakt… men det går att se via menigos användarportal!

Tack för att du delar. Får man fråga när du träffade honom senast? Och upplevde du att han uppträdde eller försökte uppträda kvinnligt, försökte prata kvinnligt med ljus röst osv?
Citera
2026-01-08, 20:22
Medlem
Citat:
Den nya lillstugan där Robin bodde byggdes 2016 enl. ägarens fb.
2017 hyrde han ut den via Blocket (kvalster annonsen) & uppgav 15 kvm.
Den andra stugan för uthyrning är större: 25 kvm men där bodde inte Robin.

Han uppgav fel. Även den nya lillstugan är uppemot 25 kvm.
Citera
2026-01-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Gissningsvis inte. Robin har haft skyddad identitet och bytt namn 411 ggr sedan 10 års kidnappningen.

Varför ska Robin en PEDOFIL få skyddad identitet i Sverige samt skadestånd? Det ska vara fritt fram både för mig och dig att DÖDA Robin och låta honom lida utan att vi får fängelsestraff.. men nej vi hade väl säkert fått sitta bakom lås och bom för vi mördat ett KANIBAL! Sveriges lagar och regler är ett SKÄMT
Citera
2026-01-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Lämna familjen ifred. Det fanns ingen koppling mellan dem, det var ett slumpmässigt offer, Vilma satt och väntade på någon som skulle gå förbi, hon kunde inte veta vem det blev.

Jag utgår bara från andra användare och vad som skrivs! Känner du familjen personligen?
Citera
2026-01-08, 20:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Hans perspektiv är att han är en störd psykopat och pedofil och numera även en sadistisk mördare. Om man vill förklara orsakerna till ett sådant beteende så är det definitivt inte för att hans mormor, morfar och pappa dog. Alla förlorar sin mormor och morfar. Och många förlorar även en förälder i ung ålder. Det är inte orsaken till en så fruktansvärd psykopatologi.

Och det är fel att påstå att han förlorade allt. Herregud, han fick frihet, och han förtjänade den inte! Att få frihet efter ett försök till barnkidnappning och innehållet på hans dator är motsatsen till att förlora allt.

Jag reagerade bara eftersom det är naivt och dumt att förklara en så allvarlig psykopatologi med felaktiga slutsatser som ”han har förlorat allt”.

Peace.
Robin hade förmodligen ett alldeles eget perspektiv som vi, någorlunda normala, inte kan sätta oss in i.
Ur hans perspektiv, som störd och sjuk, kan han ha haft uppfattningen att allt nu är förlorat och fått ett "sammanbrott" i sin ensamhet på julafton i stugan.
Men det är inget försvar. En normal människa gör inte sådana här saker hur hemskt än livet ser ut.
Då är det väl närmast ett självmord man väljer, inte mord.
Sen kan man ju undra hur stor "sjukdomsinsikt" Robin har?
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-01-08 kl. 20:28.
Citera
2026-01-08, 20:25
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast hon har ju ändå växt upp i Rönninge och kände till samhället väl. Hennes föräldrar bor där & var sannolikt hemma och hälsade på även att hon pluggade på Annan ort under några år. GMG och offret är i samma ålder dessutom . Vore intressant och veta vad mamman jobbade med

Men släpp det där nu, detta var ingen hämndaktion, det är ingen konspirationsteori det här.

Haha för helvete människa, vakna
Citera
2026-01-08, 20:26
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:

Han kan ha haft ett badkar utomhus,
Citera
2026-01-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Jag utgår bara från andra användare och vad som skrivs! Känner du familjen personligen?
Nej men de har själva sagt att de vill vara ifred och det finns ingenting överhuvudtaget som gör att de behöver dras in i detta.
Citera
2026-01-08, 20:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast hon har ju ändå växt upp i Rönninge och kände till samhället väl. Hennes föräldrar bor där & var sannolikt hemma och hälsade på även att hon pluggade på Annan ort under några år. GMG och offret är i samma ålder dessutom . Vore intressant och veta vad mamman jobbade med
Kollade runt lite åt dig..
Mys mamma jobbar som sjuksköterska vet ej inriktning. Någon annan som vet ?
Mys pappa har Örebro-kopplingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in