2026-01-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Jo visst man kan kalla det bra utdelning om syftet bara var att säkra ett erkännande.
Men samtidigt är det ju lite ironiskt om hela insatsen slutade med just ett gravfridsbrott när man uppenbarligen hoppades avslöja något värre på bar gärning.
Det blir nästan som att man vann matchen men förlorade turneringen.
Syftet var säkert att ta honom på bar gärning i något avseende. Vilket man gjorde.

Jag frågade dig tidigare om ett styckmord i Ängelholm som du har refererat till frekvent. Jag fick aldrig nåt svar. Finns det nåt sånt mord eller snackar du bara skit?
Citera
2026-01-02, 15:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men varför tror ni polisen hade misstankar hon va död? Va grundade dom de på just då?
Enda jag kan komma på är att de såg GM själv på jobbet utan My... riskabelt o lämna levande offer och dra å jobba
Citera
2026-01-02, 15:13
Medlem
Citat:
Men varför tror ni polisen hade misstankar hon va död? Va grundade dom de på just då?

Kan va så enkelt som statistik. Mycket dystra odds i dessa fall där man helt kan uteslutna frivilligt försvinnande.
Citera
2026-01-02, 15:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Enligt vad jag har läst ligger huset i ett sommarstugeområde så det kanske fanns litet ont om grannar vid detta tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det är inte ett sommarstugeområde. Jag tror att du blandat ihop det för att en av grannarna i området hade trott att den lilla stugan på tomten (som GM bodde i) var en sommarstuga. Vet inte om det finns några sommarstugor där med, men Viksberg är ett villaområde.

Om Detdundrar syftar på vad jag skrev om sommarstugeområde så kommer det från en uppgift i tråden om att "föräldrarna" var skrivna i Norrby, Haninge 2023. Norrby är ett sommarstugeområde vid sjön Drevviken i närheten av Vega.

Nästa uppgift i tråden vara att Vilma sökte bostad 2025 och uppgav att han bodde i en stuga som han hyrde av ett par.

Jag föreslog i tråden att det kunde vara stugan i Norrby han bodde i då.

Jag är personligen inte så intresserad av var och hur mordet gick till utan mer om hur mördaren kunde bli mördare.
Citera
Avstängd
Förresten tänkte på drönare med värmekamera
Kan man scanna en bostad/stuga uppifrån? D.v.s inget tecken på liv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Kan va så enkelt som statistik. Mycket dystra odds i dessa fall där man helt kan uteslutna frivilligt försvinnande.

Ja absolut men ändå vågat om hon fortfarande levde dessa timmarna
Citera
2026-01-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Enda jag kan komma på är att de såg GM själv på jobbet utan My... riskabelt o lämna levande offer och dra å jobba

Så kan de vara men kan också ha slagit sönder henne ( men vid liv) och typ satt handfängsel osv som sagt man vet aldrig vad en sån galning kan göra då han jobbade och allt trots detta.
Citera
2026-01-02, 15:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet inte vad han sysslade med på lördagen efter jobbet. Det är ju ett tidsfönster på flera timmar, till att han greps. Jäkligt kyligt av polisen om dom lät honom vistas i stugan med delar av kroppen i flera timmar.

Trots att han verkar riskbenägen och lite koko så får man ändå utgå från att han utifrån att han vill minimerar risken att åka dit. Att stycka en kropp ute i naturen eller åka långa sträckor i bil med kroppsdelar är en risk. Det får mig att tro att hon styckades i det lilla badrummet och att han valde att ta med vissa kroppsdelar och spara andra.

Utifrån det vi känner till tror jag också på badrummet i stugan, bland annat för att det finns rinnande vatten.

Kan det vara så att han tagit med sig kroppsdelar att tillfredsställa sig med innan han gräver ner och att det kan fylla tidsfönstret?
Citera
2026-01-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det förutsätter jag också. Att de i vart fall hade starka misstankar om att BO var död. Annars hade de slagit till på en gång så fort de fick DNA-svaret och beslutet om anhållan.

En annan möjlighet är att polisen undersökt hans bil medans han var på jobbet och hittade där ett huvud t.ex.
Citera
2026-01-02, 15:17
Avstängd
Vilmas rättigheter kommer att begränsas med stängda dörrar trots att huvudregeln i 5 kap. 1 § RB är öppna förhandlingar. Domstolen kan besluta så vid psykiskt störd person eller sekretess. Ändå kommer media och läckor hålla debatten vid liv utanför salen.

Citat:
Ursprungligen postat av LesDiscrets
Tror det blir stängda dörrar på denna.
Citera
2026-01-02, 15:17
Medlem
Citat:

Hittat mängder med blod, eller kroppsdelar
Citera
2026-01-02, 15:18
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det fanns någon uppgift att kroppsdel/delar påträffades i bostad, vilket sannolikt upptäcktes när misstänkt var på jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in