Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
Idag, 14:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jo, jag förstår inte innan och jag har inte personens mobil nummer så det ända jag kan göra är att åka till trapphuset.

Den här personen vill väll uppenbarligen inte ha med dig att göra.. så varför har du åkt dit i över ett år och stått i trapphuset?
Citera
Idag, 14:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej, under ett års tid så åkte jag buss hem till en person, jag har inte blivit bjuden eller personen har inte bett mig att komma.

När jag kom till trapphuset så ringde jag på dörren och ingen öppnade dörren. Men eftersom jag väntade på att personen ska komma ut från lägenheten så vissa dagar så stod jag i trapphuset i 5 timmar och väntade på att personen ska komma ut från lägenhet. Det har hänt att jag skulle kunna vara i trapphuset hela natten.

Ibland så kommer personen hem från att vara ute någonstans. Personen har aldrig under detta perioder som personen bodde där släppt in mig i lägenheten. Jag gick till den här lägenheten/trapphus under 1 års tid. Personen har inte bett mig att inte komma till personens lägenhet och ringde polisen istället.

Det har hänt att många gånger att polisen har fått komma till samma trapphus och hämtat mig.

Det har hänt flera gånger att jag gick till samma trappuppgång.

Om du inte trollar så är du riktigt jävla sjuk i huvudet och jag hoppas att du halkar i duschen och bryter nacken.
Citera
Idag, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag skulle säga att det blir aktuellt med hemfridsbrott när brottet sker upprepade gånger med uttalat syfte att kränka personen i dennes hem, i slutändan är det upp till åklagaren att välja rubricering.
Det är det. Men står man varje dag i någons trapphus och trapphuset är ett flerfamiljshus, då är det nog varken hemfridsbrott eller olaga intrång som åklagaren kommer åtala för. Och det lär nog bli någon form av åtgärd/åtal även om personen står kvar på trottoaren, dvs inte går in i huset överhuvudtaget.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in